Simson S51 B1-4 by krycha119 :)
|
Autor |
Wiadomość |
krycha119
Nowy
Liczba postów: 52
Imię: Krystian
Skąd: Chrzanów
Pojazd: Romet Chart
|
Simson S51 B1-4 by krycha119 :)
Witam , chciałbym zaprezentować wam mój nowy nabytek a jest nim Simson S51 B1-4 . Simson kupiony od 1 właściciela , org lakier , wszystkie papiery są , instalacja 6v , pali na kopa . Dałem za niego 1250zł , myślę że się opłacało. Ogólnie co jest do roboty to , zmienić oponę z tyłu gdyż jest 2.25 a powinna być 2.75 , dętka do tyłu i coś stuka w silniku i już wiem chyba co , akumulator trzeba kupić. Z ciekawości odkręciłem dziś głowicę by zobaczyć jak tam to w środku wszystko wygląda. Skręciłem wszystko i gdy przykręcałem ostatnią szpilkę , nagle lekki strzał no i urwałem szpilkę. Najgorsze jest to że nie wystaję poza karter i nie wiem jak tą resztkę tej szpilki wykręcić. Jest jakaś możliwość wykręcenia tego bez wiercenie i gwintowania na większy rozmiar? Zamówiłem już oponę , dętkę , korek wlewu oleju i regulacji sprzęgła , lusterka , zamawiałem od kniazw'a. Co do stukania to chyba jest to kosz sprzęgła bo mogę go popchać do przodu i do tyłu tak z 1mm i to chyba jest winne w stukaniu , ktoś wie jak się tego pozbyć? jakieś podkładki dystansowe? A teraz foty https://plus.google.com/photos/113472018...6116549739 lepszych nie ma gdyż pogoda brzydka i już w sumie ciemno było. Jutro jadę kupić linkę sprzęgła , uszczelkę pod cylinder i komorę pływakową , żarówki do tyłu , ściągacz magneta(w razie potrzeby) , filtr paliwa , simmering kapy sprzęgła , pierścienie , 4 szpilki cylindra , 2 szpilki gaźnika , miedziana uszczelka kolanka i to na tyle. Pozdrawiam
|
|
09-09-2013 19:40:25 |
|
|
Irek
-----
Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
|
RE: Simson S51 B1-4 by krycha119 :)
Ładny i w oryginale; to co lubie
Co do szpilki, nie ma rady. Wiertło 6 lub 6,2mm, rozwiercasz , gwintujesz gwintownikiem 7 x 1 i wkręcasz szpilke od WSK , najlepiej na klej typu loctite słabo albo średniowiążący
Co do stukania, może to być wina zbyt dużego luzu osiowego na wale (źle dobrane lub brak podkładek między łożysko a seger), luz na korbowodzie, kosz może być wycięty tylko ale to by wył przy hamowaniu silnikiem . Jak ma tylko 1mm luzu osiowego to jest prawidłowo.
Samych pierścieni nie zmieniaj, zwyczajne podcieranie dupy szkłem. Cylinder owalizuje sie i założenie nowych pierścieni spowoduje tylko że będzie jeszcze mniej szczelny i szybko stanie sie hałaśliwy
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2013 19:49:41 przez Irek.)
|
|
09-09-2013 19:45:33 |
|
|
krycha119
Nowy
Liczba postów: 52
Imię: Krystian
Skąd: Chrzanów
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Simson S51 B1-4 by krycha119 :)
Wczoraj pojeździłem simkiem , 20km zrobiłem , zmieniłem oponę i dętke , olej , wszystko git , iskra jak talala , wielka , niebieska. Problem miałem z początkowym wkręcaniem się na obroty , miałem za dużo paliwa w komorze pływakowej. Schowałem go , na drugi dzień wyciągam simka i zacząłem z kumplem robić elektrykę bo nie działały światła i kierunki i nie było akumulatora. Wszystko ogarnięte , wszystko działa aż tu nagle nie chce odpalić . Wykręcam święcę a tam iskra taka malutka czerwona i teraz pytanie , czy to przez to że coś zrobiliśmy w elektryce ?? fajka , kabel wn i świeca są dobre , cewka butelkowa też , więc w czym problem ?? Do zapłonu się nie mogę dostać gdyż nie mogę odkręcić magneta , przerwa na 0.4mm.
|
|
13-09-2013 18:19:59 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 9 gości
|
|