Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Czy do silnika dwusuwowego musi być zamontowany konkretny typ gaźnika (Ogar 200)?
|
Autor |
Wiadomość |
tomangelo
Uczeń
Liczba postów: 175
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Czy do silnika dwusuwowego musi być zamontowany konkretny typ gaźnika (Ogar 200)?
Nie znam się, więc się wypowiem.
Podstawowe zadanie gaźnika to wymieszać paliwo z powietrzem w zadanych proporcjach. To fundament tego elementu. Dopóki gaźnik dostarcza prawidłową ilość paliwa przewidzianego dla silnika dla całego zakresu obrotów, to nie powinno mieć znaczenia czy to gaźnik od skutera, kosiarki, piły czy innego wynalazku. Jak zresztą widać po Dezametach, w które można wrzucić Dellorto i będzie to działać lepiej niż oryginalna konstrukcja.
2t a 4t nie powinny się pod tym kątem dużo różnić, najwyżej może być wymagana poprawka z uwagi na olej w mieszance, który mógłby minimalnie zmieniać właściwości przelotu paliwa przez dysze.
Należy jednak zwrócić uwagę, że gaźniki różnią się między sobą budową i np. takie konstrukcje gdzie dawkowaniem paliwa steruje podciśnieniowa membrana niekoniecznie będą działać z naszymi wynalazkami, które takich podciśnień nie przekażą gaźnikowi.
Taki Stihl np. stosuje do swoich silników zamiennie gaźniki różnych firm w zależności od serii i wszystko gra, tak długo jak nie ma problemów z montażem (długość cięgieł, czy miejsce w obudowie).
Jeśli ten PZ19 dostarcza właściwą ilość mieszanki w zadanym zakresie obrotów, to powinno wszystko grać.
Utrata mocy to już temat rzeka. Mogła spaść kompresja, może nagar przytkał jakiś kanał, może iskra osłabła.
|
|
Dzisiaj 02:42:34 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Czy do silnika dwusuwowego musi być zamontowany konkretny typ gaźnika (Ogar 200)? - tomangelo - Dzisiaj 02:42:34
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: Miczix , 5 gości
|
|