Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
Autor Wiadomość
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #16
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
Na jakiej głowicy śmigałeś wcześniej ? hmm
28-05-2013 20:15:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Romet drajwerV2 Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 242
Imię: michau
Skąd: z domu
Pojazd: Romet Chart
Post: #17
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
Dzięki za miłe słowa, szczerze powiedziawszy spodziewałem się hejtu a tu takie miłe zaskoczenie Tongue
Głowica była i aktualnie jest od charta 50 roztoczona prawie na maksimum Big Grin Jak będę zdejmował głowicę to postaram się cyknąć jej jakieś foto bo wygląda bardzo ciekawie. Po roztoczeniu zostało z tego co pamiętam około 1.5mm powierzchni uszczelniającej
28-05-2013 20:20:41
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Simon Offline
Ogarnięty Chartcore


Liczba postów: 1,454
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
Post: #18
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
(28-05-2013 20:15:32)Stachu.G napisał(a):  Na jakiej głowicy śmigałeś wcześniej ? hmm

Przesadziłeś dlatego brakło Ci materiału Wink



Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
28-05-2013 20:54:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #19
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
Projekt bardzo ambitny, tylko szkoda że wybór padł na tłok z dt80, bo szczerze to te tłoki chyba zbyt dobrej jakości to nie są.
Przyczepie sie również do strojenia, bo silnik charta wystrojony na 11k to wg. mnie lekka przesada nawet pomimo membrany, bo bedą cholernie duże przeskoki między biegami. Lepiej daj wydechowe 190*owk, czyli pod strojenie 10k a wydech wylicz i wyspawaj na tan kąt ale strojony na 9-9,2k i napewno nie pożałujesz, bo elastyczność tak wystrojonego silnika na membranie jest gigantyczna Big Grin
Ale wiadomo wybór należy do ciebie, ja tylko podpowiadam co byłoby lepszym rozwiązaniem w przypadku tego silnika Wink
Pozdro i powodzenia w dalszych pracach Wink
31-05-2013 09:44:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Romet drajwerV2 Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 242
Imię: michau
Skąd: z domu
Pojazd: Romet Chart
Post: #20
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
No tłoki nie są zbyt cudne ale już robiłem klika dt na tłokach omp i po dotarciu każda się dobrze spisywała tak więc raczej o to się nie martwię. W końcu i tak się rozleci po 1000km Big Grin
Pojawił się pewien problem. Kanały w tłoku (te nad sworzniem) w gmp odsłaniają oryginalne dodatkowe wydechy w cylu rv4 (gillardoni) Pozostaje jedynie mi je zaspawać albo dopasować tłok od czegoś innego, wstępnie pasuje od am6 jednak odpycha mnie fakt, że trzeba by wycinać okna na membranę w jego płaszczu. W tłoku od 70 charta właśnie przez to rozleciał mi się tłok więc wole nie ryzykować.
to strojenie jeszcze rozważam i chyba się skłonię ku twojej propozycji. Mam nadzieję że pomożesz w razie potrzeby policzyć wydech Tongue

Tak z aktualności
Byłem dzisiaj chartem w Bieszczadach ~110km w jedną stronę. Jak już dojechałem do celu posypała się trójka w skrzyni więc chart wylądował na budzie dostawczaka, a podróż dokończyłem z kolegą na jego tzr'ce.
I teraz pytanie do was
Jadąc tą trasą
http://www.maps.google.pl/maps?saddr=Sta...s&t=m&z=11
Nie jestem w stanie dokładnie gdzie stał chart pod domem był to może ktoś z forumowiczów?
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-06-2013 21:29:16 przez Romet drajwerV2.)
16-06-2013 21:28:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #21
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
Ja bym na twoim miejscu ładował od am6 bo można kupić tłok dobrej jakości chociażby meteora albo asso werkeSmile
A co do okienek to rób normalnie okienka w takim tłoku tylko zostaw 8mm od krawędzi i nic mu nie będzieWink
A najfajniej to byłoby jakbyś zrobił dolot otwarty 230* i wtedy tylko podcinasz tłok od strony ssącego na odpowiednią długośćBig Grin
16-06-2013 23:02:43
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Romet drajwerV2 Offline
Pomocny użytkownik


