Ocena wątku:
- 2 głosów - 3 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Budowa pedałów Romet
|
Autor |
Wiadomość |
wigryman
Uczeń

Liczba postów: 143
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
|
RE: Budowa pedałów Romet
Ogólnie jeśli chodzi o łożyska (łożyskowanie sterów/obu piast/mechanizmów korbowych/pedałów) to PAFARO/ZZR/Romet/Predom zaopatrywały się u kilku krajowych producentów łożysk. Do łożyskowania używano zarówno kulek luzem, jak i zespolonych wiankami, co miało na celu jedynie ułatwienie montażu. Technicznie nie ma to znaczenia.
Rozbierając stare elementy spotkasz i wianki, i kulki luzem. Montowali to, co akurat mieli na magazynach.
Co do średnic kulek - nie spotkałem się z informacjami aby od czasów ZZR zmieniali ich średnice. Było kilka przypadków zmiany średnicy wianków, ale nigdy kulek.
Odpowiadając na twoje pytanie - do swoich pedałów możesz włożyć dowolne kulki z innego polskiego modelu (np. radzieckie były już w innych rozmiarach). Średnica w mm nie jest mi znana, ale przecież zawsze dawali takie same
Ciekawostką też jest to, że gdy wkładali kulki luzem, nie zawsze taka samą ilość. Raz np. było 9, kiedy indziej 11. Spotykałem to nagminnie, nawet gdy miałem pewność że złożone były fabrycznie. Ilość kulek dobierz tak, aby wszystkie swobodnie się mieściły i mogły pracować.
Pozdrowienia.
|
|
08-02-2025 17:58:59 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Budowa pedałów Romet - wigryman - 08-02-2025 17:58:59
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|