Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
|
Autor |
Wiadomość |
Fearevil
Nowy

Liczba postów: 15
Imię: Krycha
Skąd: Poznań
Pojazd: Romet Ogar 200
|
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce
(28-09-2025 11:22:44)Dinozaur napisał(a): Czesc, no a spadek kompresji nie nastapil 'przypadkiem', np. od lekkiego 'przegrzania - przytarcia' tloka i zakleszczenia sie pierscieni w kanalikach w 1 - 2 miejscach..?
Tlok moze nie byc mocno zatarty, tylko lekko - taka 'smuga przytarcia' w jednym miejscu i pierscienie sie na tym zakleszczaja, a stad wlasnie spadek kompresji i niepelna moc silnika.
Latwo to zweryfikowac - zdjac cylinder i sprawdzic oraz usunac skrobakiem slady przytarcia na tloku przy samych pierscieniach, a pod nimi - zniwelowac pilniczkiem 'gladzikiem'.
Najwazniejsze - zeby wlasnie pierscienie byly ruchome na calym obwodzie tloka, bo to one daja pelna kompresje silnikowi.
Pozdrawiam.
Cylinder wraz z tłokiem są nowe. Na wcześniejszym, prawdopodobnie dziadowskiej jakości cylindrze tłok nosił ślady zatarcia dwukrotnie, więc postanowiłem go wymienić.
Z resztą po wymianie modułu tak jak pisałem wyżej nastąpił progres. Dzisiaj jeszcze trochę pokombinowałem z ustawieniem zapłonu i dyszami w gaźniku.
Efekt jest taki, że pierwszy raz od 2 miesięcy walki udało się ciągiem z małymi przystankami zrobić 20 km bez żadnego problemu. 58 km/h najszybciej z górki, po równym terenie około 55. Czy jest to dobry wynik? Być może za wiele wymagałem od tego cylindra, bo sądziłem, że uda się dobić chociaż do 65, ale może tak musi być. Na pewno jednak będę jeszcze testował.
Zapłon ustawiony ostatecznie na około 2mm przed gmp, ale próbowałem różnych ustawień, nawet takiego gdzie było to 4mm przed gmp.
|
|
28-09-2025 23:25:03 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Brak maksymalnej mocy, przerywanie po krótkiej przejażdżce - Fearevil - 28-09-2025 23:25:03
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|