Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku
Autor Wiadomość
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 177
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #11
RE: Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku
Witam, jezdzilem na ogol tylko 4-suwami, a sporadycznie na SHL M 03 / 04 lub WFM 125 czy WSK, ale ostatnio [ 25 - 10 lat temu ] duzo jezdzilem z silniczkami rowerowymi z lat 30 / 60-tych i zawsze regulowalem zaplon w ten sam sposob : zeby przy maksymalnym wyprzedzeniu silnik nadal 'wkrecal sie maksymalnie', latwo odpalal, bez 'wierzgania - odbijania, kichania w gaznik', itp.
Wszystko reguluje sie doswiadczalnie, bo kazdy silnik reaguje inaczej, nie ma dwoch 'jednakowych', nawet tej samej firmy / fabrycznie nowych...
Wszystkie podawane w instrukcjach dane wyprzedzenia zaplonu - sa podane orientacyjnie, a po to sa w podstawach aparatow zaplonowych tzw. 'fasolki regulacyjne / korektory oktanowe' - zeby sobie ten zaplon 'dostrajac precyzyjnie', tylko '99% ludzi o tym zapomina' i ustawiaja zaplon 'jak instrukcja podaje / na sztywno', nie biorac nawet pod uwage stopnia sprezania silnika i na jakie paliwo [ o jakiej LO ] byl dawniej skonstruowany...
Bo '99% ludzi o tym nie wie' - bo 'ich to nie interesuje', jak wielokrotnie juz slyszalem i czytalem, niestety...
Np. w moim pierwszym motocyklu, NSU 251 OSL, kiedy bylem jeszcze calkiem 'zielony z ustawieniami' / kierowalem sie wskazowkami sprzedajacego, ktory mi objasnil : 'tak sie ustawia wyprzedzenie zaplonu na benzynie 78 Oktan / na 3 - 3,5mm przed GMP, a na 94 Oktan - musisz wyprzedzic zaplon duzo wiecej, najlepiej doswiadczalnie'...
I zawsze tak robilem, w dodatku - udawalo mi sie ustawiac nawet na 'niebieskiej 78 Oktan' o wiele wieksze wyprzedzenie, bo 4,5 - 4,75mm przed GMP [ bo silnik NSU 251 OSL byl zbudowany fabrycznie na benzyne 'spirytusowa 74 - 75 Oktan' ], przez co uzyskiwalem bardzo niskie spalanie i 'nieprawdodpodobne predkosci podrozne / nawet 122 - 127 km/h'...
W malych dwusuwach trzeba zwiekszac wyprzedzenie zaplonu, jesli maja niski stopien sprezania 6 - 7 : 1 i byly fabrycznie zbudowane na benzyny 'BA 66 - 70 / 75 Oktan' calkowicie doswiadczalnie i powinno to trwac czasem nawet 2 - 3 dni 'regulacji, prob i testow drogowych', ale ze ludziom sie zwyczajnie 'nie chce' - to ustawiaja 'na sztywno 2 - 3 mm przed GMP' jak podaja instrukcje sprzed 70 - 45 lat i oczekuja 'cudow mechaniki', niestety...
Poza tym - male silniczki wymagaja wrecz jazdy na wyzszych obrotach, czesto na ponad polowie - 3/4 obrotow nominalnych, z racji malego momentu obrotowego, ale ludzie o tym najczesciej 'zapominaja' i chca jezdzic nimi na 'wolnych obrotach', jakby to byly motocykle z ciezkimi walami korbowymi...
A tak sie nie da - bo silniki sa wtedy niedogrzane, swiece nie wypalaja nagaru na elektrodach, zaklejaja sie nagarem i 'po jezdzie', niestety...
Wiec wypadaloby wozic ze soba po 2 -3 zapasowe swiece o roznej cieplocie, np. wg 'starego oznaczenia BOSCHA': W 145, W 175, W 195 - 225 i w zaleznosci od stylu jazdy : czy to 'turystyczne pyrkanie 25 - 30 - 35 km/h' - wkrecac swiece 'cieplejsze 145 - 175' lub przy jezdzie 'sportowej 50 - 60 - 70 km/h - zimniejsze 195 / 225'.
Pozdrawiam.
08-08-2025 22:09:52
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Romet ogar 200 traci moc na ciepłym silniku - Dinozaur - 08-08-2025 22:09:52




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
silnik dezamet 029
Ostatni post: romek
Dzisiaj 16:26:18
» Odpowiedzi: 16
» Wyświetleń: 10454
Stacyjka do starego romet...
Ostatni post: łogór 200
Dzisiaj 01:20:38
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 322
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 01:06:32
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 174
CDI Romet Pony M2 Motoryn...
Ostatni post: romek
Dzisiaj 00:19:14
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 100
"Tunink" rometa 50t1
Ostatni post: grissley
Wczoraj 13:23:43
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 426
kupię magneto do silnika ...
Ostatni post: zmd-52
Wczoraj 11:52:01
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 189
Biegi komar 2320
Ostatni post: romek
Wczoraj 02:28:57
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 153
Lagi motorynka a kadet
Ostatni post: romek
Wczoraj 02:23:21
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 271
Identyfikacja roweru Rome...
Ostatni post: Dawdzio
Wczoraj 02:03:22
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 106
Który z tych wałów korbow...
Ostatni post: romek
25-11-2025 10:17:11
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 515
Wigry 2 1975
Ostatni post: wigryman
24-11-2025 22:36:15
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 725
rama motorynka
Ostatni post: Piotrekdriver1
24-11-2025 22:34:21
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 258
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: Toma
24-11-2025 17:21:22
» Odpowiedzi: 46
» Wyświetleń: 26185
Unoszące się ramie torped...
Ostatni post: michalll@onet.com.pl
24-11-2025 11:07:57
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 273
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
24-11-2025 02:34:57
» Odpowiedzi: 113
» Wyświetleń: 11459

Reklama