Obrotomierz
|
Autor |
Wiadomość |
Ryderus
Nowy
Liczba postów: 42
Imię: Dominik
Skąd: Lubelskie
Pojazd: Romet Pony
|
RE: Obrotomierz
A więc najpierw nabywamy taki obrotomierz Mera Lumel MS1:
i jeden kondensator ceramiczny 470nF 250V, z racji tego że taki kondensator jest trudno dostępny ja założyłem kondensator MKT 470nF 250V (widać go na późniejszym zdjęciu).
Teraz musimy go rozebrać i zmienić kondensator żeby pracował pod jeden cylinder, robimy to tak:
Ściągamy ramkę i szybkę.
Odkręcamy te trzy śruby zaznaczone w czerwonym kółeczku.
Wyciągamy środek, ukazuje nam sie taki widok:
Odkręcamy te dwie śrubki zaznaczone w czerwonym kółku.
Teraz wylutowujemy ten czerwony kondensator i wlutowujemy nowy (po prawej są pokazane 2 kondensatory MKT):
Teraz wygląda to tak:
To pokrętło służy do ustawiania obrotów, w lewo mniej, w prawo więcej.
Składamy wszystko z powrotem w odwrotnej kolejności.
Teraz przyszedł czas na podłączenie a więc:
Najlepiej + i - podłączyć bezpośrednio do aku.
U mnie było coś pomieszane i musiałem inaczej podłączyć więc jak obrotomierz nie działa to trzeba próbować podłączać metodą prób i błędów.
Kabelek od S czyli sygnał (tak to podpisałem) podłanczamy tutaj (czerwone kołeczku):
Tak to wygląda na koniec (jeszcze nie ma ramki i szybki):
Dopisze jeszcze że ten obrotomierz działa pod 6V jak i pod 12V.
|
|
02-05-2012 22:42:29 |
|
5 użytkowników postawiło piwo Ryderus za ten post:5 użytkowników postawiło piwo Ryderus za ten post.
djhubolex1 (12-15-2012), Mati (12-16-2012), patrykkol997 (06-26-2012), Simon (05-04-2012), Ziutek99 (12-15-2012)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Obrotomierz - Ryderus - 02-05-2012 22:42:29
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|