Witam
Powoli zabieram się za projekt który już zbyt długo odwlekałem. Jest nim prawdopodobnie najmocniejszy i najszybszy chart.
Może zacznę od wyjaśnienia skrótu 85/5/1M + LC
85-pojemność
5-Ilość kanałów płuczących (4 płuki i jeden boost port)
1-Ilość okien wydechowych
M-Membrana na dolocie
LC-Liquid cooled czyli po prostu chłodzenie cieczą
Cylinder i wydech będzie strojony na około 11 tys. rpm co w teorii daje prędkość maksymalną około 110km/h jednak biorąc pod uwagę różne czynniki ograniczające takie jak tylko trzy biegi prędkość ta będzie bardzo ciężka do uzyskania ale zrobię wszystko aby to osiągnąć
Niektórych może zaciekawić z czego będą poszczególne części
Tłok-Yamaha dt 80 lc2 49.00mm
Korbowód-Derbi Senda
Cylinder-Minarelli Rv4/3
Głowica-Minarelli Rv4/3
Tulei-Polska kosiarka zmd (jak by ktoś miał od takiej cylinder z chęcią kupię)
Membrana-Minarelli AM6
Gaźnik-PWK 24mm
Króciec ssący-Motoforce Racing AM6
Pompa cieczy- Aprilia RS 50
Chłodnica- Honda MBX
To chyba wszystko co dotyczy silnika który oczywiście zostanie złożony na większości nowych części lub w stanie bdb/idealnym
Plany co do reszty charta to wypiaskować go całego ramę wahacz stopki itp pomalować proszkowo, bak i boczki pomalować od nowa na białą perłę, wymiana łożysk w kołach i okładzin hamulcowych, w tylnym kole dla pewności szprychy też będą nowe, dorobić nową ośkę i tulejki wahacza, zmienić sprężyny w przednim zawieszeniu
Aktualnie w charcie mam cylinder 70 na bazie polskiej kosiarki z gaźnikiem 16n3-4 v max około 70km/h wcześniej miałem gaźnik 21mm i membranę ale z pewnych powodów musiałem powrócić do gaźnika simka.
Może teraz trochę o samym charcie
Kupiłem go gdzieś w połowie 2010 roku za 300zł bez kół, błotników, lamp, bagażnika, silnik nie nadawał się już do użytku siedzenie było podarte, ale najważniejsze miał papiery. Po jakimś miesiącu chart stanął na kołach...
Jedno było od sima drugie od jawki
Przedni błotnik był od simsona enduro przednia czesc tylnego błotnika pochodziła od jakiejś wsk 125 tylna cześć to była przerobiona oryginalna przednia część błotnika tylnego.
Przednia lampa od cz175 tylna od ruskich karpat 2, bagażnik była to samoróbka z tego co pamiętam z cybanta od resora od jakiegoś autobusu i dospawane do niego uchwyty na lampę tablicę itp.
Silnik został założony prawie nowy z przebiegiem 303km.
Przez dwa lata w charcie prawie nic się nie zmieniało.
Dopiero na wakacjach tamtego roku wziąłem się za przeróbkę na 70.
W okolicach listopada zakupiłem do niego oryginalne koła, błotniki, lampy, osłonę łańcucha, bagażnik itp. zakup ten wyszedł mnie około 500zł ale nie żałuję wydania tych pieniędzy
Niestety nie posiadam fotek jak aktualnie chart się prezentuje i gratów zebranych do zbudowania 85/5/1M ale jak tylko uda mi się naprawić aparat w telefonie to wrzucę.
Starsze fotki wstawię jak tylko się zuploadują