Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Triumph Touring damka
Autor Wiadomość
Popielaty Offline
Nowy
*


Liczba postów: 61
Imię: Michał
Skąd: Śrem
Pojazd: Inny
Post: #1
Triumph Touring damka
Witam!
Pewnego dnia, w słoneczne popołudnie wypoczywałem sobie na działce. Przyszedł do mnie sąsiad, pytając czy nie chcę starego rowera, bo zalega mu w piwnicy. Na słowo "starego" zaświeciły mi się oczy huehue. Po chwili za symboliczne pół litra stałem się posiadaczem wiekowej "holenderki", czyli damskiego roweru miejskiego z lat 70/80 tych, marki Triumph Touring. Niestety mogę jedynie obstawiać orientacyjny rok roweru, ale posiadał on założone polskie opony Stomil z 1983 roku. Triumph jest rowerem niemieckim, do Polski na pewno nie przyjechał na tych oponach, więc pewnie ma więcej lat niż 34.
Doprowadziłem go do jako takiego stanu używalności i zaczęły wychodzić zonki...





Zonk nr. 1, rower nie dojechał nawet do domu. Pękły widełki na 2 krawężniku, korozja i puściły spawy. W moim mieście na "holenderkach" znają się tyle, że nawet odblasku na szprychy nie potrafią doradzić. Kupiłem więc doraźnie widełki od jakiegoś trekinga - ważne że pasujące. Jedziemy dalej...
Koła straszne jaja, chodziły góra-dół, lewo-prawo, szprychy popękane, skorodowane, każda z innej parafii, obręcze skrzywione. Kupiłem więc nowe szprychy dałem koła do ponownego zaplecenia i... do dzisiaj ich nie widziałem. Niestety tylna oś wyposażona była w Torpedo 3 biegowe, ale o tym później.
Kupiłem nowe koła 28", niestety zwykłe torpedo, szału ni ma, ani prędkości, ani rozpędu, a taki potencjał w tych kołach! Do tego od razu nowe oponki z białym bokiem, ale bez odblasku firmy Kenda o klasycznym bieżniku.
Na środku ronda, kierownica puściła na spawie ze wspornikiem. Dobry pretekst do kupienia kierownicy od Gazelle marki Humpert.Cool Teraz siedzi się jak na koniu, dumny i wyprostowany.
Jako tako przekulałem nim trochę kilometrów, aż zapadła decyzja. REMONT!
Zrobiłem solidne zakupy:



1. Lampa Spanninga Swingo XL + wspornik na rurę sterową - największa na rynku ledowa, zasilana na baterie.
2. Lampa Spanninga Nr. 9 - mała, ale chromowana lampka na tylny błotnik jw.
3. Osłona Horn + wspornik - polerowane aluminium
4. Nóżka Pletscher - rower miał taką pierwotnie, jednak ktoś za mocno ją uciął
5. Łańcuch Sram - niklowany, bydzie sie błyszczał Cool
6. Nowe widełki przednie, chromowane, odpowiednie do holendra jeśli chodzi o górny rozstaw i dwa uszka pod mocowanie błotnika
7. Licznik VDO Mono z linką i ślimakiem. Niestety próby bojowej nie przetrwał ślimak. Pomimo ostrożności jest z tak delikatnego aluminium, że rozpadł się przy dokręcaniu koła do widełek...Confused
Do tego kompletu mam siodełko Selle Royal Premium Drifter, stylizowane na te dawne siodełka, duże, kanapowe siodło, strasznie drogie i chromowaną pompkę rowerową, służącą bardziej za dodatek, niż za ratunek w potrzebie, bo pompuje słabo, ale co się dziwić... 7 zł.

Rower rozbieramy do gołego i lecimy do lakiernika, decyzja zapadła na kolor z Palety Forda, konkretnie model KA K2 Snow Edition









Przednie widełki pomalowane jak we francuskich rowerach Peugeot, czyli tylko do połowy.


