Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Zatarty S38
Autor Wiadomość
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 162
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #15
RE: Zatarty S38
Czesc, ale to zwiekszanie wyprzedzenia zaplonu - to nie jest 'ustawienie z wyliczenia', tylko to sie dostraja precyzyjnie i w zaleznosci od rodzaju silnika, jego stanu zuzycia, uzytych elementow skladowych, itp. / dostrajanie moze trwac nawet 2 -3 dni i nie bedzie to zadna 'sensacja'...
Tylko zwieksza sie np. wyprzedzenie / przesuwajac plytke przerywacza o 0,5 mm i sprawdza sie na drodze - na osiagi...
Znowu zwieksza sie wyprzedzenie o 0,5 - 1mm obrotu plytki i znowu sprawdza sie osiagi na drodze [ przy braku hamowni ], itd. / az osiagnie sie perfekcyjne ustawienie.
A tutaj mam wrazenie - ze ustawiles w 2 minuty np. '7 mm przed GMP' i sie nie udalo, stad trzeba bylo wrocic do fabrycznych '3 mm przed GMP'...
Jakos ok. 2 - 3 pokolen Inzynierow - silnikowcow / 'lamalo sobie glowy' od lat 20 - do 70 / 80-tych, jak wykonac najbardziej zaawansowany technologicznie - mechanicznie aparat zaplonowy, zeby moc kazdy silnik SV / OHV przystosowac do roznych oktanowo benzyn, np. od 'BA 60' - do 'BA 75' i dalej do 'wysokooktanowych etylin 90 Oktan' i w koncu prawie w kazdym samochodzie od lat 50-tych byly aparaty zaplonowe z tzw. 'korektorem oktanowym' / jako pierwszy stopien regulacji wyprzedzenia zaplonu od 60 - do 90 Oktan benzyny; pozniej byl zamontowany regulator odsrodkowy z ciezarkami, a jeszcze pozniej - regulator z membrana podcisnieniowa...
Wszystkie 3 regulacje wyprzedzenia dbaly wowczas o to - zeby nie zniszczyc / nie przegrzac silnika samochodowego zatankowana akurat benzyna o zbyt wysokiej Liczbie Oktanowej...
Ale perwsza regulacje wstepna - trzeba bylo ustawic osobiscie na aparacie zaplonowym - czyli ten 'korektor oktanowy' ze skala o dlugosci 30 mm / do aktualnie zatankowanej do zbiornika benzyny.
Bo silniki samochodowe byly wowczas bardzo cenne - nie bylo 'skad wziac zamiennika', niestety - dlatego mialy te regulacje wstepna 'korektorem oktanowym', zeby kazdy uzytkownik - wlasciciel samochodu mogl o niego jak najlepiej zadbac - wyregulowac wstepne wyprzedzenie zaplonu.        
Dzisiaj juz prawie 'nikt' o tym nie pamieta - bo wszystko zalatwia 'komputer pokladowy', ale kiedys - to byla podstawa jazdy samochodem, bo byly 2 rodzaje benzyn na rynku : 'niebieska 78 Oktan' / do nisko sprezonych silnikow uzytkowych 5 - 7 : 1 i 'zolta 94 Oktan' / do wysokosprezonych silnikow 9 - 9,5 - 10 : 1 - do wszelkich 'Fiatow 125p, 131, 132 i zachodnich bryk'...
Natomiast spotkalem sie faktycznie kilkakrotnie z taka 'opinia znawcow techniki samochodowej / motoryzacji', ze 'cyt. : nie bylo czegos takiego jak korektor oktanowy nigdy'...
To ci 'znawcy motoryzacji' wlasnie, ktorzy nie pamietaja benzyny 'niebieskiej 78 Oktan' - dlatego uwazaja, ze 'nie bylo czego regulowac w zaplonie', tylko zawsze ustawialo sie fabryczne '3 mm przed GMP'...
Pozdrawiam.

