Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
Autor Wiadomość
Dinozaur Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 184
Imię: Jarek
Skąd: Wroclaw
Pojazd: Inny
Post: #47
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe
W 'baniakach 20 / 30L' wychodzi chyba jeszcze taniej ? A najtaniej by bylo 'z beczki / z dystrybutora', gdyby jeszcze takowe byly na stacjach benzynowych...
Jednak malo kto jest chyba dzisiaj zainteresowany nawet 'testem benzyny 75', bo widzialem to juz na forum 'junak sfm' - na ktorym wlasciciele Junakow 'godzili sie pokornie na 9 - 11 KM' mocy silnikow Junakow na hamowni i na przegrzewanie glowic do 250 / 270 stopni C na benzynie 95, nie chcac przyjac w ogole do wiadomosci - ze fabrycznie Junaki byly zbudowane na bardzo szybko spalajace sie benzyny 72 / 75 Okt. - 68 lat temu..?
Tak 'kurczowo' trzymali sie ustawien zaplonu z instrukcji, ktore juz od 35 lat nie maja zupelnie racji bytu - bo paliwo 95 Okt. spala sie w Junakach az poza otwarcie zaworow wydechowych [ ok. 10 razy dluzej, niz benzyna 75 czy 78 Okt. - na ktorej jeszcze perfekcyjnie dawalo sie dostroic zaplon, zeby silniki osiagaly pelna moc 18 - 19 KM ].
Takze tutaj wyczytalem, ze tylko jedna osoba [ moze inne tez wiedza, ale nie zabieraly glosu ? ] wiedziala, jak ustawia sie wyprzedzenie zaplonu w 'zabytkach', ze robi sie to do momentu - az silnik osiaga pelna moc konstrukcyjna [ np. Komar : 1,4 KM ], a kiedy moc przestaje wzrastac albo zaczyna spadac - to mozna przestac przyspieszac zaplon lub nawet lekko opoznic [ zeby dawalo sie zapalac silnik nadal 'kopniakiem' lub 'pedalami' ].
Tylko np. byl podnoszony argument, ze : ' w instrukcji jest napisane 3 mm przed GMP - to tak trzeba ustawiac', ale te instrukcje sprzed 60 lat - dotyczyly wlasnie bardzo energetycznie, gwaltownie spalajacych sie benzyn 70 / 75, a dzisiaj jak paliwo ma o 20 / 25 Okt. za duzo - to sie silniki 'dostraja' do niego : wyprzedzajac zaplon do momentu uzyskania jak najwiekszej mocy i zeby 'kopniak nie wierzgal / nie odkopywal' przy probie energicznego zapalania.
Silniki tez reaguja roznie : w jednym trzeba bedzie ustawic np. 5,5 - 6 mm przed GMP, zeby mial moc z instrukcji, a inny - moze wymagac wyprzedzenia zaplonu nawet do 7 - 8 mm przed GMP, bo ma np. spadek kompresji / zuzyty cylinder, pierscienie, itp.
Wszelkie instrukcje obslugi sprzed wielu lat od silnikow, ktore mialy fabrycznie sprezanie 5 - 7 : 1, mozna obecnie 'powiesic na gwozdziu' lub wlozyc do gablotki - bo sa od 35/36 lat nieaktualne, bo dotyczyly benzyn maksymalnie 75 Okt.
Jedynie instrukcje od Jawki Mustanga czy od Simsona S 51 / 53 sa nadal aktualne, bo te silniki juz wowczas mialy stopien sprezania 9 - 9,5 : 1 i byly fabrycznie zbudowane na benzyny 86 / 94 Okt., to i na obecnej 95 pracuja normalnie [ no chyba - ze benzyna 'odparuje Oktany' przez pol roku / rok w zbiorniku ], to trzeba do niej wtedy lekko zaplon opoznic, zeby silnik 'nie kichal' w gaznik...
Przykladowo : silniki Rysia / Zaka czy Komara - osiagaja dzisiaj na benzynie 95 Okt. 'moc 0,7 - 0,8 KM' maksymalnie / na wyprzedzeniu zaplonu '3mm przed GMP' i jakos mozna odniesc wrazenie, ze 'nikomu to nie przeszkadza'..?
Pozdrawiam.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 18-01-2025 17:01:18 przez Dinozaur.)
18-01-2025 16:52:14
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
[+] 1 osoba postawiła piwo Dinozaur za ten post.
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Paliwa E10 a silniki dwusuwowe/gaźnikowe - Dinozaur - 18-01-2025 16:52:14




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
50T-1, 200 albo 205 - któ...
Ostatni post: grissley
Dzisiaj 04:06:37
» Odpowiedzi: 290
» Wyświetleń: 35852
Tuning Sałek s38 - działa...
Ostatni post: Zbooy
Dzisiaj 01:43:08
» Odpowiedzi: 23
» Wyświetleń: 794
Huragan RetroGrade - doku...
Ostatni post: RetroGrade
Wczoraj 21:23:45
» Odpowiedzi: 12
» Wyświetleń: 473
Romet Pony
Ostatni post: grissley
Wczoraj 15:09:21
» Odpowiedzi: 33
» Wyświetleń: 18540
Wsk 125 dzwoniący silnik
Ostatni post: romek
Wczoraj 11:57:17
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 11838
Jackmotorsowe zestawy tun...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:36:32
» Odpowiedzi: 42
» Wyświetleń: 2119
Kratka na lampe ogar 205
Ostatni post: romek
Wczoraj 06:13:46
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 104
Własnej produkcji zapłon
Ostatni post: romek
30-11-2025 20:01:44
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 235
Tuning Dezamet 023
Ostatni post: romek
30-11-2025 19:59:35
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 453
Zamienię na pokrywę zapło...
Ostatni post: Elektronik
30-11-2025 16:08:42
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 164
Kupię ramę WSK 175.
Ostatni post: Elektronik
30-11-2025 15:24:49
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 642
Przednie zawieszenie w Og...
Ostatni post: grissley
30-11-2025 01:44:04
» Odpowiedzi: 21
» Wyświetleń: 1162
Ogar 200 - tuleje ustalaj...
Ostatni post: baczek007
29-11-2025 22:01:52
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 134
CDI Romet Pony M2 Motoryn...
Ostatni post: tramwajarz
29-11-2025 00:48:56
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 324
Paleta kolorów rowerów Ro...
Ostatni post: RetroGrade
28-11-2025 23:58:36
» Odpowiedzi: 111
» Wyświetleń: 251685

Reklama