Romet Chart 211 Błażeja
|
Autor |
Wiadomość |
Błażej
Zawodowiec
Liczba postów: 2,532
Imię: Błażej
Skąd: Skarżysko-Kamienna
Pojazd: Inny
|
RE: Romet Chart 211 Elektronik Błażeja- budowa
Z racji tego, że na innym forum ludzie wypytywali mnie co i jak z tym "proszkowym" napisałem krótki post co i jak.
Na czym polega to malowanie proszkowe ?
Wszystko zostaje wypiaskowane pistoletem i kompresorem.
Następnie czyste części wkłada się do pieca i grzeje do xxx stopni (nie wiem do ilu) Może też do 230 ?
Elementy są nagrzane tak, aby proszek do nich się pięknie przylepiał (proszek się bardzo pyli, więc robi się to w dobrym zakładzie za pomocą wentylatorów z filtrami (taki wielki okapnik jak w szkolnej kuchni)
Następnie rama musi przestygnąć i idzie do pieca gdzie lakier się utwardzi i wygrzeje nadając mu równą powierzchnię i połysk/mat zależy czy chcesz połysk czy mat.
Błotniki są z plastiku i zwyczajnie zachowały by się jak mydło w mikrofali.
Błotniki nowe do charta to bardzo ciężki temat. Stare jak najbardziej można pomalować. Sa do tego specjalne lakiery strukturalne matowe. (przecież zderzaki w aucie i lusterka to też plastik)
Lakier jest drogi co prawda bo na pomalowanie obu błotników poszło 60 ml (słabo kryjący) i kosztował 40 zł. Wiec cena sporawa za taką ilość. Nie kładzie się tutaj podkładu bo to byłoby bez sensu. Lakier jest trwały i wygląda jakby błotnik był oryginalny. Przypomnę tylne błotniki mam malowane, ale przedni jest FABRYCZNIE nowy i biały fabrycznie był.
Czy malowanie proszkowe jest lepsze niż baza i bezbarwny ? Nie wiem jak to pytanie czyjeś rozwinąć zbytnio. Co ktoś ma na myśli pisząc lepsze ?
Czy chodzi o cenę ?
Czy chodzi o trwałość i odporność na codzienne użytkowanie ?
Jeżeli chodzi o cenę to za pomalowanie całej 211, która zawierała przełączniki, koła, ramę i jej wszystkie elementy czarne oraz bak i boczki, kielichy zawieszenia oraz półkę dolną no i górną oczywiście zapłaciłem ZA CAŁY MOTOR
coś około 250 zł bak i boczki to 60 zł. Koła i kielichy 100 oraz 100 za czarne elementy rama podnózki jedne i drugie, wahacz.
Za całego sztywniaka zapłaciłem
170 zł. W tym 50 zł obie obręcze a reszta to zamówione kolory biały i niebieski z RALa
Zaś, za pomalowanie baku, ramy, 2 zawieszeń przednich, błotników obu i wahacza do SPORTA kanarkowym lakierem zapłaciłem lakiernikowi 350 zł i 100 zł lakiery. Efekt piorunujący. Nigdzie nie było żadnego, nawet najmniejszego pyłka. Takiego mam lakiernika ale 450 zł poszło. Baza i bezbarwny oczywiście. Lakiery po małej znajomości bo powinny kosztować 150 a nie 100 zł
Baza i bezbarwny są (o ile ktoś ma fach w ręku a nie partactwo) piękne, mają połysk piękny i odbijają nawet w sobie aparat, palce a nawet czyjąś twarz. Zobaczcie na zdjęcia sportów moich. To jest właśnie baza i bezbarwny. Mowa o tym kolorze zielonym kanarkowym.
A proszkowe ? proszkowe się tak pięknie nie mieni, ale za to jest tańsze i dobrze położone też będzie idealnie gładkie. Bajki o tym, że po proszkowym robi się "skórka pomarańczy" mozna wsadzić między buty.
Zobaczcie na pierwszej stronie w tym temacie przypadkowo zawieeruszyły się zdjęcia osłony łańcucha do komara tej czarnej. To jest dobrze położone malowanie proszkowe. Powierzchnia jest idealna wręcz.
Z tym, że jest jeden problem. Paleta barw proszków jest ograniczona i proszki robią tylko z palety RAL
Mam nadzieję, że wyjaśniłem paru osobom co i jak. Mam nadzieję, że wszystko jest jasne i od razu piszę. Nie bawię się w malowanie dla kogoś i jazdę do swoich znajomych z cudzymi klamotami.
Nie cynkuję, ani nie maluję, nie centruję kół i nie mam do sprzedania 023 ani innych jak to piszecie "teili"
|
|
13-08-2012 21:10:55 |
|
3 użytkowników postawiło piwo Błażej za ten post:3 użytkowników postawiło piwo Błażej za ten post.
arasszymaras (08-14-2012), arecki16 (08-14-2012), Simon (08-14-2012)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Romet Chart 211 Elektronik Błażeja- budowa - Błażej - 13-08-2012 21:10:55
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|