Romet Polo i reszta
|
Autor |
Wiadomość |
wojtex
Nowy

Liczba postów: 15
Imię: Wojtek
Skąd: Pruszków / Sarzyna
Pojazd: Romet Polo
|
Romet Polo i reszta
Witam.
Chciałbym z grubsza pokazać mojego Romecika Polo. Polo jest z 1976 r i ma dość niski numer ramy 000823. Motorek kupiłem 2 lata temu w stanie przyzwoitym ale do renowacji. Niestety mam tylko 2 zdjęcia całości sprzed remontu i to marnej jakości. Od razu zabrałem się za rozkręcanie i nie zrobiłem zdjęć, czego bardzo żałuję no ale było minęło.
Tak wyglądały blachy przed malowaniem:
Kolor zostanie zmieniony na zielony, oczywiście zgodny z paletą Rometa. Mój pierwszy Polo - pierwszy motor był właśnie zielony dlatego ta zmiana ...powrót do przeszłości :-)
Remont silnika jest już zakończony. Zrobiony został szlif cylindra (2 wymiar), regeneracja wału i z ciekawszych rzeczy to też musiałem pospawać żeberko w prawym karterze, o które opiera się odbój / krzywka kopniaka. Oczywiście sam tego nie robiłem - zrobił to zawodowy spawacz.
W międzyczasie tez zrobiłem nowe chromy, ocynki niektórych cześci, wypolerowałem bębny i wyszkiełkowałem dekielki / szczękotrzymacze (dekielki zrobiłem w ten sposób, że ten zewnętrzny pierścień jest wypolerowany wypolerowany, a środek jest wyszkiełkowany - matowy). Z ciekawostek to tłumik polakierowałem proszkowo na szaro. Zależało mi na oryginale, a nie mogłem znaleźć chromiarza, który za senspowne pieniądze chciałby podjąć się tej roboty (bali się zabrudzenia kąpieli), a czarnego nie chciałem bo mi to zajeżdża Chinami. Naprawiłem też "oś" przedniego widelca, rurkę z gwintem między półkami. Ktoś przez dłuższy czas jeździł z niedokręconą nakrętką i śruty obrobiły gwint. Cała ta rurka została zastąpiona grubościenną rurką wytoczona, nagwintowaną i wspawaną zgodnie z oryginałem. Odnowiłem tylne teleskopy (górna szklanka i uchwyty polerka a dół akrylowy lakier srebrny metalik), odświe żyłem przednia lampę itp itd. Aktualnie przymierzam się do składania kół. Udało mi się kupić oryginalne nowe obręcze, a szprychy kupię u Bartnika z Częstochowy. Jak już złożę jakiś bardziej efektowny kawałek to wrzucę zdjęcia. Ogólnie ten remont nie idzie mi zbyt szybko bo po pierwsze nie mam za dużo wolnego czasu (robię tylko wieczorami po pracy i czasami w soboty), a poza tym staram się nie robić prowizorki i zakładać tylko oryginalne części, na które czasami muszę dłużej polować. Ale uważam, że jeżeli robi się dla siebie to lepiej poświęcić na to nawet kilka miesięcy więcej, a zrobić naprawdę porządnie.
3xRomet Polo 76r / Komar 232 65r / Komar 2320 71r / Komar 2330 69r / Komar Sport 76r / Romet Pegaz 76r / WSK M06-64 64r / Simson S51 87r / Jawa 250 59r / Osa M50 60r / SHL Gazela 69r / H-D Sportster XL1200Low 08r
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 27-01-2013 20:51:24 przez MichalSR50.)
|
|
19-12-2012 00:42:17 |
|
|
wojtex
Nowy

Liczba postów: 15
Imię: Wojtek
Skąd: Pruszków / Sarzyna
Pojazd: Romet Polo
|
RE: Romet Polo i reszta
3xRomet Polo 76r / Komar 232 65r / Komar 2320 71r / Komar 2330 69r / Komar Sport 76r / Romet Pegaz 76r / WSK M06-64 64r / Simson S51 87r / Jawa 250 59r / Osa M50 60r / SHL Gazela 69r / H-D Sportster XL1200Low 08r
|
|
19-12-2012 01:12:17 |
|
|
Winiar 93
wueskoczwórkoogarorometowiec

Liczba postów: 961
Imię: Mateusz
Skąd: Stalowa Wola
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
19-12-2012 17:21:12 |
|
|
ziman1998
Strzeżegę oryginalnych rometów

Liczba postów: 351
Imię: Szymon
Skąd: Kębłowo
Pojazd: Romet 50-T-1
|
|
19-12-2012 17:39:21 |
|
|
wojtex
Nowy

