Witam.
Charta posiadam już bardzo długo bo od okolo 7 lat i w tym czasie przeszedł kilka dość istotnych modyfikacji ramy, z czego największe zostały wykonane w przeciągu ostatniego roku. Wtedy też zabrałem sie za moj projekt 85cc
Silnik pod jaki obecnie jest przygotowana rama to znane wszystkim M541 czyli z simka s51. Silnik ten został zamontowany około 3 lata temu i od tej pory zaczęły sie coraz to nowe modyfikacje silnika. Przewinęło sie przez moje ręce chyba z 6 różnych cylindrów i każdy z nich wielokrotnie przerabiany i udoskonalany, tak samo z wydechami, również było ich z 5 sztuk. Więc można śmiało powiedzieć że zostalo przeprowadzone wiele testów z czego można wyciągnąc sporo cennych wniosków na przyszłość
To może teraz napisze coś o obecnie przygotowywanym setupie
A więc jest to cylinder 85/5/2/2M na tłoku firmy meteor pochodzącym z tuningowych zestawów do silników am6, cyl na prawdziwie racingowych kątach rozrządu, zastosowałem w nim kilka ciekawych rozwiązań konstrukcyjnych które pozwolą rozwinąć jeszce bardziej osiągi tego potworka i chyba za wiele takich cylindrów nie ma
Zostały do niego zaprojektowane i wykonane 2 wydechy więc będzie kilka istotnych prób
Całość docelowo ma być zestrojona na 11k rpm i zasilone dość dużym gaźnikiem, który pochodzi z dt125r i ma gardziel o przelocie 28mm więc na brak mieszanki silnik nie będzie mógł narzekać
choć owy gaxnik jest jeszcze ciut przymały bo powinien być około 30-32mm
Do dokończenia zostały głównie tylko kartery i cylek ale to już tylko obróbka na maszynach i potem dremlowanko
Myśle żę do wakacji silnik będzie już gotowy, oczywiście jak kasa pozwoli
Mam jeszcze plan wykonać zaplon optyczny lub hallotronowy ale to się jeszcze okaże
A teraz może coś o ramie
Rama została przerobiona niedawno na centralny amortyzator który pochodzi z dt 80mx razem z wahaczem, który musiałem sporo przerobić
ale to już norma w tym projekcie
W przedniej części ramy zostały dospawane 2 róry fi.35 gróbościenne które pełnią zasadniczo 2 funkcje, pierwsza to usztywnienie ramy a drugo to dociążenie przodu bo wiadomo przy takim silniku to przodek będzie się nieźle odrywał od asfaltu, a tego bym nie chciał
W planach jest jeszcze władowanie przedniego zawiasu z jakiegoś nowszego moto razem z hamulcem tarczowym i trzeba zakupić nowe laczuszki
Na tył chce władować 100/70 lub 100/80 R16 bo mam koła z sima
a na przód to najoptymalniej chyba będzie 80/80 R16
Ale narazie priorytetem jest silnik
bo chciałbym jeszcze cokolwiek w tym sezonie pośmigać
Na koniec tej litani
troche fotek:
http://bikepics.com/members/janusz94/89chart210/
http://bikepics.com/members/janusz94/p7/
Mam nadzieje że nie zanudziłem
Jakby coś kogoś interesowało to śmiało pytać
Pozdro Janusz94