Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zatarty S38
Autor Wiadomość
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 171
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Zatarty S38
Czesc, ale to zwiekszanie wyprzedzenia zaplonu - to nie jest 'ustawienie z wyliczenia', tylko to sie dostraja precyzyjnie i w zaleznosci od rodzaju silnika, jego stanu zuzycia, uzytych elementow skladowych, itp. / dostrajanie moze trwac nawet 2 -3 dni i nie bedzie to zadna 'sensacja'...
Tylko zwieksza sie np. wyprzedzenie / przesuwajac plytke przerywacza o 0,5 mm i sprawdza sie na drodze - na osiagi...
Znowu zwieksza sie wyprzedzenie o 0,5 - 1mm obrotu plytki i znowu sprawdza sie osiagi na drodze [ przy braku hamowni ], itd. / az osiagnie sie perfekcyjne ustawienie.
A tutaj mam wrazenie - ze ustawiles w 2 minuty np. '7 mm przed GMP' i sie nie udalo, stad trzeba bylo wrocic do fabrycznych '3 mm przed GMP'...
Jakos ok. 2 - 3 pokolen Inzynierow - silnikowcow / 'lamalo sobie glowy' od lat 20 - do 70 / 80-tych, jak wykonac najbardziej zaawansowany technologicznie - mechanicznie aparat zaplonowy, zeby moc kazdy silnik SV / OHV przystosowac do roznych oktanowo benzyn, np. od 'BA 60' - do 'BA 75' i dalej do 'wysokooktanowych etylin 90 Oktan' i w koncu prawie w kazdym samochodzie od lat 50-tych byly aparaty zaplonowe z tzw. 'korektorem oktanowym' / jako pierwszy stopien regulacji wyprzedzenia zaplonu od 60 - do 90 Oktan benzyny; pozniej byl zamontowany regulator odsrodkowy z ciezarkami, a jeszcze pozniej - regulator z membrana podcisnieniowa...
Wszystkie 3 regulacje wyprzedzenia dbaly wowczas o to - zeby nie zniszczyc / nie przegrzac silnika samochodowego zatankowana akurat benzyna o zbyt wysokiej Liczbie Oktanowej...
Ale perwsza regulacje wstepna - trzeba bylo ustawic osobiscie na aparacie zaplonowym - czyli ten 'korektor oktanowy' ze skala o dlugosci 30 mm / do aktualnie zatankowanej do zbiornika benzyny.
Bo silniki samochodowe byly wowczas bardzo cenne - nie bylo 'skad wziac zamiennika', niestety - dlatego mialy te regulacje wstepna 'korektorem oktanowym', zeby kazdy uzytkownik - wlasciciel samochodu mogl o niego jak najlepiej zadbac - wyregulowac wstepne wyprzedzenie zaplonu.        
Dzisiaj juz prawie 'nikt' o tym nie pamieta - bo wszystko zalatwia 'komputer pokladowy', ale kiedys - to byla podstawa jazdy samochodem, bo byly 2 rodzaje benzyn na rynku : 'niebieska 78 Oktan' / do nisko sprezonych silnikow uzytkowych 5 - 7 : 1 i 'zolta 94 Oktan' / do wysokosprezonych silnikow 9 - 9,5 - 10 : 1 - do wszelkich 'Fiatow 125p, 131, 132 i zachodnich bryk'...
Natomiast spotkalem sie faktycznie kilkakrotnie z taka 'opinia znawcow techniki samochodowej / motoryzacji', ze 'cyt. : nie bylo czegos takiego jak korektor oktanowy nigdy'...
To ci 'znawcy motoryzacji' wlasnie, ktorzy nie pamietaja benzyny 'niebieskiej 78 Oktan' - dlatego uwazaja, ze 'nie bylo czego regulowac w zaplonie', tylko zawsze ustawialo sie fabryczne '3 mm przed GMP'...
Pozdrawiam.

