Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft
|
Autor |
Wiadomość |
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft
ERC napisał(a):Ciekawi mnie ile wydałeś na przerobienie tego zapłonu?
Wiesz co ciężko powiedzieć. Na pewno znacznie więcej wydałem na budowanie tego niż jest to warte w sensie gotowego już produktu, ale tak to jest z prototypami. Najpierw trzeba zainwestować, żeby osiągnąć pożądany efekt, co wiąże się z licznymi testami różnych rozwiązań, aż dojdziemy do momentu, w którym można wyprać to najlepsze. Chodzi mi o to, że ilość testów i cewek, które nawinąłem, żeby przetestować najlepsze rozwiązanie w ich łączeniu, uzwojeniu itd była spora. Najwięcej kasy pewnie poszło na drut. Nie wspominam już o roboczogodzinach, bo jakbym je miał wliczyć w koszt, to wyszła by duża suma.
W każdym razie gotową prądnicę tego typu pewnie można zbudować w cenie do 150zł robiąc wszystko samodzielnie. Wiąże się to z wykonaniem rowka na magnes w kole magnesowym, odpowiednie zamocowanie magnesu, ponieważ samo wklejenie nie wystarczy (na pewno się urwie, mi w pierwszej wersji, kiedy magnes był wciśnięty do rowka dosyć ciasno i jeszcze na kleju do metalu, po miesiącu bezproblemowej jazdy - wypadł). Trzeba dorobić odpowiednie mocowanie na nowy impulsator, który musi mieć odpowiednią sztywność, bo jeżeli będzie się odginał podczas przebiegania magnesu przez rdzeń impulsatora, to będzie problem. No i wiadomo - drut -> nawijanie 6 cewek. Trzeba to zrobić porządnie, bardzo dokładnie, potem je wygrzać lub zostawić na jakiś czas, żeby lakier używany podczas nawijania dobrze wyschnął. Każdy błąd będzie się w końcowym efekcie bardzo mścił. Trzeba też zachować bardzo wysoką dokładność podczas nawijania cewek, bo gdy cewki będą się względem siebie różnić wydajnościowo, to po połączeniu ich popłyną prądy wyrównawcze i stracimy część mocy, spadnie napięcie itd. Także robota jest na prawdę ciężka, wymagająca czasu, cierpliwości i dokładności. Oczywiście impulsator trzeba zakupić, do tego dorobić mostek prostowniczy i regulator napięcia itd...
Marverick napisał(a):a toe olej do mieszanki xado to dobry jest bo pierwszy raz czytam o tej marce bo ja obecnie jeżdze na oleju do mieszanki pól syntetyku do pił i maszyn ogrodniczych oleo-mac a jak się jeżdzi na pełnym syntetyku do mieszanki ?
To jest specjalny olej z cząsteczkami, które odbudowują uszkodzoną powierzchnię cierną. Nie chce mi się za bardzo pisać o tym, bo zaraz wskoczy tu 10 milionów postów, że to ściema itp. Zainteresuj się tym artykułem: KLIK
Tutaj masz ten olej, na którym ja jeżdżę. Jest znacznie droższy od Mixolu, ale dużo lepszy. Motor na nim praktycznie nie kopci, nagar praktycznie nie istnieje. Leję go do Charta w stosunku 1:40 dla bezpieczeństwa, ale podejrzewam, że i przy 1:50 przy takim oleju było by ok. Link -> KLIK
Od siebie dodam tyle, że ja to sprawdziłem z ojcem na jego samochodzie, bo też nie chciało nam się wierzyć w działanie tych preparatów. Najpierw testowaliśmy Ceramizer (podobno na bazie Xado), ale nie podziałał. Natomiast Xado spowodowało to, że silnik w Citroenie XM 2.1 TD lepiej odpala, a ciśnienie sprężania wzrosło z 25bar do 28-29 na każdym cylindrze.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 01-06-2013 16:20:54 przez BigSoft.)
|
|
01-06-2013 16:15:34 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft
demonlynx napisał(a):Ten filmik się nie wyświetla. Tzn ogolnie wszystkie filmiki w tym temacie sie nie wyswietlaja
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthrea...#pid194773
Pisałem w 3 poście, że źle dodałem filmiki, ale nie mogę poprawić posta, bo wywala mi błąd (dokładnie, że niby za dużo zdjęć jest w poście, ciekawe tylko, że stworzyć się go dało, ale edytować już nie...)
stqc napisał(a):ty masz aż 11,5bara sprężania Ja tam mam nie całe 9 i jestem szczęśliwy ;F A co by było jak by miał te 11,5
Byłby mocniejszy
citroen-XM.pl
|
|
01-06-2013 18:03:35 |
|
|
BigSoft
Pomocny użytkownik
Liczba postów: 1,004
Imię: Przemo
Skąd: SI
Pojazd: Romet Chart
|
RE: Romet Chart, typ 210 Elektronik 12V/120W by BigSoft
Sam nie mogę się doczekać, aż ten motor wyląduje w ramie, no ale fundusze skutecznie blokują postępy prac. Na razie wszystko stanęło niestety, ale może uda mi się go odpalić w tym roku. Skoro już nawiązałeś do tego tematu, to wrzucę fotki. Moje plany to złożenie drugiego silnika po tuningu. Cel jest taki aby mieć jeden podrasowany, a drugi, seria będzie sobie leżał w szafie w razie czego
Cylinder przerobił mi użytkownik powyżej, czyli Janusz94.
Ze względu na to, że ścianki oryginalnej powierzchni styku cylindra z króćcem ssącym zrobiła się przez powiększenia kanału dolotowego bardzo cienka - dałem cylinder do frezowania, aby pozbyć się problemu i dzięki temu mam równiutką, nową powierzchnię.
Cylinder to jak widać 50/4. Strojenie na 8k. Gaźnik - prawdopodobnie wpadnie Dellorto PHBG 21mm, spawaka jestem zmuszony robić sam, schemat co i jak mam od Janusza. Przeróbka powstała na bazie oryginalnego, zajechanego już cylindra ZMD (wyjeżdżone 39mm + odbity pierścień na tulei). Ożebrowanie jest trochę zniszczone, ale niestety taki już był jak go kupiłem (to cylinder, pochodzący jeszcze z pierwszego Charta, który był przy nim zaraz po kupnie). Pewne miejsca jak np powierzchnia styku kolanka z ujściem kanału wydechowego będą prawdopodobnie napawane i przeszlifowane.
Pytanie - jaki tłok? Otóż cylinder był robiony pod tłok firmy Meteor, który fabrycznie przeznaczony jest do Hondy MBX 50cm3. Wymiar 39,25. Do kompletu sworzeń i ładne pierścionki (znacznie niższe od oryginalnych z Rometu).
Wiem, że zdjęcia nie powalają jakością, ale nie jestem w stanie zrobić lepszych.
citroen-XM.pl
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-09-2018 20:23:56 przez BigSoft.)
|
|
02-06-2013 12:38:51 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|