Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
[Ogar 200] Moduł cdi na platynkach?
|
Autor |
Wiadomość |
kamil97
Początkujący
Liczba postów: 1,709
Imię: Kamil
Skąd: Julianów- TOP
Pojazd: Inny
|
RE: Moduł cdi na platynkach?
Czyli jedyne wyjście to impulsator?
Co do tego modułu to on będzie od starego skutera 2t. No a powiedziałem że z allegro by było wiadomo o co chodzi
Znalazłem w internecie jeden schemat przedstawiający podłączenie platynek zamiast impulsatora.
http://www.zaplon.fora.pl/images/galleri...441-wm.jpg
Ale nie wiem czy to zda egzamin czy to jakaś ściema?
Przepraszam całą administrację jeśli podałem adres strony konkurencyjnej no ale musiałem.
Moja skoda octavia I 1.8 SLX
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-09-2013 18:50:38 przez kamil97.)
|
|
23-09-2013 18:35:46 |
|
|
barcelxxl
Elektro-Mechanik z powołania
Liczba postów: 837
Imię: Bartek
Skąd: Imbramowice
Pojazd: Inny
|
RE: Moduł cdi na platynkach?
|
|
23-09-2013 20:03:29 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Moduł cdi na platynkach?
(23-09-2013 18:35:46)kamil97 napisał(a): Czyli jedyne wyjście to impulsator?
Nie. Przecież wyżej pisałem, że można zrobić własny moduł i jeździć na platynkach.
kamil97 napisał(a):Co do tego modułu to on będzie od starego kibel 2t. No a powiedziałem że z allegro by było wiadomo o co chodzi
Znalazłem w internecie jeden schemat przedstawiający podłączenie platynek zamiast impulsatora.
http://www.zaplon.fora.pl/images/galleri...441-wm.jpg
Ale nie wiem czy to zda egzamin czy to jakaś ściema?
Jest szansa, że będzie działać.
(23-09-2013 20:03:29)barcelxxl napisał(a): Moduł CDI na platynkach to inaczej moduł tyrystorowy.
To jest po prostu CDI. Zwykłe AC-CDI sterowane przerywaczem. Modułem tyrystorowym może być moduł z Charta, Simka, jakiegoś s.kutera. Każdy z nich jest modułem tyrystorowym, ba można by powiedzieć, że są to też moduły kondensatorowe, bo zarówno tyrystor jaki kondensator szeregowy z cewką stanowią główne elementy wykonawcze układu.
CDI po prostu i tyle, po co to mieszać, potem na forach pojawiają się posty typu "co lepsze, zapłon tyrystorowy czy cdi", a to jest to samo!
barcelxxl napisał(a):W sieci jest pełno prostych schematów. http://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtop...onowy&sid=
moduł kolegi z forum. Opisane krok po kroku.
Nie do końca. Schemat jest znany w sieci od dobrych kilku lat. Naveintre po prostu zbudował moduł wykorzystując ten schemat. Ten schemat warto uprościć i zmienić w nim tranzystor kluczujący, bo IRF840 lubi się uszkodzić w tym układzie. Ja to zrobiłem tak:
Poza tym... autor pyta o moduł CDI, a Ty podałeś link do schematu modułu tranzystorowego (inaczej TCI) przeznaczonego do zapłonu zasilanego z akumulatora, potocznie zwany bateryjnym, a to dwie inne bajki!
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-09-2013 21:18:09 przez BigSoft.)
|
|
23-09-2013 21:16:07 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Moduł cdi na platynkach?
(23-09-2013 23:27:10)afik98 napisał(a): Powiedzcie mi,z tego co pamiętam to lepszy jest moduł od 4t bo z wzrostem obrotów zmienia się kont wyprzedzenia zapłonu?
Dobrze pamiętam?
Nie będzie lepszy, 2T- czyli dwusuw to nie to samo co 4T, czyli silnik czterosuwowy. To co piszesz o module do 4T jest prawdą, ale tylko w przypadku konkretnego modułu, który posiada taką funkcję. Silniki czterosuwowe małych pojemności jak 50cm3 mają często stały kąt wyprzedzenia zapłonu. Poza tym, każdy inny moduł z wyprzedzeniem może mieć... inną charakterystykę tego wyprzedzenia...
(23-09-2013 23:39:52)kamil97 napisał(a): To jak to wkońcu będzie działać zwykły moduł cdi na platynkach czy mam kupować impulsator? Bo już się pogubiłem.
Pisałem o tym chyba ze dwa razy już w tym temacie. Co jest nie jasne? Bez urazy, ale z Twoją obecną wiedzą montaż impulsatora może być bardzo trudny do wykonania, bo poza tym, że trzeba go zamontować w silniku, to jeszcze odpowiednio ustawić, a dodam, że w takim przypadku wyprzedzenie zapłonu musisz ustawić lampą stroboskopową, wcześniej nanosząc odpowiednie cechy na kartery i wirnik.
Powyższy akapit nie ma na celu Ciebie urazić, ale uświadomić Ci, że taka przeróbka to nie takie hop-siup jak się może wydawać.
kamil97 napisał(a):Na tym schemacie co podałem wyżej przerywacz tak jakby nie jest zmasowany. Mnie się tak wydaje czy tak to musi być?
No przecież prościej się nie da już. Przerywacz nie jest zmasowany, bo podaje dodatni impuls z cewki zapłonowej niskiego napięcia przez diodę prostowniczą do modułu.
kamil97 napisał(a):No i właśnie jak z tymi modułami cdi, do jawy 223 lepszy od 2t czy 4t?
Tylko i wyłącznie 2T.
citroen-XM.pl
|
|
24-09-2013 17:39:30 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|