Jeszcze raz, lepsze zdjecie aparatu zaplonowego z trzema regulacjami wyprzedzenia :     - po lewej u gory zdjecia : reczny 'korektor oktanowy' ze skala o dlugosci 30 mm, umozliwiajacy bardzo precyzyjne ustawienie wyprzedzenia zaplonu / do LO zatankowanej benzyny, z dokladnoscia do 1 Oktana : od 60 - do 90 Oktan.
Po prawej : membrana podcisnieniowa od ciegna zwiekszajacego wyprzedzenie - w zaleznosci od podcisnienia w kolektorze ssacym glowicy;
Trzeciej regulacji nie widac - bo jest pod plytka przerywacza, to : odsrodkowy regulator wyprzedzenia zaplonu z ciezarkami - obracajacy o pewien kat krzywka przerywacza zaplonu / w zaleznosci od obrotow silnika.
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2025 19:06:39 przez Dinozaur.)
25-05-2025 18:51:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Dinozaur za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Zatarty S38 - Ambero25 - 23-05-2025, 23:54:49
RE: Zatarty S38 - Bob_Harley - 24-05-2025, 00:15:46
RE: Zatarty S38 - Ambero25 - 24-05-2025, 01:29:35
RE: Zatarty S38 - romek - 24-05-2025, 06:33:46
RE: Zatarty S38 - Ambero25 - 24-05-2025, 07:54:48
RE: Zatarty S38 - romek - 24-05-2025, 08:28:16
RE: Zatarty S38 - Dinozaur - 24-05-2025, 10:22:31
RE: Zatarty S38 - Ambero25 - 24-05-2025, 10:47:07
RE: Zatarty S38 - Dinozaur - 24-05-2025, 11:29:25
RE: Zatarty S38 - romek - 24-05-2025, 11:48:31
RE: Zatarty S38 - Ambero25 - 24-05-2025, 13:09:42
RE: Zatarty S38 - Norweski Zomowiec - 24-05-2025, 13:31:43
RE: Zatarty S38 - Ambero25 - 24-05-2025, 14:05:26
RE: Zatarty S38 - romek - 24-05-2025, 22:01:47
RE: Zatarty S38 - Dinozaur - 25-05-2025 18:51:03
RE: Zatarty S38 - Ambero25 - 26-05-2025, 17:29:16
RE: Zatarty S38 - Dinozaur - 27-05-2025, 00:39:15
RE: Zatarty S38 - Dinozaur - 31-05-2025, 11:07:01
Zatarty S38 - wojakrob - 03-06-2025, 23:12:05
RE: Zatarty S38 - romek - 04-06-2025, 12:42:07
RE: Zatarty S38 - Dinozaur - 05-06-2025, 10:40:07
RE: Zatarty S38 - wojakrob - 05-06-2025, 11:47:53
RE: Zatarty S38 - Dinozaur - 05-06-2025, 13:26:56
RE: Zatarty S38 - romek - 05-06-2025, 18:48:40
RE: Zatarty S38 - Norweski Zomowiec - 05-06-2025, 19:13:53
RE: Zatarty S38 - Dinozaur - 06-06-2025, 09:37:42
RE: Zatarty S38 - wojakrob - 06-06-2025, 15:51:03
RE: Zatarty S38 - Dinozaur - 07-06-2025, 01:43:18
RE: Zatarty S38 - Maka_91 - 27-07-2025, 00:19:31




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Jubilat 2 czy Zenit - Prz...
Ostatni post: pawka54@gmail.com
Dzisiaj 19:52:16
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 136
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Fearevil
Dzisiaj 09:06:28
» Odpowiedzi: 56
» Wyświetleń: 3598
Romet "góral" z 1997 roku
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 20:31:15
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 257
Cześć!
Ostatni post: sterzux3@
Wczoraj 09:10:06
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 132
Instalacja dyfuzora do KO...
Ostatni post: 1204
19-10-2025 23:11:58
» Odpowiedzi: 71
» Wyświetleń: 37145
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: RometW
19-10-2025 12:43:08
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 547
Kupię tuleję rolgazu do k...
Ostatni post: tomekh
19-10-2025 12:27:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 145
blaszka odpreznika
Ostatni post: jakemdural
18-10-2025 21:56:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 138
Cześć z Legionowa
Ostatni post: PiotrS
18-10-2025 20:28:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 167
Sposób montażu podnóżków ...
Ostatni post: Lubiestaremoto
18-10-2025 18:17:42
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 414
Problemy z platynkami
Ostatni post: Leczyk_Junior
18-10-2025 11:45:00
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 323
Przeglądy w 2024
Ostatni post: sbanys
17-10-2025 23:05:42
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 4269
Problem ze sprzeglem
Ostatni post: Bartecubi
17-10-2025 19:26:49
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 235
Romet UNIVERSAL 1977
Ostatni post: wigryman
17-10-2025 05:27:01
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 429
Identyfikacja roweru volt...
Ostatni post: dzemtruskawkowy
16-10-2025 21:09:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 181

Reklama