| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					Simson S51 B1-4 by krycha119 :)
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		krycha119 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 52 
Imię: Krystian 
Skąd: Chrzanów 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
Simson S51 B1-4 by krycha119 :) 
			 
			
				Witam , chciałbym zaprezentować  wam mój nowy nabytek    a jest nim Simson S51 B1-4     . Simson kupiony od 1 właściciela , org lakier , wszystkie papiery są , instalacja 6v ,  pali na kopa    . Dałem za niego 1250zł , myślę że się opłacało. Ogólnie co jest do roboty to , zmienić oponę z tyłu gdyż jest 2.25 a powinna być 2.75 , dętka do tyłu i coś stuka w silniku i już wiem chyba co , akumulator trzeba kupić. Z ciekawości odkręciłem dziś głowicę by zobaczyć jak tam to w środku wszystko wygląda. Skręciłem wszystko i gdy przykręcałem ostatnią szpilkę , nagle lekki strzał no i urwałem szpilkę. Najgorsze jest to że nie wystaję poza karter i nie wiem jak tą resztkę tej szpilki wykręcić. Jest jakaś możliwość wykręcenia tego bez wiercenie i gwintowania na większy rozmiar? Zamówiłem już oponę , dętkę , korek wlewu oleju i regulacji sprzęgła , lusterka , zamawiałem od kniazw'a. Co do stukania to chyba jest to kosz sprzęgła bo mogę go popchać do przodu i do tyłu tak z 1mm i to chyba jest winne w stukaniu , ktoś wie jak się tego pozbyć? jakieś podkładki dystansowe? A teraz foty  https://plus.google.com/photos/113472018...6116549739 lepszych nie ma gdyż pogoda brzydka i już w sumie ciemno było. Jutro jadę kupić linkę sprzęgła , uszczelkę pod cylinder i komorę pływakową , żarówki do tyłu , ściągacz magneta(w razie potrzeby) , filtr paliwa , simmering kapy sprzęgła , pierścienie , 4 szpilki cylindra , 2 szpilki gaźnika , miedziana uszczelka kolanka i to na tyle. Pozdrawiam
			  
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 09-09-2013 19:40:25 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
		
		
	
		
		Irek 
 
 
		
			----- 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 1,410 
Imię: . 
Skąd: . 
Pojazd: Inny 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Simson S51 B1-4 by krycha119 :) 
			 
			
				Ładny i w oryginale; to co lubie 
 
Co do szpilki, nie ma rady. Wiertło 6 lub 6,2mm, rozwiercasz , gwintujesz gwintownikiem 7 x 1 i wkręcasz szpilke od WSK , najlepiej na klej typu loctite słabo albo średniowiążący 
 
Co do stukania, może to być wina zbyt dużego luzu osiowego na wale (źle dobrane lub brak podkładek między łożysko a seger), luz na korbowodzie, kosz może być wycięty tylko ale to by wył przy hamowaniu silnikiem . Jak ma tylko 1mm luzu osiowego to jest prawidłowo.  
 
Samych pierścieni nie zmieniaj, zwyczajne podcieranie dupy szkłem. Cylinder owalizuje sie i założenie nowych pierścieni spowoduje tylko że będzie jeszcze mniej szczelny i szybko stanie sie hałaśliwy
			 
			
			
			
				
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-09-2013 19:49:41 przez Irek.)
 
				
			 
		 |  
	 
 | 
 
	| 09-09-2013 19:45:33 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	
		
		krycha119 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 52 
Imię: Krystian 
Skąd: Chrzanów 
Pojazd: Romet Chart 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: Simson S51 B1-4 by krycha119 :) 
			 
			
				Wczoraj pojeździłem simkiem , 20km zrobiłem , zmieniłem oponę i dętke , olej , wszystko git , iskra jak talala , wielka , niebieska. Problem miałem z początkowym wkręcaniem się na obroty , miałem za dużo paliwa w komorze pływakowej. Schowałem go , na drugi dzień wyciągam simka i zacząłem z kumplem robić elektrykę bo nie działały światła i kierunki i nie było akumulatora. Wszystko ogarnięte , wszystko działa aż tu nagle nie chce odpalić . Wykręcam święcę a tam iskra taka malutka czerwona i teraz pytanie , czy to przez to że coś zrobiliśmy w elektryce ?? fajka , kabel wn i świeca są dobre , cewka butelkowa też , więc w czym problem ?? Do zapłonu się nie mogę dostać gdyż nie mogę odkręcić magneta , przerwa na 0.4mm.
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 13-09-2013 18:19:59 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |