Jawa 50 Mustang 1980
|
Autor |
Wiadomość |
Caro94
Nowy
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/nowy.png)
Liczba postów: 100
Imię: Robert
Skąd: Toruń
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Jawa 50 Mustang 1980
Miałem robić ogara a tu człowiek zaplątał się w kolejny złom
![Powiększ](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/c12a51f81976.jpg)
Jest tego trochę, na przesyłce wyszło prawie 25kg ![:F :F](images/zab.gif) Ale grzechem byłoby tego nie przygarnąć, z przesyłką wyszło 70zł ![Big Grin Big Grin](images/smilies/biggrin.gif) Są wszystkie brakujące cześci do mojej Jawki typu klakson, manetki, zaślepka od manetki, cała orginalna wiązka od kaczki, plus jeszcze parę gratisów. Jest też 1,5 silnika ![Wink Wink](images/smilies/wink.gif) Po wstępnych oględzinach wynika, że obydwa mają idealne kartery. Zacznę od tego kompletniejszego jest tylko mocno zastany, bo nie był odpalany od conajmniej 15 lat. Łożyska na wale piszczą i trochę trzymają więc napewno trzeba będzie go rozpołowić i je wymienić. Po za tym biegi wchodzą, łańcuszek sprzęgła jeszcze nie ma luzu. Nie był nigdy rozpoławiany i zapłon cały oryginalny, co do braków to nie ma tylko kopki, gaźnika, kondensatora i nóżki od biegów. Drugi to właściwie same kartery bez kap ze skrzynią. Ale wróci do żywych bo mam drugi kompletny silnik po remoncie z rozwalonymi totalnie karterami (powyszczerbiane i mocno już zmęczone po dużym przebiegu i wielu remontach w dodatku jeszcze gwint na szpilkę od cylindra zniszczony). Na razie to wszystko leci w kąt, nie mam czasu na ogarnięcie tego, zajmę się tym dopiero po maturze.
|
|
20-02-2013 20:10:38 |
|
|
Caro94
Nowy
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/nowy.png)
Liczba postów: 100
Imię: Robert
Skąd: Toruń
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Jawa 50 Mustang 1980
Znalazłem trochę czasu i rozprułem silnik żeby wiedziec na czym stoję
![Powiększ](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/8bffaa7d0f44.jpg)
Łożyska tak jak wcześniej już mówiłem na złom, ledwo się kręcą a po rozpołowieniu dopiero widać jak mocno są zardzewiałe.
![Powiększ](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/12d3e8ac840e.jpg)
Silnik w środku wygląda ładnie, po śrubach i uchwytach widać że zaglądam do niego po raz pierwszy od czasu złożenia go w fabryce. Skrzynia w super stanie zero luzów, pólksiężyc nie starty, nawet łożyska w skrzyni ładnie chodzą, widocznie za wiele ten silnik nie jeździł. Niestety grzechotkę trzeba będzie wymienić bo się rozsypała. Dziwna przypadłość już w 3-cim silniku się z tym spotykam, mimo że tryby grzechotki nic nie starte to ta tulej co trzyma tryby ze sprężynką w całości, jest wyrobiona i cała grzechotka się rozlatuje.
![Powiększ](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/3bc3a1b7df4f.jpg)
Po malutku dochodzę do ładu z instalacją. Mimo iż instalacja mojej roboty była w porządku, przeszczepiłem wiązkę od kaczki, którą dostałem w gratisie do silników. Wszystko pasuje bez problemowo, tylko maskownica kabli w mustangach była szara lub czarna, a nie czerwona, ale w końcu to fabryczna instalacja od Jawki. Przynajmniej teraz kolory kabli bedą się zgadzały z tymi na schemacie ![:F :F](images/zab.gif) Silnik na zdjęciu co siedzi w Jawce idze na cześci do tych dwóch nowych. Jest po remoncie przejechał może ze 25km, a ma nowe łożyska, wał i troche trybów, ale rozwalony gwint na szpilkę i nic się nie da z tym zrobić bo gwint jest już M8
|
|
26-02-2013 23:03:19 |
|
|
Caro94
Nowy
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/nowy.png)
Liczba postów: 100
Imię: Robert
Skąd: Toruń
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Jawa 50 Mustang 1980
(26-02-2013 23:47:23)Maniak zabytków napisał(a): Ładna Jawka, licznik jest oryginalny? Bo mam taki i wydaje mi się, że to od Simsona. W Schwalbie też mam taki sam tylko tarcza biała.
Oryginał, Simsony i Jawy miały prawie takie same liczniki (tzn robione przez jedną firmę) tyle że w Simsoanch były białe tarcze, a w Jawach czarne.
Mały up co się dzieje przy Jawie
Złożyłem silnik ten co przyjechał do mnie już w cześciach. Zauważyłem że starsze silniki miały lepiej odlane kartery, odporniejsze na mikropęknięcia. Młodszy silnik o nr 15XXXXX (wychodzi że jest z ok. 1978) pomimo że miał o wiele mniejszy przebieg, ma pełno mikropęknięć. Więc złożyłem starszy silnik, który po wyczyszczeniu z syfu (leżał 15 lat w częściach ![:F :F](images/zab.gif) ) okazał się jak nówka w środku.
![Powiększ](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/3f6b958a1e99.jpg)
Tutaj widać jego nr 996448 czyli wychodzi na to że jest z około 1972 roku. W jawkach numeracja była uporządkowana i szła po kolei czego nie można powiedziec o Rometach.
![Powiększ](http://naforum.zapodaj.net/thumbs/45854419fd15.jpg)
A tak wygląda jawka aktualnie. Musiałem pozdejmować bak i siedzienie żeby dostać się do cewki butelkowej. Mocowanie baku jest głupio zaprojektowane bo nie można zdjąć baku bez ściągania siedzienia ![Dodgy Dodgy](images/smilies/dodgy.gif) Mam narazie problem ze znalezieniem iskry. Cewki dobre, kable też, kondensator nowy, masa jest, więc muszę kupić nowy przerywacz.
|
|
17-03-2013 22:25:52 |
|
|
kondzio310
Kondziu
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/technik.png)
Liczba postów: 810
Imię: Konrad
Skąd: Sieroszewice
Pojazd: Inny
|
RE: Jawa 50 Mustang 1980
Ładnie, ładnie lubię bardzo 223, i ogólnie jawke, ale jak moge nie lubić jak sam mam taką.
czekać tylko aż złozysz i jeździć
Pytanie do ciebie.
To mój numer silnika :292094 co możesz o tym powiedzieć
|
|
17-03-2013 23:26:16 |
|
|
Caro94
Nowy
![*](http://www.chlopcyrometowcy.pl/images/nowy.png)
Liczba postów: 100
Imię: Robert
Skąd: Toruń
Pojazd: Romet Ogar 200
|
|
10-06-2013 23:58:01 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|