Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
Autor Wiadomość
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #46
RE: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
Norbercie, ułamek sekundy temu znalazłem numer na silniku i do tego doszedłem ;D Ale dzięki za odpowiedź. Aczkolwiek nadal nie znam rozwinięcia skrótu FAHRG.

Dzień drugi pobytu u mnie, wcale nie próżnuję:

Idzie zima, więc w pierszej kolejności mam zamiar wymontować silnik (to, co rozebrałem, rozebrałem celem wygodnego dostania się do dolnej śruby silnika...), wyczyścić go i wstawić do domku - jak mroźno będzie to w ciepełku remoncik się zrobi Big Grin
04-11-2012 18:29:59
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
Norbi96 Offline
Rozrusznikowy Joe
*


Liczba postów: 1,272
Imię: --
Skąd: --
Pojazd: Romet Komar
Post: #47
RE: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
FAHRG. to pewnie skrót od słowa "FAHRGZEUG" co oznacza pojazd Wink
04-11-2012 20:59:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Irek Niedostępny
-----
*


Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #48
RE: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
Co do kompresji, pierścienie mogły sie zapiec w rowkach i taki będzie efekt że sprężanie jest słabe
04-11-2012 21:13:32
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #49
RE: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
Albo się wyrobiły Wink
A licznik jak rozebrać? Chciałem to zrobić jak w Romecie - odgiąć tę ramkę, ale: 1) mocno się trzyma, 2) pod nią jest guma i śrubokręt nie ma oparcia. Dlatego się pytam - dalej próbować czy inna metoda jest?
Elektryka...
Na schemacie jest coś o nazwie "spínač neutrálu"... czy ja dobrze kombinuję i dotyczy to kontrolki luzu i jest to kabel idący do silnika (w okolicach zębatki łańcucha)? Jakie kontrolki trzeba wsadzić za licznik - są dwa mocowania, ale tam żadnych żaróweczek nie ma... a ze zdjęć widzę, że jakieś takie dziwne tuby tam są wkładane.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 04-11-2012 22:46:27 przez Artur.)
04-11-2012 22:10:00
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Irek Niedostępny
-----
*


Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #50
RE: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
Jak w każdym takim motorze, były najczęściej 2 kontrolki : ładowania i luzu. Kontrolka luzu idzie do czujnika w silniku a działa on prosto- przy wrzuceniu luzu czujnik zwiera z masą i lampka sie zapala.
05-11-2012 19:06:02
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #51
RE: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
Taki dziwny kłopot napotkałem... puszki boczne są otwierane, czyli mają zawiasy.
Rozkłada to się jakoś? Czy do lakierowania/piaskowania daje złączone? Bo to za cholerę nie chce się rozmontować, a boję się to pokrzywić. Więc albo tutaj trzeba odrdzewić i porządnie to rozdzielić... albo zostawić.
05-11-2012 19:59:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Irek Niedostępny
-----
*


Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #52
RE: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
Spróbuj wybić sworznie zawiasów ; jeśli nie są one nigdzie przykręcone to jedyna możliwość demontażu
05-11-2012 20:01:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #53
RE: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
W sumie najprostszy mechanizm a najwięcej kłopotu - póki co - sprawił Big Grin
A takie pytanie jeszcze...
1) Jest jakieś miejsce, gdzie tanio i dobrze chromują?
2) Jakbym to chciał samodzielnie pomalować... to są jakieś wypożyczalnie bądź idzie dostać w miarę tani kompresor do tego?
05-11-2012 20:11:58
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Irek Niedostępny
-----
*


Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #54
RE: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
1) Dobry i tani chrom , hmm to raczej bardzo ciężki temat
2) Moja rada, sam zamierzam to zrobić- kupić sobie kompresor i z głowy . Potrzebny sprzęt i warto zainwestować większą sume ale raz na długi czas i sie zwaraca
05-11-2012 20:19:35
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #55
RE: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
A takie pytanie... o amortyzatory.
Przednie w Rometach po prostu się wykręca. Jak jest tutaj? Jak ma się sprawa osławionego tłumienia olejowego? Jak rozebrać tylnie? Bo ze schematów nic nie wynika... A to w sumie dla mnie najgorszy temat Wink
06-11-2012 23:16:09
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Irek Niedostępny
-----
*


Liczba postów: 1,410
Imię: .
Skąd: .
Pojazd: Inny
Post: #56
RE: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
Jeśli chodzi o przednie - u dołu goleni powinny być nakrętki, które należy odkręcić żeby rozebrać zawieszenie. Powinny być widoczne bo wybiciu osi koła. No i oczywiście odkręcasz górne nakrętki goleni, te w półce
Tylne - trzeba wyjąć zabezpieczenia które są poniżej górnego mocowania. Są to metalowe półpierścienie które wyjmuje sie poprzez podważenie. Amortyzator trzeba ścisnąć i zabezpieczenia wyjąć, tak jest przy wielu takich motorach, np w niektórych amortyzatorach simsonowskich. Powinieneś znaleźć rysunek o co mi chodzi . Jeśli sie nie rozkręcają i nie ma takiego zabezpieczenia to nie mam innego pomysłu jak rozebrać
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 06-11-2012 23:39:47 przez Irek.)
06-11-2012 23:33:19
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #57
RE: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
Czyli tak, jak myślałem Wink
Ale sprawę ciężką znalazłem... nóżka od biegów/rozruchu. Ona jest jakoś specjalnie nasadzona? Bo śruby żadnej nie ma, skręcenia żadnego, luz ma, a za nic nie zejdzie... podważać, ruszać... nic. To jakiś haczyk w tym jest czy trzeba na dziada wyciągnąć?
07-11-2012 20:25:30
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
alek736 Offline
Zawodowiec
*


Liczba postów: 2,935
Imię: Aleksander
Skąd: Gniezno
Pojazd: Romet Ogar 205
Post: #58
RE: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
Jawa ma sentyment, powodzenia w pracach i już nie mogę się doczekać efektu końcowego.

Pojazdy:
- Romet Ogar 205
- TGB 101s Orion
- Honda CBR 125r
- Volkswagen Golf IV Highline
07-11-2012 21:15:20
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Artur Offline
Zachmurzony
*


Liczba postów: 2,357
Imię: Artur
Skąd: Poznań
Pojazd: Inny
Post: #59
RE: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
Pochwalę się niebywale szybkim postępem prac Big Grin
Ale cóż, jeszcze inne zajęcia są, więc wyrozumiałości Wink

Cały czas męczę się z tą dźwigienką... ma ktoś jakiś pomysł? Nie chcę wyrywać jej na dziada, bo coś uszkodzę jeszcze... chyba, że trzeba :F
07-11-2012 22:20:05
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zigu98 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 366
Imię: Grzegorz
Skąd: Okolice Stalowa Wola
Pojazd: Inny
Post: #60
RE: Moja Jawa 175 typ 356 "Kývačka"
Zacna Jawa!
Bardzo mi sie podoba Tongue

"Live to ride
Ride to live
Away of life"


Aktualne pojazdy:
FSO Polonez 1.6 GLI '96

Byłe pojazdy:
Romet Ogar 200 '88
08-11-2012 15:00:54
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 18
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 440
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 239
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 250

Reklama