Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Czy do silnika dwusuwowego musi być zamontowany konkretny typ gaźnika (Ogar 200)?
|
Autor |
Wiadomość |
Dinozaur
Nowy
Liczba postów: 36
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Czy do silnika dwusuwowego musi być zamontowany konkretny typ gaźnika (Ogar 200)?
Witam, ja odpowiem tak zwanym 'odwrotnym przypadkiem', bo wiele lat temu zastosowalem gaznik od dwusuwa / do silnika 4-suwowego 600cc, byl to gaznik od MZ - ETZ 250, a zamontowalem go do silnika NSU 601 OSL i poczatkowo sie calkowicie 'zalewal - mokra swieca' i brak wysokich obrotow...
Podejrzenie padlo na dysze glowna [ bo wczesniej dopasowalem juz poziom paliwa / podginajac 'jezyczek' od plywaka ] : dysza okazala sie jak pamietam '135', ale jak zaczalem ja porownywac do dysz od Junaka M 10 - to ta dysza 'MZ' miala '2 razy wieksza przepustowosc / na oko'.
Dysza okazala sie byc cechowana w 'mm' - wiec bylo to 1,35 mm, naprawde ogromna...
Dysza do silnika 600cc / 4-suwowego, powinna byc jednak o duzo mniejszej przepustowosci.
Nie pamietam juz teraz dokladnie - ale musialem dorobic na tokareczce zegarmistrzowskiej kilka dysz [ chyba 3 lub 4 ], o duzo mniejszej srednicy otworu przelotowego / porownywalnego do dysz Junaka, zeby silnik chcial poprawnie pracowac : miec 'wolne obroty' i jednoczesnie - wysoko sie wkrecac, no ale sie w koncu udalo.
Gaznik od 'MZ - ETZ 250' z gardziela 30 mm - okazal sie byc rewelacyjny do mojego silnika 600cc / 4-suwowego, a jednoczesnie - byl latwo dostepny w latach 90-tych, bo znajdowalem je po prostu na 'zlomowiskach', w tym nawet jeden fabrycznie nowy...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: Dzisiaj 12:14:51 przez Dinozaur.)
|
|
Dzisiaj 12:13:08 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Czy do silnika dwusuwowego musi być zamontowany konkretny typ gaźnika (Ogar 200)? - Dinozaur - Dzisiaj 12:13:08
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: Miczix , Piotrekdriver1 , romek , 2 gości
|
|