Liczba postów: 242
Imię: michau
Skąd: z domu
Pojazd: Romet Chart
Post: #22
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
Jeszcze może nie ogarniam wszystkiego ale nie lepiej zostawić otwarty na 360* bo chyba jest to osiągalne. Czy może jest to podyktowane jakimiś innymi prawami panującymi w 2t
16-06-2013 23:20:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #23
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
Powiem ci tak fajna sprawa dolot 360* ale wtedy bosstporty nie działają jak bossty tylko jak normalne kanały zasilone z komory korbowej, a w przypadku 230* otwartego dolotu to bosstporty działją jak powinny i efekt jest dobrze zauważalny, bo moc wzrasta a jednocześnie poprawia sie elastykaBig Grin
A najlepsze jest to że wtedy bossty działają tylko w rezo co znacznie poprawia kulture pracy silnika jednak wtedy silnik wykazuje charakterystyke bardziej wysokoobrotowegoTongue
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 16-06-2013 23:53:59 przez janusz94.)
16-06-2013 23:48:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
rava1155 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: rafał
Skąd: parczew
Pojazd: Romet Chart
Post: #24
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
Witam jestem nowy na tym forum czy morze mi ktoś napisać gdzie mogę znaleźć link jakie kabelki podpiąć pod moduł romet chart nie chodzi o kolory tylko co oznaczają te wtyki na module z góry dzięki za odpowiedzi
18-06-2013 13:30:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
janusz94 Niedostępny
Rezonator
*


Liczba postów: 65
Imię: Janusz
Skąd: wlkp
Pojazd: Inny
Post: #25
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
(18-06-2013 13:30:58)rava1155 napisał(a):  Witam jestem nowy na tym forum czy morze mi ktoś napisać gdzie mogę znaleźć link jakie kabelki podpiąć pod moduł romet chart nie chodzi o kolory tylko co oznaczają te wtyki na module z góry dzięki za odpowiedzi

To chyba nieodpowiednie miejsce na takie pytania...
18-06-2013 13:45:22
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #26
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
Koledzy, chcę tylko powiedzieć, że w czasie ostatniej zimy wykonałem silnik charta który może was zainteresuje. Ktoś tam pisał, że rekord charta wynosi 90 km/h ja swoim bez problemów rozwijam 110 km/h a tak naprawdę według GPS 85 km/h a silnik osiąga pełne 12 tyś. obrotów. Przełożenia są oryginalne. Napiszę może co jest zrobione w silniku:
- cylinder simson 70 cm3 10 kanałów
- tłok ZT tuning w chwili obecnej na dwa pierścienie, ale w drodze jest na jeden pierścień
- wał oryginał z korbowodem sportowym od Derbi, wyważany dynamicznie w firmie Dziak
- sprzęgło przerobione na 4 tarcze, oryginał padł po kilku godzinach jazdy
- zapłon motoplat z cewkomodułem
- magneto od Kreidler Floret 12V 130 Watt, zasila przednią żarówkę 12V 60/55 Watt bez najmniejszych problemów oczywiście przez akumulator
- rtegulator napięcia Motoplat - oryginał do kompletu
- wydech Reso Sport od simsona dopasowany do Charta z powiększonym kolankiem do 32 mm
- gaźnik Dellorto PHBG 21 BS
- zasilanie silnika bezpośrednie do wału - bez tego manewru nie bierzcie się za prawdziwy tuning bo nie wytzryma wał a i osiągi nie będą zadawalające. Dzieki temu silnik wchodzi na 12 tyś obrotów przy wydechu na 26 mm co w simsonie nawet z membraną daje około 9500 obr.
Wyślę chętnie komuś zdjęcia tego wszystkiego jeśli chce, bo dużo jest zabawy z wklejeniem zdjęć. Jeździ tak, że koledzy z simsonów oczy na wierzch wytrzeszczają. Nawet kiedyś kolega z Aprilli nie mógł uwierzyć ale był minimalnie lepszy. Teraz pracuję nad chłodzeniem wodą ponieważ przy takiej mocy jest za dużo ciepła i chłodzenie powietrzem nie wystarcza, zatarłem już dwa tłoki i to parokrotnie. A ten drugi kosztował ponad 300 zł. Mam zamiar założyć teraz cylinder od Minarelli rv4 i właśnie robię skrzynię czterobiegową. Mam już cały projekt i tylko teraz szukam wykonawców a w zasadzie to już jednego znalazłem. To powinno pozwolić na liczniku z Herkulesa (mam też od niego obrotomierz) osiągną prędkość jakieś 130 km/h a realnie według GPS jakieś 100 - 110 km/h. Na zakończenie dodam, że chętnie podzielę się moimi doświadczeniami z tych prac, bo kasy wydałem na to bardzo dużo a i sił w to włożyłem wiele i może kilku osobom pomogę w osiągnięciu celu bez błądzenia tak aby efekt był taki jak zamiary bez rozczarowań.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-06-2013 21:48:54 przez hohowski.)
21-06-2013 21:35:51
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Stachu.G Offline
"Dziecko kirca"


