Kawusiowy Chart 110ccm + kilka bajerów. Ten jedyny ®
|
Autor |
Wiadomość |
kw112
Chart passione mea, et vita mea
Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: romet chart 210 elektronik By kw112
(18-09-2013 16:59:21)stqc napisał(a): gaźnik może jakieś też dellorto tyle że 17,5mm
widziałeś jakie są kosze do Charta ?
http://allegro.pl/listing/listing.php?or...kosz+chart
Jak kosz miał by mniej ząbków od tego, co mam ja, to bym kupił. Jednak wolę przełożenie na prędkość. Mocy i tak będzie wystarczająco.
Korba już zamówiona.
Myślałem, czy by nie kupić całego wału z sendy i na tokarce przerobić go pod taki wał, jaki ma chart (te same wymiary). Ale nie.
W korbie nie zgadzają się 3 wymiary:
1. Szerokość stopy korbowodu (zawsze przy tej przekładce). To nie jest żaden problem.
2. Szerokość główki ----ll---- . To także nie problem.
3. Lekki problem robi jego długość ([korba chart 116.5] [senda 116]) , ale mam patent.
Otóż!
Najlepszym wyjściem będzie zastosowanie tłoku z simsona. Przy chartowskiej korbie, aby działało trzeba podnieść cylinder o 6mm. Prawda?
Jako, że tutaj korba jest krótsza, po zastosowaniu tego tłoka wystarczy podnieść cylinderek o 1mm.
Nie wiem jeszcze, czy stosować tłok z 1 ringiem czy normalną "dwójkę".
Taki: http://allegro.pl/tlok-simson-s70-44-97-...95704.html
Czy taki: http://allegro.pl/simson-s-70-tuning-tlo...47234.html
Gazior wleci chyba bing 17.
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
|
|
19-09-2013 09:45:22 |
|
|
kw112
Chart passione mea, et vita mea
Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: romet chart 210 elektronik By kw112
(19-09-2013 15:57:30)damian94 napisał(a): (19-09-2013 09:45:22)kw112 napisał(a): Najlepszym wyjściem będzie zastosowanie tłoku z simsona. Przy chartowskiej korbie, aby działało trzeba podnieść cylinder o 6mm. Prawda?
6mm tyczy się tłoka do 50/60ccm. Tłok od 70ccm ma bodajże 26mm od środka gniazda sworznia do denka.
Tłok 50ccm też ma 26mm od sworznia. Także nie ma problemu. Tłok 70cc jest ogólnie niższy, ale odległość od sworznia do górnej krawędzi jest taka sama.
Wysokość tłoka z 50ccm- 52.5mm lecz 2.5mm wysokość denka. Wysokość tłoka 70ccm- 50mm tłok jest płaski. Czyli będzie musiał wlecieć też planik głowicy.
Łożyska na wał jakie dać SKF? Chcę, żeby przynajmniej ze 2 sezony przejeździł na nich
(19-09-2013 16:30:42)stqc napisał(a): a powiedz mi czemu akurat bing17 ? aha korba zamówiona od sendy i jak możesz to powiedz ile będzie kosztować regeneracja i te sprawy
Dlaczego bing? Nie wiem . Zobaczy się czy będzie bing czy dellorto, wiem jedno! Będzie 17.5
jak na razie wyczytałem, że w motorpolu chcą za regeneracje 60zł jeżeli dostarczam korbę i łożyska. Ale zobaczymy jak pojadę i będę oddawał Coś mało moim zdaniem
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-09-2013 17:30:26 przez kw112.)
|
|
19-09-2013 17:29:49 |
|
|
kw112
Chart passione mea, et vita mea
Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: romet chart 210 elektronik By kw112
Po rozmowie z Janusz94 zacząłem się zastanawiać, czy by nie zastosować cylindra z simsona.
Zyskał bym na chłodzeniu, można by było się pokusić o dorobienie płuków, lecz nie wyglądał by za pięknie.
Przeróbka samego ożebrowania wyjdzie mi cenowo podobnie do tego jak bym kupił taki cylinder.
Nie wiem... doradźcie, bo mam już mętlik w główce.
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
|
|
19-09-2013 20:49:40 |
|
|
kw112
Chart passione mea, et vita mea
Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: romet chart 210 elektronik By kw112
(19-09-2013 21:00:20)Lagoon napisał(a): Lepsze chłodzenie? Jak dla mnie to Chart ma większą powierzchnię żeber cylindra. Jak uważasz, na pewno będzie mocniejszy nić na fabrycznej, jest więcej "mięsa", można więcej zdziałać. Musiałbyś wtedy uciąć króciec i zrobić na gumową rurkę a wtedy jest problem z wypoziomowaniem gaźnika, bo króciec wypada strasznie nisko. Jak przy tej 70 dowiercisz płuki to już długo nie pojeździ, chyba że na korbie z silnika EBS(Senda).
Korba jest zamówiona z sendy.
Janusz pisał, że w cylku zmniejszy się chłodzenie wewnętrzne, a chłodzenie na ożebrowaniu nie wystarczy. Też sądzę, że chart ma większą powierzchnię chłodzenia, ale jednak jak po jeździe dotknąłem cylinder z sima i cylinder z charta, to ten pierwszy zawsze był chłodniejszy.
Nie jestem za cylkiem ze szwaba, ale jak nie będzie innego wyjścia to trzeba będzie tak zrobić.
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
|
|
19-09-2013 21:05:59 |
|
|
kw112
Chart passione mea, et vita mea
Liczba postów: 2,014
Imię: Michał
Skąd: Różyna
Pojazd: Romet Chart
|
RE: romet chart 210 elektronik By kw112
20.08.2012, 20.38 patrzyłem na zegarek- zakup charta 210
Mój Romet Chart 210 nowa edycja!
nikt tak ci nie wytłumaczy jak schemat!
027 bogiem, 023 nałogiem, s38 podstawą, 019 zabawą
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-09-2013 22:09:03 przez kw112.)
|
|
19-09-2013 21:45:31 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|