Romet Polo i reszta
|
Autor |
Wiadomość |
wojtex
Nowy

Liczba postów: 15
Imię: Wojtek
Skąd: Pruszków / Sarzyna
Pojazd: Romet Polo
|
RE: Romet Polo i reszta
Może pasuje też do pegaza ale nie jestem pewien bo pegaza nigdy nie miałem.
Założyłem tez instalację.
Bardzo proszę o sprawdzenie przez "wprawnych elektryków" czy wszystko jest ok.
Dodam tylko, że:
- niebieski przewód połaczony przy stacyjce z czerwonym od masy lampyidzie do półki przedniego zawieszenia
- niebieski przewód który jest na podwójnym styku stacyjki obok żółtego idzie do przełącznika świateł
- niebieski i czerwony po prawej stronie to przewody wychodzące z iskrownika
- żółty idzie do tylnej lampy
3xRomet Polo 76r / Komar 232 65r / Komar 2320 71r / Komar 2330 69r / Komar Sport 76r / Romet Pegaz 76r / WSK M06-64 64r / Simson S51 87r / Jawa 250 59r / Osa M50 60r / SHL Gazela 69r / H-D Sportster XL1200Low 08r
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-06-2013 23:43:11 przez wojtex.)
|
|
04-06-2013 23:35:04 |
|
|
wojtex
Nowy

Liczba postów: 15
Imię: Wojtek
Skąd: Pruszków / Sarzyna
Pojazd: Romet Polo
|
RE: Romet Polo i reszta
Wczoraj siedziałm nad nim pół dnia i dziasiaj od rana. Jak go rano odpaliłem to na wolnych obrotach ładnie chodził, natomiast na wysokie nie chciał sie juz wkręcać i przerywał. Na drugim gażniku było dokładnie to samo więc zacząłem brać się za elektrykę. Kilka razy ustawiałem zapłon, zmieniałem świece ale to nic nie pomogło więc zabrałem za wymianę kolejnych części iskrownika. Najpierw wymieniłem kondensator ale to też nie pomogło więc wymieniłem cewkę zapłonową, przewód WN i fajkę. Po wymianie cewki sytuacja się zmieniła bo w ogóle nie chce zapalić. W międzyczasie jeszcze sprawdziłem czy nie łapie lewego powietrza zakrywając ręką filtr powietrza - chyba jest ok bo praktycznie od razu gasł. Oczywiści po każdej operacji ustawiałem zapłon według poniższego opisu.
ps. Zapłon ustawiam przy pomocy czujnika zegarowego i żarówki. Myślę, że robie to prawidłowo ale teraz już nieczego nie jestem pewien. Zapłon ustawiam tak: czujnik wkręcam w głowicę, a przewody od aku i żarówki do młoteczka przerywacza i masy (jak się styki zejdą to żarówka świeci). Kręcąc kołem magnesowym w prawo dochodzę do GMP i najpierw ustawiam przerwę na przerywaczu 0,35mm, następnie kręcę kołem w lewo tak żeby tłok obniżył się o 3 mm, co obserwuję na czujniku. Płytkę iskrownika ustawiam tak, żeby w tym punkcie GMP-3mm żarówka gasła czyli styki się rozwierały. Jak już tak ustawię to dokrecam śrubki iskrownika, zdejmuję magneto, przykręcam do przerywacza przewód od cewki zapłonowej i kondensatora i zakładam ostatecznie koło magnesowe. Jeżeli coś robię źle to proszę o info.
Dodam jeszcze, że kompresja jest bardzo dobra bo próbując go zapalić na popych to trudno na trawie przełamać go na jedynce, nawet na dwójce koło potrafi się zablokować.
Pomocy bo ja już nie mam pomysłu co dalej.
3xRomet Polo 76r / Komar 232 65r / Komar 2320 71r / Komar 2330 69r / Komar Sport 76r / Romet Pegaz 76r / WSK M06-64 64r / Simson S51 87r / Jawa 250 59r / Osa M50 60r / SHL Gazela 69r / H-D Sportster XL1200Low 08r
|
|
16-08-2013 18:32:46 |
|
|
wojtex
Nowy

Liczba postów: 15
Imię: Wojtek
Skąd: Pruszków / Sarzyna
Pojazd: Romet Polo
|
RE: Romet Polo i reszta
3xRomet Polo 76r / Komar 232 65r / Komar 2320 71r / Komar 2330 69r / Komar Sport 76r / Romet Pegaz 76r / WSK M06-64 64r / Simson S51 87r / Jawa 250 59r / Osa M50 60r / SHL Gazela 69r / H-D Sportster XL1200Low 08r
|
|
19-08-2013 20:23:30 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|