Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Impulsator w silniku 023
Autor Wiadomość
Mysiu Offline
"Za mną tylko kurz.."
*


Liczba postów: 788
Imię: Kamil
Skąd: Mikołów, Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #1
Impulsator w silniku 023
Jako iż rozmawiałem z ojcem na temat zapłonu tyrystorowego, mówił on że to bez sensu.
Lepiej zamontować impulsator i "dospawać" kawałek blaszki na magneto.

Teraz pytanie, miał ktoś takie cudo ?
Podobno zapłon wieczny puki nie walnie jakaś cewka.
Oczywiście impulsator zasilany będzie akumulatorem.
15-08-2013 17:20:18
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #2
RE: Impulsator w silniku 023
(15-08-2013 17:20:18)Mysiu napisał(a):  Jako iż rozmawiałem z ojcem na temat zapłonu tyrystorowego, mówił on że to bez sensu.

Zapłon tyrystorowy, a konkretnie CDI ma jak najbardziej sens. Jest stosowany do dziś nawet w motocyklach wyczynowych. No chyba, że Twój Ojciec miał na myśli zapłon tyrystorowy sterowany przerywaczem, to wtedy częściowo miał rację.

Mysiu napisał(a):Lepiej zamontować impulsator i "dospawać" kawałek blaszki na magneto.

Teraz pytanie, miał ktoś takie cudo ?
Podobno zapłon wieczny puki nie walnie jakaś cewka.
Oczywiście impulsator zasilany będzie akumulatorem.

Impulsator zasilany akumulatorem? :| No chyba, że masz na myśli czujnik Halla, to wtedy rozumiem. Natomiast impulsatora indukcyjnego nie zasila się niczym. To on w swoim uzwojeniu indukuje impuls, gdy blaszka/magnes przebiegnie blisko jego rdzenia.

Jeżeli chcesz dobry zapłon to masz dwie opcje: bezawaryjny, a w zasadzie mało awaryjny zapłon od Charta, albo możesz zrobić inaczej. Do oryginalnego osprzętu można podłączyć moduł zapłonowy CDI. Trzeba taki moduł zrobić. Zasila się go z oryginalnej cewki zapłonowej - tej z bolcem. Sterowanie sobie weźmiesz z tego impulsatora, który chcesz dorobić (można też z platynek, ale chcesz się ich pozbyć z tego co widzę). Dokładasz dodatkową cewkę wysokiego napięcia, najlepiej małą, suchą cewkę zapłonową (np: http://allegro.pl/cewka-zaplonowa-z-fajk...43447.html) i masz CDI w 023.

Aha od razu dodam, że przy tego typu przeróbce trzeba posiadać lampę stroboskopową (no chyba, że wpakujesz tam zapłon Charta, to wtedy lampę można pominąć).

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-08-2013 17:39:37 przez BigSoft.)
15-08-2013 17:38:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mysiu Offline
"Za mną tylko kurz.."
*


Liczba postów: 788
Imię: Kamil
Skąd: Mikołów, Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #3
RE: Impulsator w silniku 023
Ja chce czujnik halla bodajże włożyć, BigSoft, możesz mi to bardziej na pw opisać ? Bo widze że na elektryce sie znasz Smile
15-08-2013 17:50:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
stqc Offline
Moderator
Moderatorzy


Liczba postów: 3,745
Imię: Maciek
Skąd: Mikołajki NMR
Pojazd: Romet Chart
Post: #4
RE: Impulsator w silniku 023
Ale po co się pakować w czujnik halla jak można zrobić impulsator Wink

xyz
15-08-2013 18:01:10
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #5
RE: Impulsator w silniku 023
Lepiej będzie zastosować czujnik indukcyjny, bo nie wymaga dodatkowego zasilania i można go dostać za parę złotych.

Ja w swojej prądnicy do Charta zastosowałem taki impulsator:
http://allegro.pl/nadajnik-czujnik-impul...27672.html

Jest tani i dobry. Odkąd to zamontowałem wszystko chodzi bez zarzutu i nic z zapłonem robić nie muszę. Dwa dni temu wybiło 10tys km od remontu i montażu tego, i nadal wszystko chodzi.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 15-08-2013 18:10:39 przez BigSoft.)
15-08-2013 18:10:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
LukaszzT1 Offline
Komarzysta :F
*


Liczba postów: 2,082
Imię: Łukasz
Skąd: Lubzina (RRS)
Pojazd: Inny
Post: #6
RE: Impulsator w silniku 023
Ja mam Tyrystorowy sterowany z przerywacza i jezdzę 2 rok bez zadnych problemów,ewentualnie mozesz spróbować dać od jakiego chinola cały zapłon,tylko wtedy musisz ogarnąć jak zrobic nową krzywkę do magneta bo od chinola maja wiekszą średnice czopu wału.

Romet 50-T1 1980r(Sprzedany)
Romet 50-T1 1981r (Sprzedany)
Romet ogar 200 1988r(Sprzedany)
Cezet 175 487.0 1988r(Sprzedana)
Simson Sr50 1987r
Polonez Caro Plus 1.6 Gli 1997r
16-08-2013 13:00:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mysiu Offline
"Za mną tylko kurz.."
*


Liczba postów: 788
Imię: Kamil
Skąd: Mikołów, Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #7
RE: Impulsator w silniku 023
(15-08-2013 18:10:25)BigSoft napisał(a):  Lepiej będzie zastosować czujnik indukcyjny, bo nie wymaga dodatkowego zasilania i można go dostać za parę złotych.

