Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Autor Wiadomość
grissley Online
Kombinator
*


Liczba postów: 178
Imię: Roman
Skąd: Olsztynek
Pojazd: Romet Ogar 200
Post: #57
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Odnośnie liczby oktanów - gdzieś na elektrodzie (heh) znalazłem długi wątek na ten temat, gdzie faktycznie pisano o tym, że przedwojenne i tużpowojenne konstrukcje robione były na 52-66 oktany, potem na 72 i 78 i, że stopnie sprężania typu 7:1 i mniej to zabójstwo przy 95tce, nawet po zmianie kąta zapłonu. Generalnie wszystko to, co już było napisane tutaj.
Aaale. Ktoś wyszperał, że benzyna ekstrakcyjna ma ok 50-52 oktany. Wychodzi na to, że do S017 i wyżej wystarczy dodać litr ekstrakcyjnej na bak i mamy optymalne warunki pracy.
W Komarze wypadałoby mieszać w proporcji 4:6, czyli 40% ekstrakcyjnej, 60% 95tki.
Tyle teoria. Ciekaw jestem, jak w praktyce. Ale ekstrakcyjną można kupować w bańkach kilkulitrowych i kosztuje podobnie jak 95tka, więc uciążliwość rozwiązania niewielka.
Tyle, że trzeba by wtedy ustawić zapłon dokładnie wg instrukcji i potem już cały czas pilnować tych proporcji

*************
Mój Ogar 200
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-07-2025 20:00:28 przez grissley.)
09-07-2025 19:58:55
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu - grissley - 09-07-2025 19:58:55




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 04:14:59
» Odpowiedzi: 24
» Wyświetleń: 1531
Romet Jaguar?
Ostatni post: wojakrob
Dzisiaj 00:21:03
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 737
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: wojakrob
Dzisiaj 00:18:08
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 732
Romet 50-TS1 2362
Ostatni post: VRka :D
Wczoraj 22:56:28
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 50
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 12:12:52
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 1965
Ogar 200 1986 z piwnicy
Ostatni post: siwy1958
06-12-2025 11:56:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 283
Lampka phiełka (nie dział...
Ostatni post: Dawdzio
05-12-2025 17:45:26
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 145
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
05-12-2025 17:09:15
» Odpowiedzi: 294
» Wyświetleń: 36765
Pegaz 700 " Siedemsetka "...
Ostatni post: Adrist
05-12-2025 14:00:20
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 10703
PONY 301 1988 Pawła z Kos...
Ostatni post: grissley
05-12-2025 05:11:21
» Odpowiedzi: 164
» Wyświetleń: 63881
Romet Pony
Ostatni post: OptimusPL
05-12-2025 03:13:23
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 18801
Śmieszne i ciekawe linki,...
Ostatni post: Piotrekdriver1
04-12-2025 23:57:53
» Odpowiedzi: 1402
» Wyświetleń: 392614
Wsk 125 dzwoniący silnik
Ostatni post: romek
03-12-2025 11:57:17
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 11958
Jackmotorsowe zestawy tun...
Ostatni post: Debesta
03-12-2025 06:36:32
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 2481
Kratka na lampe ogar 205
Ostatni post: romek
03-12-2025 06:13:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 228

Reklama