Jeszcze raz, lepsze zdjecie aparatu zaplonowego z trzema regulacjami wyprzedzenia :     - po lewej u gory zdjecia : reczny 'korektor oktanowy' ze skala o dlugosci 30 mm, umozliwiajacy bardzo precyzyjne ustawienie wyprzedzenia zaplonu / do LO zatankowanej benzyny, z dokladnoscia do 1 Oktana : od 60 - do 90 Oktan.
Po prawej : membrana podcisnieniowa od ciegna zwiekszajacego wyprzedzenie - w zaleznosci od podcisnienia w kolektorze ssacym glowicy;
Trzeciej regulacji nie widac - bo jest pod plytka przerywacza, to : odsrodkowy regulator wyprzedzenia zaplonu z ciezarkami - obracajacy o pewien kat krzywka przerywacza zaplonu / w zaleznosci od obrotow silnika.
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 25-05-2025 19:06:39 przez Dinozaur.)
25-05-2025 18:51:03
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Dinozaur za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
Zatarty S38 - Ambero25 - 23-05-2025, 23:54:49
RE: Zatarty S38 - Bob_Harley - 24-05-2025, 00:15:46
RE: Zatarty S38 - Ambero25 - 24-05-2025, 01:29:35
RE: Zatarty S38 - romek - 24-05-2025, 06:33:46
RE: Zatarty S38 - Ambero25 - 24-05-2025, 07:54:48
RE: Zatarty S38 - romek - 24-05-2025, 08:28:16
RE: Zatarty S38 - Dinozaur - 24-05-2025, 10:22:31
RE: Zatarty S38 - Ambero25 - 24-05-2025, 10:47:07
RE: Zatarty S38 - Dinozaur - 24-05-2025, 11:29:25
RE: Zatarty S38 - romek - 24-05-2025, 11:48:31
RE: Zatarty S38 - Ambero25 - 24-05-2025, 13:09:42
RE: Zatarty S38 - Norweski Zomowiec - 24-05-2025, 13:31:43
RE: Zatarty S38 - Ambero25 - 24-05-2025, 14:05:26
RE: Zatarty S38 - romek - 24-05-2025, 22:01:47
RE: Zatarty S38 - Dinozaur - 25-05-2025 18:51:03
RE: Zatarty S38 - Ambero25 - 26-05-2025, 17:29:16
RE: Zatarty S38 - Dinozaur - 27-05-2025, 00:39:15
RE: Zatarty S38 - Dinozaur - 31-05-2025, 11:07:01
Zatarty S38 - wojakrob - 03-06-2025, 23:12:05
RE: Zatarty S38 - romek - 04-06-2025, 12:42:07
RE: Zatarty S38 - Dinozaur - 05-06-2025, 10:40:07
RE: Zatarty S38 - wojakrob - 05-06-2025, 11:47:53
RE: Zatarty S38 - Dinozaur - 05-06-2025, 13:26:56
RE: Zatarty S38 - romek - 05-06-2025, 18:48:40
RE: Zatarty S38 - Norweski Zomowiec - 05-06-2025, 19:13:53
RE: Zatarty S38 - Dinozaur - 06-06-2025, 09:37:42
RE: Zatarty S38 - wojakrob - 06-06-2025, 15:51:03
RE: Zatarty S38 - Dinozaur - 07-06-2025, 01:43:18
RE: Zatarty S38 - Maka_91 - 27-07-2025, 00:19:31




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek:


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Wysoki wzrost a Romet 237...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 00:26:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 209
Kadet Automatic 110
Ostatni post: MacRoial
Wczoraj 23:22:50
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 32
Remont
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 23:17:37
» Odpowiedzi: 45
» Wyświetleń: 3444
ogar 200 kartery ocena
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 22:58:35
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 50
Jaki lać olej do mieszank...
Ostatni post: tramwajarz
Wczoraj 21:21:47
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 695
Zabezpieczenie przed złod...
Ostatni post: romek
Wczoraj 17:56:42
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 201
205A
Ostatni post: romek
Wczoraj 10:58:36
» Odpowiedzi: 8
» Wyświetleń: 2671
Romet 50-t-1 1982r.
Ostatni post: Jarek_i_romet
29-08-2025 21:42:08
» Odpowiedzi: 25
» Wyświetleń: 1231
[K]Kupię części do Zenita...
Ostatni post: komarek54
29-08-2025 11:17:55
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 546
Nowe Obręcze 19 Komar
Ostatni post: PiotrS
29-08-2025 01:16:47
» Odpowiedzi: 34
» Wyświetleń: 33100
Cylinder do 3b
Ostatni post: jaro111
28-08-2025 19:23:51
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 213
XVII Ogólnopolski Zlot Wu...
Ostatni post: grz3513k
27-08-2025 23:57:01
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 267
Prośba o identyfikację sk...
Ostatni post: Dawdzio
27-08-2025 01:08:45
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 294
Bkrukl i motorynia m3
Ostatni post: bkrukl
26-08-2025 23:14:48
» Odpowiedzi: 78
» Wyświetleń: 31040
LED do wigry
Ostatni post: bkrukl
26-08-2025 22:37:08
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 3477

Reklama