Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Moc po czasie
|
Autor |
Wiadomość |
mateusz5625
.

Liczba postów: 1,135
Imię: Mateusz
Skąd: Czarny Młyn
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Moc po czacie
(04-10-2013 23:37:08)EGON napisał(a): w końcu znalazłem jakie ciśnienie powinien mieć chart:
Ciśnienie sprężania dla silników typ 023 i 027 powinno wynosić 0,6 Mpa (czyli 6 bar) Ciśnienie sprężania sprawdza się umieszczając gumową końcówkę manometru w otworze do świecy i naciskając energicznie dżwignie rozrusznika. Pomiaru ciśnienia sprężania przeprowadza się przy nagrzanym silniku i przy maksymalnie otwartej przepustnicy gaźnika. Spadek ciśnenia sprężania poniżej 20% ciśnienia nominalnego świadczy o nadmiernym zużyciu układu tłok-cylinder.
Skąd to masz? z instrukcji?
Z tego co wiem mierzenie stopnia sprężania w silniku dwusuwowym z jednym cylindrem jest nie precyzyjne, ponieważ nie da się kopką kopnąć równo za każdym razem. Tzn. że jeśli ktoś kopnie mocniej to ma większe sprężanie, a jeśli słabiej to mniejsze, bo tłok i pierścienie nie uszczelniają idealnie i zawsze trochę zdąży kompresji uciec.
W samochodzie mierzy się wykręcając jedną świece i odpalając silnik, wtedy można dobrze zmierzyć bo silnik chodzi równo.
Nie mówię że tak jest, tylko tak słyszałem.
zapraszam do śledzenia moich wypraw na facebooku http://www.facebook.com/chartbymateusz5625
„Kto miłości nie zna, ten żyje szczęśliwy,
I noc ma spokojną, i dzień nietęskliwy”
|
|
05-10-2013 08:40:50 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,006
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Moc po czacie
(05-10-2013 08:40:50)mateusz5625 napisał(a): Z tego co wiem mierzenie stopnia sprężania w silniku dwusuwowym z jednym cylindrem jest nie precyzyjne,
Ciśnienia, ciśnienia!
Coś w tym jest. Należy pamiętać o tym, że mierząc tak ciśnienie spręzania należy odkręcić manetkę do końca (pełny gaz) i robić to na rozgrzanym silniku ponadto należy energicznie kopać w starter kilka razy aż wskazania manometru ustabilizują się przy jakiejś zmierzonej wartości.
6 bar tak jak Ci pisałem na pw EGON - bardzo nisko. 8 musi mieć minimum. Pomiaru należy też dokonać
przy szczelnym układzie wydechowym i ssącym, bo nie wiem, czy wiecie, ale po demontażu układu wydechowego wskazania manometru będą niepoprawne (pokaże mniej). W moim przypadku ciśnienie spadło o 1 bar. Jest to logiczne, ponieważ dla silnika dwusuwowego układ wydechowy ma kluczowe znaczenie i bez niego automatycznie traci moc. Wynika to z zasady działania tego silnika.
citroen-XM.pl
|
|
05-10-2013 15:00:31 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|