Romet Chart by damix98
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart by damix98
Wystarczy policzyć. Zakładamy, że zasilane stale są żarówki przednia i tylna pozycyjna, więc 55W+5W = 60W ciągłego poboru. Do tego co jakiś czas kierunkowskazy, stop, klakson ew, światło drogowe. Prądnica musi generować taką moc aby zasilić te dwie żarówki + doładować akumulator, więc 70W to minimum (55W dla żarówki przedniej, włókno mijania + pozycyjna tylna 5W + 10W na ładowanie akumulatora). Wiadomo im więcej tym lepiej, bo szybciej akumulator zostanie doładowany.
Dużo zależy od tego, czy cewka zasilająca CDI zostaje oryginalna, czy zapłon będzie zasilany z transformatora z cewek ładowania, bo jeżeli ta druga opcja, to do mocy cewek ładujących trzeba doliczyć kilka W dla CDI (z 10W wystarczy).
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-08-2013 15:06:46 przez BigSoft.)
|
|
15-08-2013 15:05:36 |
|
|
damix98
Praktykant
Liczba postów: 375
Imię: Damian
Skąd: Ruciane-Nida
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Chart by damix98
Wymieniłem styki na przerywaczu bo były połamane ale to dalej nic nie pomogło.
Problem z tą elektryką to mam taki że:
- przepala mi tylne światło i żarówkę licznika
- gdy dodaje gazu to tylne światło i oświetlenie licznika wariuje Aż w końcu zaświecą się bardzo mocno i się przepalają
- Kierunki strasznie szybko mi mrygają
- Gdy włączam kierunek to tylne światło mi przygasa i działa jak kierunek
Dodam że światło stop i przednie światło zachowują się normalnie
Chyba oddam go do mechanika Bo ja już nie wiem co jest.
|
|
17-08-2013 20:07:36 |
|
|
damix98
Praktykant
Liczba postów: 375
Imię: Damian
Skąd: Ruciane-Nida
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Chart by damix98
Aktual
Już dokładnie 2 tygodnie romet stał rozłożony w garazu z pustym bakiem.
Dziś postanowiłem sobie nim pojezdzić więc rowerkiem na stacje, zalałem poł bańki i pojezdziłem trochę po lesie. Teraz zdjęcia:
(Zapomniałem wziąć telefonu i fotek nie ma )
Teraz powiem wam jakie mam plany w stosunku do rometa:
Planuje go przerobić na turystyka (dokładnie wam nie powiem jak go będe robił. Zobaczycie w swoim czasie ) mam czas do osiemnastki, bo postanowiłem że rometa nie sprzedaje, zostaje u mnie
|
|
27-08-2013 20:44:03 |
|
|
damix98
Praktykant
Liczba postów: 375
Imię: Damian
Skąd: Ruciane-Nida
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Chart by damix98
Aktual
Pisałem że jak dla mnie to już koniec sezonu, ale szkoda mi było się patrzeć jak chart stoi tak bezczynnie. Od tygodnia codziennie jeździłem nim do szkoły i na wioski, spisywał sie znakomicie.
Aż do dziś jechałem po kolege do wioski oddalonej o 9km, podczas jazdy w jedna strone było wszystko dobrze (przelotówka 50km/h) ale gdy jechałem z powrotem z kolegą to na trójce nie chciał wogóle iść, po jakiś dwóch kilometrach nie ciągnął nawet na dwójce, i jakoś tam doczłapałem sie na jedynce do domu. Silnik w połowie drogi to już był ukrop i coś delikatnie sznrowało.
Ja podejrzewam że to pierścienie, ale co wy o tym myślicie?
|
|
11-09-2013 19:28:08 |
|
|
stqc
Moderator
Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart by damix98
hymmm może być wiele powodów jeżeli na 3B nie miał siły a na reszcie miał siłe to zapewne winna jest cewka butelkowa
ale jeżeli zaczoł słabnąć że napierw na 3B później na 2B a na koniec 1B to może być powodów kilka
pierścienie pęknięte
wypadło zabezpieczenie i zniszczyło cylinder
tłok pękł i zniszczył cylinder
luźny wał
sprawdz na innej świecy jeszcze a jak nie to odkręć głowicę i będziesz wiedział co mu dolega
xyz
|
|
11-09-2013 20:03:49 |
|
1 osoba postawiła piwo stqc za ten post:1 osoba postawiła piwo stqc za ten post.
damix98 (09-11-2013)
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|