Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Na światłach gaśnie
|
Autor |
Wiadomość |
Tomasso94
Przebiegły Administrator :D
Liczba postów: 4,036
Imię: Tomasz
Skąd: Będzin / Bydgoszcz
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
16-09-2013 21:25:01 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Na światłach gaśnie
(16-09-2013 21:14:49)adex_smile napisał(a): najlepiej by było gdyby znalazł się elektryk który wiedział co jest przyczyną i dlaczego się tak zachowuje.
Bo ja nie chcę w ciemno wymieniać po kolei części.
Na te głupiego złoma wydałem 600 zł + moja własna robota i lakierowanie oraz jeszcze rejestracja .
600zł to i tak nie dużo jak na takiego "głupiego złoma" jak to stwierdziłeś. Oczywiście mam na myśli całkowity koszt remontu tego typu pojazdu, który został wyprodukowany lata temu i ma prawo odmówić posłuszeństwa, a nie indywidualne podejście do wartości pieniądza.
Pytałeś wyżej po co jest kondensator - otóż głównie po to, aby nie wypaliło Ci w chwil kilka styków przerywacza. Kondensator jest elementem "gaszącym" zakłócenia powstałe w wyniku zwierania i rozwierania styków, przez które płynie dane natężenie prądu. Prościej - by nie iskrzyło na stykach przerywacza (iskrzenie powoduje poza wypalaniem styków też to, że silnik nie pracuje poprawnie, bo praca układu zapłonowego jest zakłócona).
Wszystko w tym temacie już chyba było napisane jeśli chodzi o zapłon, jeżeli nadal oczekujesz jeszcze czegoś, to proszę, skan prosto z książki "Motorowery Romet - obsługa i naprawa":
Od siebie dodam, że możliwe są jeszcze uszkodzenia typu słabe magneto (lub luźne magnesy/magnes) lub przebicie w cewce zapłonowej.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 17-09-2013 17:21:18 przez BigSoft.)
|
|
17-09-2013 17:20:59 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|