Impulsator w silniku 023
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Impulsator w silniku 023
(15-08-2013 17:20:18)Mysiu napisał(a): Jako iż rozmawiałem z ojcem na temat zapłonu tyrystorowego, mówił on że to bez sensu.
Zapłon tyrystorowy, a konkretnie CDI ma jak najbardziej sens. Jest stosowany do dziś nawet w motocyklach wyczynowych. No chyba, że Twój Ojciec miał na myśli zapłon tyrystorowy sterowany przerywaczem, to wtedy częściowo miał rację.
Mysiu napisał(a):Lepiej zamontować impulsator i "dospawać" kawałek blaszki na magneto.
Teraz pytanie, miał ktoś takie cudo ?
Podobno zapłon wieczny puki nie walnie jakaś cewka.
Oczywiście impulsator zasilany będzie akumulatorem.
Impulsator zasilany akumulatorem? :| No chyba, że masz na myśli czujnik Halla, to wtedy rozumiem. Natomiast impulsatora indukcyjnego nie zasila się niczym. To on w swoim uzwojeniu indukuje impuls, gdy blaszka/magnes przebiegnie blisko jego rdzenia.
Jeżeli chcesz dobry zapłon to masz dwie opcje: bezawaryjny, a w zasadzie mało awaryjny zapłon od Charta, albo możesz zrobić inaczej. Do oryginalnego osprzętu można podłączyć moduł zapłonowy CDI. Trzeba taki moduł zrobić. Zasila się go z oryginalnej cewki zapłonowej - tej z bolcem. Sterowanie sobie weźmiesz z tego impulsatora, który chcesz dorobić (można też z platynek, ale chcesz się ich pozbyć z tego co widzę). Dokładasz dodatkową cewkę wysokiego napięcia, najlepiej małą, suchą cewkę zapłonową (np: http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-z-fajk...43447.html) i masz CDI w 023.
Aha od razu dodam, że przy tego typu przeróbce trzeba posiadać lampę stroboskopową (no chyba, że wpakujesz tam zapłon Charta, to wtedy lampę można pominąć).
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-08-2013 17:39:37 przez BigSoft.)
|
|
15-08-2013 17:38:00 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Impulsator w silniku 023
Lepiej będzie zastosować czujnik indukcyjny, bo nie wymaga dodatkowego zasilania i można go dostać za parę złotych.
Ja w swojej prądnicy do Charta zastosowałem taki impulsator:
http://allegro.pl/nadajnik-czujnik-impul...27672.html
Jest tani i dobry. Odkąd to zamontowałem wszystko chodzi bez zarzutu i nic z zapłonem robić nie muszę. Dwa dni temu wybiło 10tys km od remontu i montażu tego, i nadal wszystko chodzi.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-08-2013 18:10:39 przez BigSoft.)
|
|
15-08-2013 18:10:25 |
|
|
Mysiu
"Za mną tylko kurz.."
Liczba postów: 788
Imię: Kamil
Skąd: Mikołów, Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Impulsator w silniku 023
|
|
16-08-2013 23:10:36 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Impulsator w silniku 023
----------------------------
(16-08-2013 23:10:36)Mysiu napisał(a): BigSoft jest tak. Nie chce go montować wewnątrz (tj. na statorze) tylko na zewnątrz (tak aby na zewnętrznej ścianie magneta była blaszka).
Tata sie upiera że musi być zasilanie z akumulatora i moduł zapłonowy.
Z całym szacunkiem dla Twojego Ojca, ale nie ma racji. Moduł tyrystorowy zasilany jest napięciem 100-400V. Większość małych skuterów jak i np. sam Chart mają zapłony AC-CDI. Proponuję zapoznać się z budową takiego zapłonu.
Akumulator stosujemy dla zapłonu tranzystorowego, gdzie elementem wykonawczym jest właśnie tranzystor jak np tu:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336...torowy.jpg
Dobrze zrobiony taki zapłon będzie lepiej pracował niż klasyczny stosowany w Rometach z przerywaczem. Sprawdzałem osobiście na Ogarze 200, a do dziś używam takiego zapłonu w silniki pf 126p 600cm3.
Owszem istnieją zapłony DC-CDI zasilane z akumulatora, ale one mają wbudowaną przetwornicę 12-300V w środku, takie zapłony są stosowane w dużych motocyklach i to też nie jest regułą, że taki zapłon tam znajdziemy. Jest bardziej awaryjny niż proste AC-CDI.
Mysiu napisał(a):Moduł - http://allegro.pl/modul-zaplonowy-racing...63780.html
Impulsator - http://allegro.pl/nadajnik-czujnik-impul...27672.html
Akumulator - i tu myk, ma być 12v czy 6v ?
http://dsmoto.pl/pl/p/AKUMULATOR-AWINA-W...-B49-6/394
lub
http://dsmoto.pl/pl/p/AKUMULATOR-AWINA-J...2N5-3B/355
plus do tego akumulatora kierunkowskazy http://dsmoto.pl/pl/p/-KIERUNKOWSKAZ-BIALY/506
Jak już coś robić to porządnie. Nie chce zrobić tego na odwal.
Niestety pieniądze nie latają w powietrzu więc musze zrobić tak aby się nie psuło.
Też wychodzę z tego założenia, że jak robić to raz a porządnie. Akumulator stosujesz taki jaką masz instalację i układ ładowania. Impulsator jest ok, mam taki sam i jak pisałem wyżej sprawuje się dobrze. Co do modułu, nie wiem co on faktycznie daje. Wiem tyle, że dla 50cm3 w 2T, a tym bardziej w takim silniku jak 023 - należy pilnować, aby miał stały punkt wyprzedzenia zapłonu.
PS. Co do przeróbki impulsatora, sprawdź mój poradnik na motorowerowo.pl (artykuł o prądnicy 120W). Niby do Charta, ale może się przydać.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-08-2013 23:24:33 przez BigSoft.)
|
|
16-08-2013 23:20:59 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|