Każdym takim zabiegiem zmienisz charakterystykę pracy, teoretycznie*, bo każdy będzie "burzył" oryginalny [projektowy - o ile był..] przepływ spalin.
Nowy tłumik może być też zwyczajnie dźwięczniejszy od poprzednika, bo pozbawiony jest jakiegokolwiek nagaru - będzie emitował bardziej "metaliczny" sound - a mówiąc fachowo - będą się wkradały wysokie rejestry, co zblendowane - może wpływać na odbieranie go, jako "głośniejszy".
No, ale może to być także kwestia wykonania samego zamiennika - z tym nie dyskutuję.
* Oryginalny wydech, ten ZMD - montowany w każdym razie fabrycznie - nie był praktycznie w żaden sposób "strojony" do tego silnika, więc o kwestie takie jak osłabnięcie - raczej nie musisz się bać. Co więcej, napchanie tam jakiejś stalowej włókniny (ale od wylotu!) może wpłynąć nawet pozytywnie na pracę silnika w pewnym zakresie obrotowym, tyle że to loteria... Na pewno wyciszy to wydech, ale też ułatwisz tym samym zbieranie się syfu. Wszelakie inne "dławiki" (jak sugerowana rurka) także wyciszą dźwięk, także mogą pozytywnie lub negatywnie wpłynąć na "moc". W każdym razie to jak wspomniałem loteria, raczej za to potencjalnie mało szkodliwa (o ile się nie przesadzi) w skutkach...
Większe ma tu znaczenie odcinek okno wydechowe - kolanko - stożek wydechu, przy czym są to raczej skomplikowane wyliczenia - dlatego często dobiera się pewne wartości doświadczalnie...
Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.