Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
|
Autor |
Wiadomość |
Dinozaur
Nowy
Liczba postów: 34
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
|
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Witam, jeszcze jedna uwaga - bo z tym tzw. 'spalaniem gorszego paliwa o nizszej LO przy nizszym sprezaniu', to nie jest tak do konca 'prawda' - bo np. tego 'gorszego paliwa 78 Okt.' / uzywali czasem 'kierowcy rajdowi' nielegalnie w czasie wyscigow samochodowych, na ktorych to wyscigach czy rajdach byl wymog : ' LO paliwa minimalna 90 Oktan', ze wzgledu na wysokie stopnie sprezania silnikow / 9 : 1 czy wieksze.
Ci 'kierowcy - cwaniacy' i ich mechanicy, majacy duza wiedza o szybkosci spalania benzyn / w zaleznosci od ich LO - stosowali nielegalnie 'dolewki benzyny 78' lub nawet 70 / 75 Okt., zeby zwiekszyc moc silnikow i to nie jest bynajmniej zaden zart...
Paliwa 70 - 75 czy 78 Okt. przy normalnej jezdzie uzytkowej - powodowalyby 'stuk / detonacje' w silnikach o stopniach sprezania 9 - 10 : 1, ale w czasie jazd wyscigowych, z 'gazem w podlodze' - zjawisko spalania stukowego nie wystepuje, za to wzrasta nawet o 15 / 20 % moc silnika, bo niskooktanowe benzyny szybciej sie spalaja i sa bardziej kaloryczne / dajac tym samym wieksza moc, ale warunkiem wlasnie sa wysokie obroty silnika, przy ktorych nie wystepuje 'stuk / detonacja', w przypadku benzyny niskooktanowej - zastosowanej do mocno sprezonego silnika...
I pomimo 'plombowania wlewow paliwa', itp. - czesto 'ktos znajdowal jakis sposob / na dolewke benzyny 70 - 75 / 78 Okt.', przez co mial wieksza o 15 / 20% moc silnika i lepsze osiagi...
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 21-01-2025 00:55:17 przez Dinozaur.)
|
|
21-01-2025 00:42:10 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe - Dinozaur - 21-01-2025 00:42:10
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 2 gości
|
|