Witam wszystkich. Kupiłem sobie rometa

od kumpla. Maszyna na chodzie, ale była długo nie używana i wygląda fatalnie a, że lubię majstrować w wolnym czasie podjąłem się remontu.
Zacząłem od silnika. W związku z tym, że jestem początkujący i chcąc zaoszczędzić trochę forsy oraz zdobyć wiedzę to mam do was kilka pytań dotyczących wymiany części. Na co należy zwracać uwagę oraz jak ocenić stan poszczególnych części w silniku.
Silnik jest już cały rozebrałem i teraz napisze w jakim stanie są części.
Tłok. Denko jest całe w sadzy którą można zdrapywać np.
śrubokrętem(oczywiście tego nie ruszam bo nie chcę psuć) natomiast reszta jest czysta i nie doszukałem się żadnych rys o co do pierścieni to na pewno jeden jest do wymiany bo ma takie luzy, że nie chować się w rowku tłoka.
Cylinder. Gładzie są ok, żadnych rys myślę, że można go zostawić
Wał korbowy. Ma minimalne luzy, około 2 mm jak chwycę za korbowód i poruszam nim na boki. Jest pokiereszowany to znaczy jego ramiona mają wycięcia i ubytki oraz jedno ramie jest czarne a drugie srebrne jak by ktoś przy nim majstrował albo po prostu się zużył mechanicznie, co o tym sądzicie? Dla mnie osobiście wał nadaje się do wymiany
Zębatka przekładniowa. Trochę mi nie pasuje bo ma nie równomierne zęby(przepraszam nie wiem jak to się fachowo nazywa

) tzn. jak spojrzeć na tą zębatkę to jedne są stożkowe a drugie ścięte, dodam jeszcze, że krawędzie zębów są dość ostre.
Reszta myślę jest w dobrym stanie i nie będę się rozpisywał dalej, głównie interesuje mnie wasze zdanie o rzeczy co napisałem wyżej.
Co do wymiany na pewno chce wymienić łożyska i nowe uszczelki na olej.
Fajnie było by zostawić jak najwięcej części bo są oryginalne no ale wiadomo sprzęt ma swoje lata. Jak by wszystko nie było takie podejrzane to nic bym nie wymieniał, żadnych tuningów.
Jeszcze mam pytanie co sądzicie o dzisiejszych częściach zamiennych np. cylinder co podpisują go, super tuning zwiększa moc i takie tam bajery??
Dziękuję wszystkim za odpowiedzi!