Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
|
Autor |
Wiadomość |
Dinozaur
Nowy
Liczba postów: 34
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Czesc, jesli teraz masz sprezanie 9,5 - 10 : 1 / to jest to dopiero wlasciwe dopasowanie silnika do dzisiejszych benzyn 95 / 98 Okt. i przy takim sprezaniu powinny sie one spalac w calosci zassanego ladunku do tych 'magicznych 12 - 15 stopni po GMP' tloka, przez co silnik powinien miec najwieksza moc konstrukcyjna.
Jesli wczesniej silnik byl na paliwo 78 - 86 Okt. i mial podane wyprzedzenie zaplonu w instrukcji 2,8 - 3 mm przed GMP, to po podniesieniu stopnia sprezania do 10 : 1 nie potrzeba tego w zasadzie zmieniac, o ile silnik bedzie osiagal pelna moc, nie bedzie 'kichal w gaznik' ani spalal paliwa 95 'stukowo', przy malych obrotach i duzym obciazeniu.
Ale zawsze ustawia sie zaplon / do LO aktualnego paliwa - na najwieksza moc silnika, zeby sie nie przegrzewal zbyt dlugim cyklem spalania i jednoczesnie nie spalal 'stukowo', dlatego trzeba zaplon ustawiac doswiadczalnie, a z braku hamowni / na najwieksze obroty osiagane przez silnik.
Przy idealnym dobraniu momentu zaplonu - bedzie to widoczne wlasnie osiaganymi obrotami maksymalnymi, przy niskim spalaniu paliwa przez silnik.
Mnie to zajmowalo czasem 2 - 3 dni regulacji zaplonu i prob drogowych na maksymalne osiagi, znowu regulacja i znowu proba na szosie, ale oplacalo sie o tyle - ze motocykle spalaly pozniej nawet o 0,5 - 1L / 100 km mniej, niz podawaly instrukcje sprzed wojny...
Przykladowo silniki 500 / 600 OHV, ktore mialy podawane w instrukcji spalanie 3,5 - 3,8 L / 100 km, spalaly po moich regulacjach zaledwie 2,5 - 2,7 L, praktycznie tyle - ile motocykle 125 / 150cc pojemnosci [ dwusuwowe oczywiscie ] i zwiekszaly sie osiagi moich motocykli, nawet o 10 - 15 km/h ponad dane z instrukcji.
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2025 21:26:30 przez Dinozaur.)
|
|
21-01-2025 21:22:13 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe - Dinozaur - 21-01-2025 21:22:13
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 10 gości
|
|