W trakcie kiedy rower spedził kilka dni u lakiernika, ja zaopatrzyłem się w co? W 3 biegową piastę Torpedo Sachs! Kupiłem co ciekawę piastę z rowera, który leżał gdzieś na strychu nie używany. Piasta nie kręciła się, ale po rozebraniu okazało się, że smar skisł i przybrał formę smoły, ale co się pod tym kryło! Prawie 50 elementów, które były w stanie bez śladu zużycia. Jak każdego, kto podjął się zrozumienia zasady działania przerzutki planetarnej i co najważniejsze, rozłożenia, wyczyszczenia każdego elementu i złożenia piasty na nowo z czyściutkim smarem, piasta Torpedo Sachs zachwyciła mnie starannością wykonania, niezawodnością i jednocześnie skomplikowaniem pracy i prostotą tworzących ją elementów.
Gdyby ktoś chciał, mogę naprawić, bądź jak wspomniałem wyżej przejrzeć piasty 3 biegowe Torpedo Sachs/Sram.
Jak wspominałem wyżej o fachowcach od zaplatania, centrowania i innych tego typu napraw, postanowiłem samemu rozpleść, zapleść i wycentrować tylne koło z nową piastą. Troche cierpliwości, grudniowy bezczynny wieczór i zrobione.
Teraz czeka mnie składanie... Czekam jeszcze za naklejkami, które zrobiłem na wzór oryginalnych, szukam porządnych białych/kremowych chwytów, myślę o osłonach na tylne koło marki Hesling, podkowa - zabezpieczenie tylnego koła, naturalnie przed kradzieżą ( do tego wypadałoby kupić u-locka) i montażu tzw. Schutzblechfigur.
CDN...
16-01-2017 23:29:12
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 2 użytkowników postawiło piwo Popielaty za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Triumph Touring damka - Popielaty - 16-01-2017 23:29:12
RE: Triumph Touring damka - f126 - 17-01-2017, 11:39:03
RE: Triumph Touring damka - wnusiu94 - 17-01-2017, 14:23:44
RE: Triumph Touring damka - f126 - 17-01-2017, 16:03:56
RE: Triumph Touring damka - Popielaty - 17-01-2017, 22:08:57
RE: Triumph Touring damka - f126 - 17-01-2017, 23:30:01
RE: Triumph Touring damka - Popielaty - 25-01-2017, 23:07:09
RE: Triumph Touring damka - Popielaty - 29-01-2017, 19:28:46




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
#2 Charcik Deca
Ostatni post: Deecuu
Dzisiaj 12:53:49
» Odpowiedzi: 68
» Wyświetleń: 35640
universal z 1989 ?
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:46:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 43
Wigry 1 z 1976 - szczegół...
Ostatni post: zaz
Dzisiaj 09:40:38
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 318
[oddzielony] Jak założyć ...
Ostatni post: pitus74
Wczoraj 21:16:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 41
Renowacja kół komar 2320 ...
Ostatni post: mateuszf
Wczoraj 19:53:52
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 269
Jak ustawić palec wysprzę...
Ostatni post: romek
25-04-2024 18:17:17
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1484
Jaki to Romet
Ostatni post: zawiass
25-04-2024 11:52:49
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 69
Brak sprzęgła na biegu
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 21:32:59
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 1471
Romet ogar 205 popychacz ...
Ostatni post: pitus74
24-04-2024 20:27:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 1667
Problem z adv 250
Ostatni post: romek
24-04-2024 19:19:11
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 555
Paliwa E10 a silniki dwus...
Ostatni post: Spaceman164
24-04-2024 13:34:47
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 10825
Romet Duet - Jaki rocznik...
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 12:02:01
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 672
FSM Pinokio z 89 roku
Ostatni post: Wojtasik
24-04-2024 11:53:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 164
Instrukcja komar 2352 i s...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:16:02
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 199
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Debesta
24-04-2024 00:13:17
» Odpowiedzi: 38
» Wyświetleń: 16421

Reklama