Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
remont 232 - kilka pytań
Autor Wiadomość
zomb Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Wojtek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Komar
Post: #1
remont 232 - kilka pytań
Witam.
Jakiś czas temu kupiłem 232 z 67 roku.
Zrobiłem remont silnika (wymiana łożysk, uszczelniaczy, uszczelek, kondensatora, pierścieni...).
Silnik poszedł od kopa, sprzęt jeździ ale mam kilka pytań.

1) Kwestia mocy: pod górkę strasznie marnie jedzie i tylko na 1 biegu (nachylenie koło 15%). Na 2 ma problem z jazda pod jakiekolwiek wzniesienie. Czy to kwestia regulacji czy one były takie słabe (dodam że waże 90kg)?

2) "Coś" kapiące z wydechu - czy to niedopalona benzyna czy jakiś wyciek oleju?

3) Jaka powinna być kompresja?

4) Jak macie jakiegoś linka gdzie jest opisana "jak krowie na granicy" procedura regulacji gaźnika, to poproszę.

5) Kupiłem komplet czarnych linek ale ta od gazu jest ciut za długa. Da się coś z tym zrobić? Ew czy można dostać oryginały w jasnym pancerzu? (chcę odrestaurować go do oryginału - niebiesko-biały)
Dzięki
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-10-2012 23:25:23 przez zomb.)
21-10-2012 23:21:21
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Reklama
mati123307 Offline
Praktykant
*


Liczba postów: 412
Imię: Mateusz
Skąd: Kalisz
Pojazd: Inny
Post: #2
RE: remont 232 - kilka pytań
1.Ustaw zapłon wymieniałes tłok cylinder albo pierscienie jezeli tak ile juz km docierasz ?
2.małe wycieki to normalne dokreć dobrze kolanko
3.jak najwieksza ok 8bar a ty jaką masz
4.nwm wpisz w google albo na yt jest poradnik


Passat B5 TDI
http://www.chlopcyrometowcy.pl/showthread.php?tid=27807
21-10-2012 23:28:06
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
jarekomar2350 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 28
Imię: Jarek
Skąd: Zgierz,Łódzkie
Pojazd: Romet Komar
Post: #3
RE: remont 232 - kilka pytań
1)komar nie ma za dużo mocy ale ja ważę 50 kg i górka to nie wyzwanie dla komarka miałem remont główny najwięcej da ci szlif cylindra lub jego kupno i tłoka z pierścieniami możesz też splanować głowice polepszy się sprężanie i wzrośnie lekko moc wyczyść też gaźnik przed remontem ja miałem problem też z byle górką
2)Może lejesz za dużo oleju do paliwa tak jak ja. ja mam pełno czarnych kropek na feldze to pewnie niedopalona benzyna
3)6:5 ale może być i większa
4)szukam

21-10-2012 23:38:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zomb Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Wojtek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Komar
Post: #4
RE: remont 232 - kilka pytań
(21-10-2012 23:28:06)mati123307 napisał(a):  1.Ustaw zapłon wymieniałes tłok cylinder albo pierscienie jezeli tak ile juz km docierasz ?

Wymieniłem pierścienie... w sumie to nie wiem czy przejechałem kilometr;-))

(21-10-2012 23:28:06)mati123307 napisał(a):  3.jak najwieksza ok 8bar a ty jaką masz

dziś będę mierzył

(21-10-2012 23:38:31)jarekomar2350 napisał(a):  ...wyczyść też gaźnik przed remontem ja miałem problem też z byle górką

Wsumie to cały silnik, gaźnik, kranik itp mam wyczyszczone

(21-10-2012 23:38:31)jarekomar2350 napisał(a):  2)Może lejesz za dużo oleju do paliwa tak jak ja. ja mam pełno czarnych
kropek na feldze to pewnie niedopalona benzyna

No właśnie i tu pytanie. Serwisówka mówi 1:25 (1:20 na dotarciu) ale to było dla olejów typu mixol. Mam jakiś husqvarny do pił gdzie rekomendują 1:45. Sugerować się serwisówką czy specyfikacją oleju?

I jeszcze jedno dodatkowe pytanie:
Do przekładni nie udało mi się kupić hipol 6 i kupiłem Hipol MF 80w90 GL3. nadaje się takowy?
22-10-2012 09:19:08
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
adex.1997 Offline
Nowy
*


Liczba postów: 117
Imię: Adrian
Skąd: Leszno (Okolice)
Pojazd: Romet Komar
Post: #5
RE: remont 232 - kilka pytań
1.Nie wiem czy pierścienie na dotarciu tu przeszkadzają.
2.A jeśli ci kapie olej to dla mnie normalka, też mam na dotarciu.
Nie używałem nigdy husqvarny. Ja bym jechał na stację i mówił że chcę na dotarcie mieszankę. Mi leją Mixol.
5.Szczerze to czasami stare lepsze Smile A jak byś podłożył pod dzwignie biegów (w karterze) jakąś podkładkę ? A Regulujesz sobie napisanie link za pomocą mechanizmów na lince ?
22-10-2012 10:08:57
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
zomb Offline
Nowy
*


Liczba postów: 13
Imię: Wojtek
Skąd: Kraków
Pojazd: Romet Komar
Post: #6
RE: remont 232 - kilka pytań
Udało mi się go w miarę wyregulować tak że już można pojeździć.

jeszcze mam pytanie do stwierdzenia że "kapanie oleju to norma".
Ile tego oleju może ubywać bo dolałem dziś przekładniowego 100ml a łącznie przejechałem nie więcej jak 10 km. To trochę chyba dużo? Za dużo?

I w kwestii regulacji. Udało mi się go wyregulować ale ze zdjętą tą gumą łączącą gaźnik z ramą. Z założoną nie byłem w stanie, strasznie był słaby... z czego to może wynikać?
27-10-2012 23:21:17
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 





Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 16:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 22
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 235
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 18:17:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 440
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 368
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 339
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 487
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 65
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19213
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 87
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 239
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 822
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 250

Reklama