Ocena wątku:
- 1 głosów - 4 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
WSK M21W2 Kobuz
|
Autor |
Wiadomość |
naveintre
Praktykant
Liczba postów: 478
Imię: Michał
Skąd: Stalowa Wola
Pojazd: Romet Ogar 200
|
WSK M21W2 Kobuz
WSK 175 Kobuz - polski motocykl, którego produkcję rozpoczęto w 1974 a zakończono w 1985 pierwsze Kobuzy miały bardziej zaokrąglony zbiornik paliwa, silnik typ 059 lub 060 (W2B) 4 biegowy (tzw.czwórka), metalową lampę tylną zapożyczoną od motocykla SHL M17 Gazela, osłony boczne starego typu tak jak WSK M06B3
Pierwsze silniki posiadały instalację 12V (dwa akumulatory 6V 10 Ah spięte szeregowo), potem nastąpiła zmiana na instalację 6v (akumulator 6v 10 Ah). W modelu z instalacją 6v światło przednie główne zostało 12 V gdyż jest zasilane bezpośrednio z prądnicy.
W 1976 wprowadzono zmiany m.in.:
- zbiornik paliwa o nowym kształcie
- osłony boczne o nowym kształcie
- kierunkowskazy
- podwyższona szersza kierownica
- zmiany emblematów kolejno :
Kolejna modernizacja nastąpiła w 1981. Wówczas motocykl otrzymał płaski zbiornik paliwa, tylną lampę o nowym kształcie, nowe kwadratowe błotniki.
W kobuzach były montowane 2 typy silników 059 i 060.
060 różni się od 059 między innymi „dłuższą” skrzynia biegów
Producent: Wytwórnia Sprzętu Komunikacyjnego
Silnik:
Jedno cylindrowy o pojemności 175ccm
Moc 14KM przy 6000 obr./min.
Skrzynia 4biegowa
V-max (dla silnika 060) ok. 105km/h
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-01-2013 17:42:15 przez nie_mientki.)
|
|
21-11-2012 00:36:52 |
|
|
Winiar 93
wueskoczwórkoogarorometowiec
Liczba postów: 961
Imię: Mateusz
Skąd: Stalowa Wola
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
27-01-2013 17:44:29 |
|
|
RequiredData
Banned
Liczba postów: 163
Imię: Dawid
Skąd: Bychawa k Lublina
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: WSK M21W2 Kobuz
(29-01-2013 00:02:33)koi7 napisał(a): Podobają mi się te Wsk'i nawet nowych rzeczy tu się dowiedziałem, ale czy to prawda że często się psuły ??
Taką opinie o nich zawsze słyszałem .
Nie psuły się. Jedynie co warto zrobić jeżeli masz kobuza z kierunkami to zapłon CDI.
Nawijasz cewke drutem 0.2mm z max ilością zwoi
kupujesz impulsator, moduł zapłonowy i cewke zapłonową od jakiegoś skutera 2t z allegro
Łączysz to wszystko.
Więcej nie zaglądasz do zapłonu i cieszysz się jego bezawaryjnością. Jeżeli będzie ktoś kiedyś miał, może się mnie zapytać jak to zrobić.
http://youtu.be/XTjtOOm684I
Zobacz również moje i inne filmiki jak pięknie pracuje czwórka na CDI (ja miałem zablokowany moduł i mi odcinało zapłon i gaźnik zużyty)
|
|
29-01-2013 14:16:43 |
|
|
RequiredData
Banned
Liczba postów: 163
Imię: Dawid
Skąd: Bychawa k Lublina
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: WSK M21W2 Kobuz
Co do skrzyń w 060, była dziura między 3 a 4 biegiem.
Przez to wielu osobom motor nie przyspiesza już na 4 biegu ale jak ma się zdrowy silnik to ta dziura w niczym nie przeszkadza, zwłaszcza gdy jeździmy w jedną osobę.
w latach 1975 - 1978 kobuzy były malowane na kolor czarno pomarańczowy (czarne błotniki, pomarańczowe osłony boczne lampa, bak)
Kierunkowskazy jak w dudku, po 1978 były aluminiowe.
Osłona łańcucha pełna, kolor ral 9006
Obie felgi były chromowane.
W kobuzach od 1974-1984r były 3 rodzaje kierunkowskazów. (aluminiowe, "bańki" pokryte chromem (jak w dudku) oraz plastikowe)
Kobuzy z 1982 roku miały aluminiowe kierunkowskazy, głębokie błotniki, bak normalny szeroki 10l, obręcze felg malowane na kolor ral 9006, osłonę łańcucha krótką, schowki plastikowe.
Jeżeli coś jeszcze sobie przypomnę, dam znać.
Aha, silniki w kobuzach z tego co mi wiadomo to tylko i wyłącznie 060 ale nie jestem pewien.
|
|
29-01-2013 19:03:22 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|