Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Autor Wiadomość
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 162
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #64
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer
Czesc, prawdopodobnie zbyt 'ciasno' spasowany tlok w cylindrze / za maly luz, niestety...
Pewnie ok. 5 'setek'. ?
I nie uslyszales, nie wyczules momentu - w ktorym trzeba bylo wcisnac sprzeglo, kiedy silnik zaczynal tracic moc [ czasem sa to 1 - 2 sekundy na decyzje o wcisnieciu sprzegla ].
Objaw jest charakterystyczny - bo z silnika zaczyna dochodzic wyraznie glosniejsze 'stukanie - metaliczny odglos', bo tlok coraz ciezej przesuwa sie w cylindrze, a wal korbowy wciaz na niego 'napiera' i wtedy slychac metaliczne uderzenia lozyska korbowodu i glowki korbowodu.
Stad juz przed wojna stosowano to 'docieranie i pilowanie' tlokow / po lekkim 'przytarciu' w tulei cylindra.
Ale czasem bardzo trudno wyczuc wlasciwy moment wcisniecia sprzegla - trzeba miec bardzo dobry sluch.
Dlatego np. ze 2-3 razy zamowilem przy szlifowaniu cylindra i dorabianiu tloka / wykonanie od razu wiekszego luzu w cylindrze, zeby byl jak 'po dotarciu', bo nie chcialem silnika 'docierac miesiacami' - tylko musialem miec od razu mozliwosc 'ostrej jazdy / na pelnym gazie' i wtedy w szlifierni zrobili od razu luz tloka miedzy 8 - 10 'setek' - silnik nigdy sie nie zatarl, chociaz na tloku byly niewielkie slady jakby 'przylapywania', ale wygladaly tylko na bardziej 'wygladzone na lustro' powierzchnie plaszcza tloka.
Pozdrawiam.
23-05-2025 20:45:11
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Słabe sprężanie komar 017 po tuningu 5 atmosfer - Dinozaur - 23-05-2025 20:45:11




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Króciec JAWA50/Ogar200-Am...
Ostatni post: Fearevil
Dzisiaj 00:20:20
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 109
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Fearevil
Wczoraj 23:39:24
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 48
Wigry 2 1975
Ostatni post: RometowiecPiotr
Wczoraj 23:04:13
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 29
[K] Części do rowerka Smy...
Ostatni post: Piotrekdriver1
Wczoraj 21:32:13
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 39
Instrukcje do Rometów
Ostatni post: kawu26
Wczoraj 11:46:24
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 68369
cześć
Ostatni post: kawu26
Wczoraj 11:03:33
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 44
Współczesny tłumik do Rom...
Ostatni post: tramwajarz
13-09-2025 19:51:15
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 227
Moja nowa dojazdówka (Oga...
Ostatni post: grissley
11-09-2025 13:41:55
» Odpowiedzi: 45
» Wyświetleń: 2877
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
11-09-2025 09:22:55
» Odpowiedzi: 60
» Wyświetleń: 8192
Naklejki do Jubilata 2 19...
Ostatni post: zaz
11-09-2025 05:24:57
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 146
Gaźnik
Ostatni post: marcin1479
07-09-2025 10:10:48
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 361
[K] Romet 50TS1/części
Ostatni post: komarek54
06-09-2025 16:38:52
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 230
Tu jest temat w którym pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
06-09-2025 15:21:57
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 97804
Silnik Ogar 200/Jawa 50 c...
Ostatni post: pikolo98
05-09-2025 21:29:55
» Odpowiedzi: 5
» Wyświetleń: 420
Problem ze światłami
Ostatni post: Jarek_i_romet
05-09-2025 21:13:53
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 33086

Reklama