Witam , chciałbym przestawić wam mój kolejny motorower jest nim Romet Chart 210 z 1989r. Charta zakupiłem za 300zł z papierami w stanie takim jak na zdjęciach. Silnik był na plombach , przebieg 7000km. Długo myślałem nad Chartem , myślałem czy robić 70cm3 czy nie. Jednak zdecydowałem , że robię Charta na full oryginał z małymi usprawnieniami . Będzie on wykonany lepiej niż 50 T-1 gdyż T-1 była moim pierwszym odrestaurowanym motorowerem. Chart będzie ładniejszy jak i nie będę na nim oszczędzał pieniędzy bo Chart zostaje u mnie na zawsze jak i będzie mnie woził do szkoły

. Chart oczywiście przejdzie remont generalny silnika jak i ramy. Oczywiście będą chromy , ocynki i tego typu rzeczy . Silnik oczywiście będzie remontowany na oryginalnych nowych zmd częściach. Rama, wahacz, przełączniki kierownicy, mocowania lampy, wydech, blacha siedzenia, półka idą w czarny proszek. Bębny , dekle bębnów , kielichy lag , dolna półka idą tak jak w oryginale w srebrny proszek. Elektryka będzie robiona na nowo według oryginału przesz kolegę z innego forum. Bak, pokrywy schowka będą malowane akrylem+bezbarwny. Silnik jednak nie będzie full oryginał , mam zamiar poddać przeróbce prądnice, będzie przerobiona na 12v/120w przez bigsofta , oczywiście 55w h4 na przód z przerobionym kloszem według poradnika bigsofta

Okej przejdźmy do rzeczy , łapcie fotki

Głowica

No a tutaj zdjęcia sprzęgła kosza itp
Sprężynka kosy w stanie bdb , sprężyna kosy też w bdb stanie i zderzak też gites:
Czas na skrzynie biegów , stan bdb jedyne co jest do wymiany to wałek na którym siedzi sprzęgło:

Kartery w stanie bdb i kapy to samo , wszystko idzie do polerowania maszynowo:

Teraz czas pokazać stan aktualny Charta

Foty robione już jak było ciemno dlatego taka jakość. Ogólnie to już części do silnika mam odłożone tutaj lista:
-kabel wysokiego napięcia + kapturek nowe zmd
-wałek kpl na którym siedzi sprzęgło nowy zmd
-zębatka zdawcza 14z nowa zmd
-wkład sprzęgła nowy zmd
-gaźnik bing 1/14/206 + króciec nowe zmd
-cylinder używany bdb stan ale i tak robię szlifa
-tłok szlif 2 + sworzeń+pierścienie i zabezpieczenia nowe zmd
-kosa zmiany biegów nowa zmd
-kopniak nowy zmd
-dźwignia zmiany biegów nowa zmd
-świeca iskra f100 oryginalna nowa
-zębatka mała wału
-i jeszcze jakieś tryby w małej cenie kupiłem nowe zmd na zapas będą
No i oczywiście muszę zakupić łożyska Fag na silnik i jakieś simeringi dobrej firmy.
Od bigsofta zakupię także:
-moduł
-elektroniczny przerywacz kierunkowskazów
A co do braków części z ramy to brak mi tulejek takich gumowych na których siedzi bak i kierunkowskazów, to tyle. A co będę musiał wymienić/zregenerować to na pewno:
-prawy zespół przełączników
-regeneracja licznika
-oczywiście wszystkie łożyska w kołach firmy Fag
-łańcuch+ zębatka tylna na koło
-cała na nowo według oryginału położona elektryka
-tylni błotnik 2 części bo mam popękane
Do chromu pójdzie bagażnik, kierownica, kolanko, dźwignia hamulca, szprychy+nyple. Do ocynku wiadomo jest tego dużo więc nie będę tego wypisał. Mam dużo roboty ale myślę że warto bo mało już jest Chartów. Pozdrawiam