Liczba postów: 15
Imię: Wojtek
Skąd: Pruszków / Sarzyna
Pojazd: Romet Polo
|
RE: Romet Polo i reszta
Wueskę zamierzam zostawić w oryginale bo uważam, że jak na swój wiek to jest całkiem dobrym stanie. Ma przejechane tylko ok 8600 km i nawet opony są oryginalne. Zamierzam zrobić remont silnika i odświerzyć blacharkę. ps. Zarejestrowałem ją jako unikat.
Standard renowacji Rometa zakładam na takim samym poziomie jak Jawa ale niestety ma to swój koszt. Szacuję, że całkowity koszt remontu wyniesie mnie ponad 3000 zł, nie licząc kosztów rejestracji. Mam świadomość, że to dużo, a nawet za dużo ale czuję sentyment do tego Romecika, a poza tym robię go dla siebie już chyba na dożywocie.
Jak remont posunie się konkretnie do przodu to wrzucę jakieś zdjęcia.
Semmao,
Ja do Rometa nie mam niczego, nawet nie znam numery rejestracyjnego, umowy kupna - sprzedaży też nie mam.
Rejestrację na unikat można zastosować jeżeli pojazd jest wyrejestrowany, a masz umowę kupna - sprzedaży i dowód rejestracyjny, a przynajmniej znasz numer rejestracyjny (jak znasz numer rej i masz umowę z ostatnim prawnym właścicielem to w odpowiednim WK wystawią ci wtórnik dowodu). Oczywiście opinie o unikacie musi wystawić rzeczoznawca (koszt około 180 zł). Krótko mówiąc, rejestracja na unikat umożliwia ponowna rejestrację pojazdu wyrejestrowanego, do którego są papiery. Ostatnio własnie na unikat zarejestrowałem WSK.
W ustawie Prawo o ruchu drogowym (art. 73, pkt 2b) jest zapis:
"2b. W przypadku pojazdu zabytkowego, zamiast dowodu rejestracyjnego, dopuszcza się przedstawienie oświadczenia właściciela pojazdu, złożonego pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, że nie posiada dowodu rejestracyjnego." W dwóch różnych wydziałach komunikacji i ten mój rzeczoznawca powiedzieli, że to oświadczenie zastępuje umowę czy inny dowód własności oraz dowód rejestracyjny. Oczywiście to oświadczenie działa tylko w przypadku pojazdu zabytkowego co trzeba załatwić u rzeczoznawcy. Rzeczywistość w WK jest niestety taka, że czesto przepisy są różnie interpretowane i jeżeli to oświadczenie nie przejdzie to będę musiał w sądzie załozyć sprawę o zasiedzenie. Sprawa taka zazwyczaj nie jest za bardzo kosztowna ale z tego co słyszałem to trwa kilka ładnych miesięcy
Semmao,
Niestety do Rometa nie mam niczego, nawet nie znam numery rejestracyjnego, umowy kupna - sprzedaży też nie mam więc na unikat nie da rady.
Z tego co wiem:
Rejestrację na unikat można zastosować jeżeli pojazd jest wyrejestrowany, a masz umowę kupna - sprzedaży i dowód rejestracyjny, a przynajmniej znasz numer rejestracyjny (jak znasz numer rej i masz umowę z ostatnim prawnym właścicielem to w odpowiednim WK wystawią ci wtórnik dowodu). Oczywiście opinie o unikacie musi wystawić rzeczoznawca (koszt około 180 zł). Krótko mówiąc, rejestracja na unikat umożliwia ponowna rejestrację pojazdu wyrejestrowanego, do którego są papiery. Ostatnio własnie na unikat zarejestrowałem WSK.
W ustawie Prawo o ruchu drogowym (art. 73, pkt 2b) jest zapis:
"2b. W przypadku pojazdu zabytkowego, zamiast dowodu rejestracyjnego, dopuszcza się przedstawienie oświadczenia właściciela pojazdu, złożonego pod rygorem odpowiedzialności karnej za fałszywe zeznania, że nie posiada dowodu rejestracyjnego." W dwóch różnych wydziałach komunikacji i ten mój rzeczoznawca powiedzieli, że to oświadczenie zastępuje umowę czy inny dowód własności oraz dowód rejestracyjny. Oczywiście to oświadczenie działa tylko w przypadku pojazdu zabytkowego co trzeba załatwić u rzeczoznawcy. Rzeczywistość w WK jest niestety taka, że czesto przepisy są różnie interpretowane i jeżeli to oświadczenie nie przejdzie to będę musiał w sądzie załozyć sprawę o zasiedzenie. Sprawa taka zazwyczaj nie jest za bardzo kosztowna ale z tego co słyszałem to trwa kilka ładnych miesięcy
3xRomet Polo 76r / Komar 232 65r / Komar 2320 71r / Komar 2330 69r / Komar Sport 76r / Romet Pegaz 76r / WSK M06-64 64r / Simson S51 87r / Jawa 250 59r / Osa M50 60r / SHL Gazela 69r / H-D Sportster XL1200Low 08r
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 19-12-2012 23:11:55 przez wojtex.)
|
|
19-12-2012 22:51:35 |
|
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek:
|
|