Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
2 cylindry w silniku 023
|
Autor |
Wiadomość |
wegierski66005
Nowy
Liczba postów: 12
Imię: Damian
Skąd: Okolice Slupska
Pojazd: Romet Komar
|
2 cylindry w silniku 023
Witam was , myslal ktos moze wstawic drugi cylinder do silnika 023 ?
chodzi mi dokladnie o takie cos http://desmond.imageshack.us/Himg27/scal...res=medium . Nie wspomne o simsonie s100 to calkiem inna bajka ale takie cos jak w linku to mysle ze to nie zly pomysl. W silniku 023 zaplon jest po lewej stronie i wtedy cylinder powinien byc po lewej .
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 20-02-2013 11:42:35 przez wegierski66005.)
|
|
20-02-2013 11:38:46 |
|
|
Artur
Zachmurzony
Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
|
RE: 2 cylindry w silniku 023
|
|
20-02-2013 17:27:51 |
|
|
rowler
Technik
Liczba postów: 621
Imię: Krystian
Skąd: Konin
Pojazd: Romet Chart
|
RE: 2 cylindry w silniku 023
oj wytrzyma wytrzyma, silnik - trzebaby kartery przerobić, dać komuś kto się zajmuje obróbką aluminium i da sobie z tym radę ale najpierw musisz obliczyć rozstaw cylindrów, długość wału, WAŁ- również można zrobić co wiąże się z tym, że trzeba dać kolejnemu specjaliście, który obliczy jak wydajnie połączyć dwa wały lub zrobić/dopasować jeden, kolejnym problemem jest zapłon, ponieważ trzeba obliczyć według już gotowego wału punkt zapłonów na obu cylindrach, czy miałyby być jednocześnie czy każdy w innym momencie, musiałbyś w to głębiej wejść, poszukać SPECJALISTÓW i mieć dość sporą ilość gotówki, oczywiście całą moc i moment obrotowy trzeba przenieść na tylne koło co z kolei sprowadza nas do wzmocnienia skrzyni biegów, sprzęgła.
Czyli po kolei:
1. Przemyśleć konstrukcję wału korbowego.
2. Przemyśleć rozwiązanie z zapłonem.
3. Dokładnie rozplanować przeróbkę karterów.
4. Pokombinować co ze skrzynią i sprzęgłem.
5. Policzyć swoje pieniążki.
6. Kombinować zależnie od wyboru wału, czy ma być jeden czy dwa gaźniki, najlepiej byłoby aby GMP w obu cylindrach były w jednym momencie.
Na razie tyle mniej więcej mi przyszło do głowy ale na tym nie koniec, jest to długa i żmudna droga.
|
|
21-02-2013 19:42:58 |
|
2 użytkowników postawiło piwo rowler za ten post:2 użytkowników postawiło piwo rowler za ten post.
malgister (04-03-2019), wegierski66005 (02-21-2013)
|
Feiro
Typ Homemade
Liczba postów: 516
Imię: Martin
Skąd: Okolice Tarnowskich Gór
Pojazd: Romet Pony
|
RE: 2 cylindry w silniku 023
Ludzie złoci Macie + za kreatywne myślenie, da się to zrobić ale nie w domowych warunkach(chodzi mi o zwykłego zjadacza chleba).
Dobra, przypuśćmy wykroiłeś skrzynię korbową, przyspawałeś ją do drugiego karteru i jakimś cudem udało Ci się rozwiązać problem sprzęgła(które nie wytrzyma mocy 2 cylindrów i zacznie się ślizgać).
Teraz zostaje kwestia połączenia wałów, zapłonu, gaźników.
Połączenie wałów: Jako że nie masz w domowych warunkach sprzętu aby zrobić krzywkę z 2 skokami(gdybyś chciał aby tłoki odpalane były na przemian) to musisz połączyć wały w idealnie tym samym kącie aby w tym samym momencie znajdowały się np w GMP. Nie chcę nawet myśleć o siłach które w momencie pracy będą działały na wał, łożyska i karter...
Zapłon: Tak czy inaczej zostaje zapłon bateryjny ponieważ tradycyjny zasilany z cewki będzie miał ciężko wydolić. Zostaje przewinięce cewek które będą zasilały akum->zapłon
Gaźniki: Na każdy cylinder po jednym gaźniku... GM12F/GM13F będzie w cholerę ciężko zsynchronizować ze sobą więc pozostaje zakup droższego produktu który byłby w stanie zasilić 2 cylindry jednocześnie.
Myślę że wystarczająco zniechęciłem. Stracisz tylko czas i pieniądze a niepotrzebnie się tylko wku*wisz bo Ci to nie wypali.
Takie moje zdanie na temat robienia czegoś takiego.
Ref:.
To jest moje miasto. (haha)
Podaj swoje hasło. (haha)
Rozsuńcie się samochody. (haha)
Oddajcie cześć OGAROWI. (haha)
Nastała nowa dynastia. (haha)
Zrodziła się nowa kasta (haha)
ROMET OGAR i basta ! (haha)
Nowy król tego miasta!
|
|
21-02-2013 19:45:54 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|