Liczba postów: 1,088
Imię: Staszek
Skąd: Podkarpackie
Pojazd: Romet Chart
Post: #27
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
Słynny chart z bezpośrednim napełnieniem Wink
Załóż sobie swój osobny temat to podyskutujemy o tej skrzyni.
21-06-2013 23:07:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #28
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
Po co zkładać osobny post przecież ten jest o tuningu silnika charta. Czy chcesz wiedzieć coś konkretnego na temat koncepcji tej skrzyni czy tylko chcesz sobie popisać.
22-06-2013 12:38:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Simon Offline
Ogarnięty Chartcore


Liczba postów: 1,454
Imię: Szymon
Skąd: Ożarów
Pojazd: Romet Chart
Post: #29
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
(22-06-2013 12:38:54)hohowski napisał(a):  Po co zkładać osobny post przecież ten jest o tuningu silnika charta. Czy chcesz wiedzieć coś konkretnego na temat koncepcji tej skrzyni czy tylko chcesz sobie popisać.

Słyszałem że będziesz kombinował z przełożeniami. Na jakim etapie teraz są prace?



Mój Romet Chart 70ccm
"Śpieszmy się kochać Motóry polskiej produkcji - Tak szybko odchodzą"
22-06-2013 14:38:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
hohowski Offline
Nowy
*


Liczba postów: 1
Imię: Jacek
Skąd: Końskie
Pojazd: Romet Chart
Post: #30
RE: Romet Chart 85/5/1M + LC Pierwszy taki
Na normalne pytanie postaram się normalnie odpowiedzieć. Na obecnym etapie mam skompletowane dwie skrzynie biegów, bo do tych prac będą mi potrzebne dwie skrzynie. Mam wszystko pomierzone i teoretycznie mam już gotową koncepcję na czwarty bieg. W ostatnim tygodniu znalazłem też firmę która chce zrobić to według moich koncepcji ale czekam jeszcze na ich wycenę prac. Krótko postaram się opisać co mam zamiar zrobić. Czwarty bieg będzie kolejnym szybszym biegiem od obecnej trójki. Tak jak pisałem ja mam ogromną moc z tego silnika więc nie ineresuje mnie zmiana przełożeń między jedynką a trójką a zależy mi na dodatkowym biegu aby zwiększyć prędkość. Te pierdoły jakie wypisują wszyscy odnoście wyższości skrzyń czterobiegowych nad skrzynią charta mają uzasadnienie jak silnik ma potężną dziurę przed reso i brakuje mu mocy u dołu, u mnie to nie występuje więc walczę o szybszy bieg. Więc obecnie w charcie jest jeden komplet zębatek pływających po wałkach a muszą być takie dwa. Czwarty bieg będzie odwróceniem dwójki czyli zamierzam zamienić zębatki na wałkach. Trzemba również dodać kolejny wodzik i całkowicie przerobić obecny wybierak. Aby wszystkie zębatki zmieściły się na obecnych wałkach muszę je poprzerabiać i chodzi tu o ich szerokość, trzeba je stoczyć aby były cieńsze, jeden z wałków czyli ten pośredni też muszę zrobić całkowicie nowy tak aby frez załączający dwójkę i czwórkę znalazł się dokładnie w połowie bieżni po której przesuwają się zębatki i był szerszy. Obeznie są takie frezy dwa i oba mają po 5 mm a nowy ma być jeden o szerokości 9 mm. Trzeba niestety jeszcze podłubać w karterach bo taka duża zębatka od czwórki nie wejdzie na wałek pośredni ale po wybraniu jednej ze śrub skręcających skrzynię korbową wszystko wejdzie. Jeśli okaże się, że przełożenie czwartego biegu będzie za duże to w odwodzie zostaje mi jeszcze kosz sprzęgłowy od motorydwanu jaki posiadam czyli wszystko zwolnię o kilkanaćie kilometrów aby zyskać moc. Mam drugi silnik jaki konstruował mój brat z Januszem który pisze powyżej i sprawdziłem już jego możliwości na 50 - tce. To pokrótce tyle, nie wiem czy jasno wyraziłem się ale mogę opisać jeszcze dodatkowe detale dla zainteresowanych.
22-06-2013 15:49:07
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
Wczoraj 22:12:59
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 74
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 455
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 242
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
20-11-2024 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 374
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 91
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 346
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 491
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
20-11-2024 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 70
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
20-11-2024 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19221
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 90
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 243
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 79
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 272

Reklama