Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Autor Wiadomość
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 171
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #41
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu
Dlatego zawsze najlepiej regulowac wyprzedzenie zaplonu doswiadczalnie : wyprzedzic troche / 0,5 - 1mm i wyprobowac silnik na osiagi, pozniej znowu 'troche' wyprzedzic i znowu wyprobowac, az do skutku - czyli najlepszej mocy, niskiego spalania, nie przegrzewania sie silnika i nie 'wierzgania' kopniaka, zeby dawalo sie normalnie odpalac...
Te 1,5 - 2 stopnie sprezania wiecej, to raczej jest przyslowiowy 'pryszcz' dla korbowodu i silnika, bo o Komarze pisali juz w latach 60/70-tych w 'Mlodym Techniku', ze ma rezerwy mocy konstrukcyjne na poziomie 4,5 - 5 KM.
A te tabele - tez moga byc roznie dopasowywane do silnikow, w zaleznosci od ich systemu chlodzenia : powietrzem czy ciecza, bo zawsze silniki 'powietrzaki' bez wentylatora - sa bardziej przegrzane i moga wymagac 'kilku / 2 - 3 Oktanow' wiecej, zeby nie 'stukaly' przy duzym obciazeniu i w czasie upalow 30 / 35 stopni.
W Komarze zdaje sie - ze stoczenie glowicy ok. 2mm / spreza silnik do ok. 9 : 1.
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 09-02-2025 19:38:21 przez Dinozaur.)
09-02-2025 19:34:27
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Liczba oktanowa a ustawienie zapłonu - Dinozaur - 09-02-2025 19:34:27




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Kupię tuleję rolgazu do k...
Ostatni post: tomekh
Dzisiaj 12:27:09
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 5
blaszka odpreznika
Ostatni post: jakemdural
Wczoraj 21:56:22
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 51
Cześć z Legionowa
Ostatni post: PiotrS
Wczoraj 20:28:23
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 51
Sposób montażu podnóżków ...
Ostatni post: Lubiestaremoto
Wczoraj 18:17:42
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 283
Problemy z platynkami
Ostatni post: Leczyk_Junior
Wczoraj 11:45:00
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 153
Przeglądy w 2024
Ostatni post: sbanys
17-10-2025 23:05:42
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 3954
Problem ze sprzeglem
Ostatni post: Bartecubi
17-10-2025 19:26:49
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 105
Romet UNIVERSAL 1977
Ostatni post: wigryman
17-10-2025 05:27:01
» Odpowiedzi: 6
» Wyświetleń: 322
Romet Wigry 3 1987r.
Ostatni post: zaz
17-10-2025 05:15:05
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 393
Identyfikacja roweru volt...
Ostatni post: dzemtruskawkowy
16-10-2025 21:09:37
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 97
Brak maksymalnej mocy, pr...
Ostatni post: Norweski Zomowiec
15-10-2025 17:42:59
» Odpowiedzi: 52
» Wyświetleń: 3265
Kultowy model roweru ZZR ...
Ostatni post: Aleksander
13-10-2025 23:10:51
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 179
Romet 50-T-1 brak mocy
Ostatni post: k1el_on
13-10-2025 19:43:20
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 383
Jaki korbowód do komara?
Ostatni post: Bob_Harley
13-10-2025 11:38:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 247
Moja Pierwsza - Romet Pon...
Ostatni post: Piotrekdriver1
13-10-2025 07:47:59
» Odpowiedzi: 113
» Wyświetleń: 47845

Reklama