Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
Jak samemu odmalować profesjonalnie motor- poradnik
Autor Wiadomość
m.osiak@o2.pl Offline
Nowy
*


Liczba postów: 54
Imię: Mateusz
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Inny
Post: #1
Jak samemu odmalować profesjonalnie motor- poradnik
Witam wszystkich forumowiczów!
Chciałbym niektórym "pomóc" w remoncie motorowerów/motorów, czyli: w jaki sposób odmalować swoje dwa koła za małe pieniądze? Już tłumaczę Smile

I. Czyszczenie elementów do malowania:

Są dwie opcje do wyboru: szlifowanie ręczne lub piaskowanie.

Szlifowanie: każdy element matowimy do równej powierzchni papierami: najpierw p150, następnie p240 i na końcu p320/400.

Piaskowanie: pistolet do piaskowania to koszt 30zł na allegro, więc jeżeli masz dobry kompresor, to lepiej się w niego zaopatrzyć (odradzam pistolety ze zbiornikami). Piasek kwarcowy w każdym budowlanym sklepie mają za grosze, a jak nie masz takiego w pobliżu, to starczy zwykły piach, tylko przesiany Smile

PO PIASKOWANIU/ SZLIFOWANIU ODTŁUSZCZAMY POWIERZCHNIĘ MALOWANIA (np. rozpuszczalnikiem za 2.80zł).

II. Szpachlowanie (opcjonalnie):

Miejsce szpachlowane musi być dokładnie oczyszczone do łysego metalu, inaczej szpachla po jakimś czasie odpadnie.
Rozrabiamy szpachlę z utwardzaczem w stosunku 100:3 (szpachla:utwardzacz) i nakładamy jak najmniej na goły metal.
Szpachlę trzeba po rozrobieniu umieścić na miejscu do 15-20 minut! Po tym czasie szpachla się nie nadaje.
Szpachla twardnieje po ok. 30-40 minutach (w temp. ok. 20 stopni) i teoretycznie można ją wtedy szlifować. Ja dla pewności odczekałem ze szlifowaniem ok. 12 godzin.
Po zeszlifowaniu nadmiaru szpachli odtłuszczamy powierzchnię.

III. Podkład:

Podkład nakładamy w cienkich warstwach , żeby nie narobić zacieków- nie musi on pokryć całej powierzchni za pierwszym razem.
Podkładujemy 2-3 razy- tak by pokryć całą powierzchnię pod malowanie, nie po to żeby była gruba warstwa.
Czynność tą powtarzamy co 5-8 minut- WAŻNE ŻEBY PODKŁAD DOBRZE NIE WYSECHŁ.
Schnie on 30-40 minut (w temp. ok. 20 stopni). Po tym czasie można szlifować. Ja poczekałem dla pewności koło godziny.
Szlifujemy najpierw papierem p400 na sucho a potem na mokro p600 (wodnym).
Po wyszlifowaniu oczyszczamy powierzchnię np. odtłuszczaczem i ściereczką antystatyczną.

IV. Kolor:

Nakładamy 2-3 cienkie warstwy (na podobnej zasadzie, co przy podkładzie) co 5.-8 minut.

V. Bezbarwny:

Ja bezbarwnym zacząłem malować dla pewności po ok. 12 godzinach, ale można zacząć to robić wcześniej- jak wyschnie kolor.
Malujemy 2-3 razy cienkimi warstwami co 5-8 minut.

Koszt malowania Rometa Komara:
piaskowanie: ja kupiłem pistolet i zrobiłem to sam, ale w pobliskim zakładzie koszt takiej imprezy to 20-30zł
szpachlowanie: kupiłem szpachlę 250g za ok. 15zł
papiery ścierne po szpachli i podkładzie: ok. 5zł
podkład: kupiłem Motip Acryl 700ml za 17zł w sklepie lakierniczym
farba: spray na cały motor (z allegro, ok. 1,5L) ok. 40zł
bezbarwny: (z allegro) ok. 25zł.

Mój koszt to ok. 100zł, a efekt jak w lakierni.
Od razu mówię: nie jest to zajęcie dla kogoś ze słomianym zapałem no i trzeba mieć kilka wolnych godzin w ciągu dwóch dni (a jak ktoś jest szybki i pracowity, to i w dobę się wyrobi).
Robiłem to dla kolegi, który później poskładał i sprzedał motorek, ale po odmalowaniu Komar wyglądał jak nówka z PRL-u i śmiało mogę stwierdzić, że był wart mojej pracy i mojego czasu.
POWODZENIA!
27-01-2015 18:27:45
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 5 użytkowników postawiło piwo m.osiak@o2.pl za ten post.
Reklama
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Jak samemu odmalować profesjonalnie motor- poradnik - m.osiak@o2.pl - 27-01-2015 18:27:45




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Skorupa lampy przód komar...
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 13:07:50
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 231
Silnik gaśnie przy zmiani...
Ostatni post: Dawdzio
Dzisiaj 12:03:23
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 20
brak przedniego światła
Ostatni post: skowron
Dzisiaj 09:55:06
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 233
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: Wodnik
Dzisiaj 00:57:21
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 42
[K] Kupię cylinder silnik...
Ostatni post: robnaw205
Wczoraj 23:50:05
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 763
Wał korbowy
Ostatni post: Wodnik
Wczoraj 21:33:55
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 52
Gdańska 205-tka :)
Ostatni post: buras_tft
Wczoraj 20:21:34
» Odpowiedzi: 31
» Wyświetleń: 22866
Remont silnika 019
Ostatni post: marcin1479
Wczoraj 06:08:52
» Odpowiedzi: 22
» Wyświetleń: 1878
Podłączenie cewki ogar 20...
Ostatni post: skowron
15-05-2024 18:31:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 196
[S] Króciec ogar 200/jawa...
Ostatni post: tomal1992
15-05-2024 14:53:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 1328
Jaguar Special ?
Ostatni post: Kotdachowiec
15-05-2024 11:19:36
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 5790
Jaki rozmiar dętek i opon...
Ostatni post: zaz
14-05-2024 23:43:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 228
Kto jeszcze robi szlify c...
Ostatni post: tramwajarz
14-05-2024 22:33:32
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 458
Poszukuję wszelakiej doku...
Ostatni post: Mixol
14-05-2024 11:00:34
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 264
Kupię wkład przełącznika ...
Ostatni post: Blusik
13-05-2024 21:46:06
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 232

Reklama