Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Autor Wiadomość
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 483
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #50
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Witam.
No to ja jestem mocno zaskoczony tym tematem. Nigdy wcześniej tego tematu nie zgłębiałem. Z pewnością prawdą jest, że krajnowe silniki z tamtej epoki były robione pod występujące wtedy paliwo, które miało zdecydowanie niższa liczbę oktanową - nawet 78 były. Stąd właśnie tak niski stopień sprężania. Wiem, że na przykład samochody typu Fiat 125p wychodziły w wersjach 'odpręzonych', o niższym stopniu sprężania, właśnie po to aby były przystosowane do jazdy na gorszym paliwie o niższej liczbie oktanowej.
Ja w swoim romecie z silnikiem 019 doprężyłem silnik planując głowicę o tyle aby osiągnąć stopień sprężania na poziomie 10:1. Myślę, że to bezpieczny poziom.
Ogólnie to temat bardzo ciekawy. Szczególnie zaciekawiło mnie twierdzenie o tej szybkości spalania.
Masz jakieś źródło gdzie mógłbym coś na ten temat poczytać?
Pozdrawiam
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2025 21:57:29 przez Maka_91.)
18-01-2025 21:56:31
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe - Maka_91 - 18-01-2025 21:56:31




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 04:06:37
» Odpowiedzi: 290
» Wyświetleń: 35852
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Zbooy
Dzisiaj 01:43:08
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 794
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: RetroGrade
Wczoraj 21:23:45
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 473
Romet Pony
Ostatni post: grissley
Wczoraj 15:09:21
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 18540
Wsk 125 dzwoniący silnik
Ostatni post: romek
Wczoraj 11:57:17
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 11838
Jackmotorsowe zestawy tun...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:36:32
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 2119
Kratka na lampe ogar 205
Ostatni post: romek
Wczoraj 06:13:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 104
Własnej produkcji zapłon
Ostatni post: romek
30-11-2025 20:01:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 235
Tuning Dezamet 023
Ostatni post: romek
30-11-2025 19:59:35
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 453
Zamienię na pokrywę zapło...
Ostatni post: Elektronik
30-11-2025 16:08:42
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 164
Kupię ramę WSK 175.
Ostatni post: Elektronik
30-11-2025 15:24:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 642
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
30-11-2025 01:44:04
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 1162
Ogar 200 - tuleje ustalaj...
Ostatni post: baczek007
29-11-2025 22:01:52
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 134
CDI Romet Pony M2 Motoryn...
Ostatni post: tramwajarz
29-11-2025 00:48:56
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 324
Paleta kolorów rowerów Ro...
Ostatni post: RetroGrade
28-11-2025 23:58:36
» Odpowiedzi: 111
» Wyświetleń: 251685

Reklama