Zapłon Romet Komar 205
|
Autor |
Wiadomość |
digiart15
Nowy
Liczba postów: 23
Imię: Dawid
Skąd: Chojnice
Pojazd: Romet Ogar 205
|
Zapłon Romet Komar 205
Witam, wszystko zaczęło się od tego, że mój komarek przestał jeździć po prostu jak by biegów nie miał okazało się, że zębatka się wyślizgała z frezów i ja głupi zgubiłem klin do wału ( ale to nie jest zwykły wał ). Teraz trzebało dorobić klinik no ok, potem stał przez jakiś czas bo tata miał mi zrobić ten klin bo sam bym nie dał rady . Nagle okazało się, że tata kupił mi nowy motorek chociaż miałem mieszane uczucia co do kupna i po miesiącu jeżdzenia moto Benzer Shaft odechciało mi się ... A gdy miałem komarka to wszędzie jeździłem przez cały rok i nigdy mi by się nie znudziło. Brakuje mi tego strzelania z tłumika i wymiany świec po pewnych km , to były czasy ta przygoda i wgl, a teraz nudna jazda na nowym moto :/. Postanowiłem, że chcę powrócić do mojego dawnego komarka . Sory, że się tak rozpisałem . Teraz został zapłon ;/
Ok, mam prośbę czy ktoś by mógł wszystko ładnie wytłumaczyć krok po kroku jak ustawić zapłon, bo z tych różnych poradników nic nie kumam.
Z góry THX
|
|
11-06-2013 22:06:53 |
|
|
LukaszzT1
Komarzysta :F
Liczba postów: 2,082
Imię: Łukasz
Skąd: Lubzina (RRS)
Pojazd: Inny
|
RE: Zapłon Romet Komar 205
Na oko to umarł chłop w szpitalu
Zaczynasz od odkrecenia kopnika oraz dzwigni zmiany biegów potem odkrecasz pokrywe silnika,wtedy przed twymi oczami pojawi sie automat biegów i zapłon,kolejną czynnoscia jaka musisz zrobić to musisz odkrecic magneto blokujesz je wsadzając srubokret przez dziure w magnecie i wsadzasz go w dziure obok cewki zapłonowej tak zeby magneto nie kreciło sie i jednoczesnie aby nie uszkodzic iskrownika (nie wiem czy dobrze Ci to wytłumaczyłem) nastepnie sciagasz magneto specjalnym sciągaczem do magneta,po sciagnieciu magneta masz widoczny iskrownik który jest przymocowany na 3 srubach odkrecasz lekko te srubki a nastepnie zakładasz magneto i lekko je przykrecasz,kolejną czynoscia jaka wykonujesz jest odkrecenie swiecy,nastepnie ustawiasz tłoka tak zeby był w gónym martwym punkcie, (GMP) i mierzysz suwmiarka odległosc od głowicy (miejsce w którym wkrecasz swiece) do tłoka,robisz to tak aby tłok został w GMP po zmierzeniu wyciągasz suwmiarkę i wyciagacz ja o 3mm np jak masz 10mm to musi byc 13mm.wkładasz ja tak samo jak wczesniej gdy robiłes pomiar ale wtedy tłok musi sie cofnąć o te 3mm,nastepnie ustawiasz iskrownik (przestawaisz go w prawo lub w lewo) tak aby 3 mm przed GMP otwierały sie platynki.potem sciagasz magneto dokrecasz podstawe iskrownika zakładasz magneto i motor powinien odpalić,mam nadzieje ze pomogłem,z góry sory za błedy.
Romet 50-T1 1980r(Sprzedany)
Romet 50-T1 1981r (Sprzedany)
Romet ogar 200 1988r(Sprzedany)
Cezet 175 487.0 1988r(Sprzedana)
Simson Sr50 1987r
Polonez Caro Plus 1.6 Gli 1997r
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-06-2013 22:38:23 przez LukaszzT1.)
|
|
11-06-2013 22:32:34 |
|
1 osoba postawiła piwo LukaszzT1 za ten post:1 osoba postawiła piwo LukaszzT1 za ten post.
digiart15 (06-12-2013)
|
digiart15
Nowy
Liczba postów: 23
Imię: Dawid
Skąd: Chojnice
Pojazd: Romet Ogar 205
|
RE: Zapłon Romet Komar 205
OK, naprawdę dzięki za lekturkę jesteś WIELKI !
No u mnie jakoś była przerwa jak były zamknięte, ale jutro zaraz to zrobie .
Czy ty też od razu wszystko wiedziałeś ? ciekawe ...
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 11-06-2013 22:51:49 przez digiart15.)
|
|
11-06-2013 22:49:33 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|