Jawa 350 Twin Sport 1987r
|
Autor |
Wiadomość |
Kuubaxx
Bandyta
Liczba postów: 79
Imię: Jakub
Skąd: Lublin, Lubartów
Pojazd: Inny
|
RE: Jawa 350 Twin Sport 1987r
Dawno nic nie pisałem a motocykl troszkę zmienił swój stan skupienia
A więc tak:
Silnik został całkowicie rozebrany, do wymiany wirnik, tarcze sprzęgła, zębatka na wał, łańcuszek sprzęgła, łożyska na wale oraz simmeringi. Pokuszę się również o szlif cylindrów ale nie wszystko na raz.
Prowizoryczny rozpoławiacz silnika
Nadwozie:
Do wymiany jest tylny błotnik, łożyska kół, klocki hamulcowe, łańcuch, dwa kierunkowskazy, uszczelniacze przednich lag.
Wypiaskowałem w czasie przerwy na szybko błotnik, boczki, cylindry i głowice. Resztę wykończę papierem ściernym. Motocykl będzie malowany na nowo lecz zastanawiam się jeszcze między czarnym a czerwonym
|
|
18-06-2013 20:58:39 |
|
|
Kuubaxx
Bandyta
Liczba postów: 79
Imię: Jakub
Skąd: Lublin, Lubartów
Pojazd: Inny
|
RE: Jawa 350 Twin Sport 1987r
Dziękuje za miłe komentarze.
(19-06-2013 14:56:13)MichalSR50 napisał(a): Fajnie zobaczyć Jawę porozrzucaną po garażu. Jeszcze nie miałem okazji uświadczyć takiego widoku na oczy
Hehe, niby nic a tak cieszy. Powiem Ci że jednak taki widok sprawia radość, dlatego że wszystko co walało się po garażu w czasie rozbiórki jest teraz wyczyszczone i fajnie wygląda
Dzisiaj byłem znów na myjce, wymyłem kilka części. Wczoraj umyłem całą ramę. Stała się co najmniej "2 kilo" lżejsza
Przednie lagi zostały dzisiaj rozkręcone, lecz niestety zapomniałem zrobić zdjęć. Nie stwierdziłem żadnych problemów, sprężyny w dobrym stanie, ładnie odbijają. Do wymiany jest olej, oraz uszczelniacze, ale to dla świętego spokoju, nie kosztują wiele. Jeśli nie wymienię teraz to kto wie, może okaże się że za 2 miesiące trzeba będzie je wymienić.
W ramie będę musiał wyprostować uchwyt na lewą nóżkę kierowcy, oraz dospawać nowy prawy uchwyt tłumika.
Wstępnie jestem umówiony na malowanie motocykla . Jeszcze do piaskowania pozostał błotnik, mocowania lampy, bak, przednie lagi, półka dolna i wahacz tylny. Jakoś w przerwach postaram się to wypiaskować, hehe . Ramę tylko zmatowię papierami ściernymi, myślę że nie ma co piaskować.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-06-2013 21:22:45 przez Kuubaxx.)
|
|
19-06-2013 21:21:33 |
|
|
Kuubaxx
Bandyta
Liczba postów: 79
Imię: Jakub
Skąd: Lublin, Lubartów
Pojazd: Inny
|
RE: Jawa 350 Twin Sport 1987r
Ostatnio trochę się ruszyło. Nie miałem czasu by aktualizować temat, lecz dzisiaj w końcu robię aktualizację
Dla przypomnienia. Było tak:
Jest tak:
Kilka zdjęć z prac:
Kanapa potraktowana kremem do rąk Nivea
Nowa uszczelka pod korek wykonana z grubej skóry. Z nudów zrobiłem napisy.
Kolory:
Czarny Ral 9005
Czerwony Ral 3020
Do zrobienia w najbliższym czasie:
1. Podciągnięcie do góry zadupka, nie mylić z wiejskim tuningiem, chodzi dokładnie o dopasowanie do kanapy by nie było prześwitu
2. Poprawa elektryki ponieważ raz łączą kontrolki raz nie, również tyczy się to podświetlenia zegarów.
3. Złożenie silnika
Do skompletowania:
1. Lusterka
2. Linki
3. Gumowe osłony łańcucha
4. Klamki
5. Przednie gmole
Link do albumu:
https://picasaweb.google.com/10719123058...h6yG06PWSA
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-08-2013 00:01:53 przez Kuubaxx.)
|
|
18-08-2013 23:59:24 |
|
|
Pompuś
Unregistered
|
RE: Jawa 350 Twin Sport 1987r
Bardzo ładna Jawa się szykuje
Czekam na więcej!
|
|
19-08-2013 23:18:44 |
|
|
Kuubaxx
Bandyta
Liczba postów: 79
Imię: Jakub
Skąd: Lublin, Lubartów
Pojazd: Inny
|
RE: Jawa 350 Twin Sport 1987r
Kolejnym etapem było dokończenie nadwozia:
3 dni później przyszedł mi drugi silnik który kupiłem przez przypadek . Cylindry nominały bez progów, wał w dobrym stanie czego nie mogę powiedzieć o karterach, wyszczerbione. Przy zębatce zdawczej nie było widocznie osłony i łańcuch przy dużej prędkości musiał się urwać lub coś w tym stylu i urwał jedno mocowanie półautomatu sprzęgła robiąc przy tym dziurę do "pomieszczenia" z alternatorem. Niestety nie był on idealny ale na próbę zawędrował do ramy:
Po wyregulowaniu zapłonu na próbnik motocykl o dziwo zagadał za pierwszym ale... jak to bywa przy pierwszym odpaleniu coś musiało być nie tak. Gaźnik - za duży poziom paliwa przez co przelewa.. No cóż jak już będę działał dalej wszystko zostanie wyregulowane od podstaw.
Zamówiłem narzędzia do rozbierania i składania silnika tak więc z dwóch silników zrobię sobie jeden porządny. Przy okazji powinny mi przyjść przednie gmole które zamówiłem w tamtym tygodniu -_-
Na tygodniu zaopatrzyłem się w sklepie w linki (prócz prędkościomierza oraz hamulca tylnego). Zrobiłem małe zakupy za 58zł (linki: obrotomierza, hamulca przedniego, sprzęgła, gazu) + 11 zł za gumę flanszy gaźnika.
Wrażenia z pierwszej jazdy na uszczerbionym silniku? Nie tak źle, gdyby nie fakt że półautomat niedomaga z w/w przyczyny przez co pewnie wypada trójka byłoby bardzo fajnie.
Żeby nie przedłużać plany na najbliższe dni:
-przerejestrowanie
-złożenie porządnego silnika
-doprowadzenie tylnego koła do normalnego wyglądu
-kupienie nowych łożysk i simmerów
-zamontowanie przednich gmoli (jak już przyjdą)
-zamontowanie obudowy tylnej zębatki
-kupno nowych klocków
Z rzeczy mniej lub bardziej potrzebnych:
-zrobienie projektu adaptera pod hamulec tarczowy
-wykonanie stelaży bocznych i bagażnika na wzór oryginalnych (mam jedynie prawy ułamany stelaż, więc na wzór tegoż stelaża zrobię dwa nowe z rurek które za pewne gdzieś sobie załatwię)
W planach również mam zakupienie elektronicznego zapłonu oraz tłumików.
|
|
05-09-2013 19:33:32 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 8 gości
|
|