Ja w swojej prądnicy do Charta zastosowałem taki impulsator:
http://allegro.pl/nadajnik-czujnik-impul...27672.html

Jest tani i dobry. Odkąd to zamontowałem wszystko chodzi bez zarzutu i nic z zapłonem robić nie muszę. Dwa dni temu wybiło 10tys km od remontu i montażu tego, i nadal wszystko chodzi.

TO SAMO ! Chce zamontować.
Musze albo magnes na magneto przyczepić albo przyspawać kawałek blaszki.
16-08-2013 22:30:25
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #8
RE: Impulsator w silniku 023
No więc jest to czujnik indukcyjny i żadnego zasilania do niego nie podłączasz Wink

citroen-XM.pl
16-08-2013 22:56:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Mysiu Offline
"Za mną tylko kurz.."
*


Liczba postów: 788
Imię: Kamil
Skąd: Mikołów, Katowice
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #9
RE: Impulsator w silniku 023
BigSoft jest tak. Nie chce go montować wewnątrz (tj. na statorze) tylko na zewnątrz (tak aby na zewnętrznej ścianie magneta była blaszka).
Tata sie upiera że musi być zasilanie z akumulatora i moduł zapłonowy.
O zapłon tyrystorowy chodziło mu ze sterowaniem przerywaczem, mówił że miał i gorzej to chodziło niż na oryginalnym zapłonie (miał chyba jakąś samoróbkę).
Moduł - http://allegro.pl/modul-zaplonowy-racing...63780.html
Impulsator - http://allegro.pl/nadajnik-czujnik-impul...27672.html
Akumulator - i tu myk, ma być 12v czy 6v ?
http://dsmoto.pl/pl/p/AKUMULATOR-AWINA-W...-B49-6/394
lub
http://dsmoto.pl/pl/p/AKUMULATOR-AWINA-J...2N5-3B/355

plus do tego akumulatora kierunkowskazy http://dsmoto.pl/pl/p/-KIERUNKOWSKAZ-BIALY/506

Jak już coś robić to porządnie. Nie chce zrobić tego na odwal.
Niestety pieniądze nie latają w powietrzu więc musze zrobić tak aby się nie psuło.
16-08-2013 23:10:36
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
BigSoft Niedostępny
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
Post: #10
RE: Impulsator w silniku 023
----------------------------
(16-08-2013 23:10:36)Mysiu napisał(a):  BigSoft jest tak. Nie chce go montować wewnątrz (tj. na statorze) tylko na zewnątrz (tak aby na zewnętrznej ścianie magneta była blaszka).
Tata sie upiera że musi być zasilanie z akumulatora i moduł zapłonowy.

Z całym szacunkiem dla Twojego Ojca, ale nie ma racji. Moduł tyrystorowy zasilany jest napięciem 100-400V. Większość małych skuterów jak i np. sam Chart mają zapłony AC-CDI. Proponuję zapoznać się z budową takiego zapłonu.

Akumulator stosujemy dla zapłonu tranzystorowego, gdzie elementem wykonawczym jest właśnie tranzystor jak np tu:
https://dl.dropboxusercontent.com/u/1336...torowy.jpg

Dobrze zrobiony taki zapłon będzie lepiej pracował niż klasyczny stosowany w Rometach z przerywaczem. Sprawdzałem osobiście na Ogarze 200, a do dziś używam takiego zapłonu w silniki pf 126p 600cm3.

Owszem istnieją zapłony DC-CDI zasilane z akumulatora, ale one mają wbudowaną przetwornicę 12-300V w środku, takie zapłony są stosowane w dużych motocyklach i to też nie jest regułą, że taki zapłon tam znajdziemy. Jest bardziej awaryjny niż proste AC-CDI.

Mysiu napisał(a):Moduł - http://allegro.pl/modul-zaplonowy-racing...63780.html
Impulsator - http://allegro.pl/nadajnik-czujnik-impul...27672.html
Akumulator - i tu myk, ma być 12v czy 6v ?
http://dsmoto.pl/pl/p/AKUMULATOR-AWINA-W...-B49-6/394
lub
http://dsmoto.pl/pl/p/AKUMULATOR-AWINA-J...2N5-3B/355

plus do tego akumulatora kierunkowskazy http://dsmoto.pl/pl/p/-KIERUNKOWSKAZ-BIALY/506

Jak już coś robić to porządnie. Nie chce zrobić tego na odwal.
Niestety pieniądze nie latają w powietrzu więc musze zrobić tak aby się nie psuło.

Też wychodzę z tego założenia, że jak robić to raz a porządnie. Akumulator stosujesz taki jaką masz instalację i układ ładowania. Impulsator jest ok, mam taki sam i jak pisałem wyżej sprawuje się dobrze. Co do modułu, nie wiem co on faktycznie daje. Wiem tyle, że dla 50cm3 w 2T, a tym bardziej w takim silniku jak 023 - należy pilnować, aby miał stały punkt wyprzedzenia zapłonu.


PS. Co do przeróbki impulsatora, sprawdź mój poradnik na motorowerowo.pl (artykuł o prądnicy 120W). Niby do Charta, ale może się przydać.

citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-08-2013 23:24:33 przez BigSoft.)
16-08-2013 23:20:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 73
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 455
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 374
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 346
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 491
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 271

Reklama