Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Kos 1969 - szczegółowy opis podzespołów.
Autor Wiadomość
wigryman Offline
Uczeń
*


Liczba postów: 142
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
Post: #4
RE: Kos 1969 - szczegółowy opis podzespołów.
No to jak pisałem wcześniej, parę słów o rowerku. Nabyłem go w stanie praktycznie odrestaurowanym od kogoś, kto również nabył go już w takim stanie. Renowacji dokonał jeszcze wcześniejszy właściciel, którego personalnie namierzyłem i docelowo spróbuję się z nim skontaktować, bo miałbym do niego kilka pytań.

Teraz o podzespołach. Wymieniono dość sporo części na nowe. Kierownica, przednia piasta, szprychy, śruba stopki, nakrętki obu osi, całkowicie odtworzone obszycie siodełka i narzędziówka, rower dostał nowe naklejki i emblemat, nowe opony.

Oryginalne części odrestaurowane profesjonalnie. Rama (nr 69 064920) dostała nowy lakier w kolorze metalicznej wiśni, plus białe szparunki na błotnikach i napis. Szkielet siodełka również lakierowany (szary zbliżony do oryginału). Większość chromowanych elementów doczekało się nowej powłoki (obręcze, sztyca siodełka, korby, śruby siodełka i kierownicy, tylna piasta). Także wszystkie śruby (mocowanie błotników, bagażnika i osłony łańcucha wydają się być oryginalne. Zdobycie dzisiaj takich nowych śrub na płaski śrubokręt chyba jest praktycznie niemożliwe.

Mam wątpliwości dotyczące widelca. Jest minimalnie skrócony względem oryginału. Albo przeszczep z późniejszego modelu, albo odcięto niewielki fragment ze zjechanym gwintem. Za oryginalnością przemawiają otwory po wewnętrznych częściach ramion widelca, nie występujące już w rometach. Również sztyca kierownicy prawdopodobnie podmieniona. Logo romet na główce oraz brak oznaczeń ZZR na granicy bezpieczeństwa.

Sumarycznie rower odrestaurowany bardzo dobrze, sam szedłbym w podobnym kierunku. Żeby nie było zbyt pięknie to kilka drobnych uwag. Opony – made in China - pasują jak k..rwie majtki. Przy braku oryginalnych czarno-białych lepiej było wstawić zwykłe czarne degumy albo nawet antylopy. Obszycie siodełka – zbyt cienki filc na podkładkę. Po przejechaniu się do parku na sesję, siodełko od razu się pomarszczyło. Ale sam to przerabiałem, więc dzisiaj wiem, że filc minimum 10mm. W tej konfiguracji tylko jako dekoracja. Docelowo do wymiany. Narzędziówka – zapięcie magnetyczne (!). Chromy – oryginalne obręcze musiały być mocno skorodowane, bo spod chromu widoczne są liczne zagłębienia po wżerach. Dodatkowo w kilku miejscach zaczęły się łuszczyć.

Zębatka tylna 18 zębów, nakręcana plus kontra. Ta ilość zębów daje dużo lepszy komfort jazdy po mieście. Jedzie się ciut wolniej ale zdecydowanie lżej. Sprzęgło kłowe zintegrowane w całość. Wszystkie łożyska na wiankach.

Jedyna praca jaką przy nim wykonałem to renowacja pedałów. Te nie były w ogóle ruszone. Luzy i wytarta zewnętrzna osłona łożyska w jednym – wymienione, poprawione, oraz zerwany gwint śruby trzymającej bloczek w drugim - wymieniona. Oraz 55 lat brudu na bloczkach – usunięty.

Ogólnie jestem zadowolony z kolejnego egzemplarza w kolekcji. Obecnie to mój najstarszy odrestaurowany rowerek made in Poland. Mam kilka starszych do renowacji, ale to przyszłość. Mam nadzieję, ze jeszcze w tym roku przebiją Kosa i wyjdą na prowadzenie w kolekcji.
06-09-2024 23:30:15
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Kos 1969 - szczegółowy opis podzespołów. - wigryman - 06-09-2024 23:30:15




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
komar przetarty tłok i cz...
Ostatni post: Dinozaur
Wczoraj 22:09:54
» Odpowiedzi: 61
» Wyświetleń: 10192
Wigry 2 1976 - Remont woj...
Ostatni post: usertm
Wczoraj 21:27:44
» Odpowiedzi: 36
» Wyświetleń: 4924
Wagant z piwnicy i jego d...
Ostatni post: wigryman
Wczoraj 15:43:46
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 176
Kupię silnik 003 do komar...
Ostatni post: Korczas
08-04-2025 22:54:58
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 65
[Poradnik] Dezamet 019 (R...
Ostatni post: magos125
08-04-2025 22:47:00
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 24855
Pęknięty karter
Ostatni post: Norweski Zomowiec
08-04-2025 22:05:14
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 443
Powitaanie
Ostatni post: MacRoial
08-04-2025 17:07:26
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 72
Silnik po 6 kilometrach o...
Ostatni post: Dinozaur
08-04-2025 12:53:04
» Odpowiedzi: 37
» Wyświetleń: 1631
Kupię kartery silnika 003...
Ostatni post: Korczas
07-04-2025 19:06:41
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 84
Liczba oktanowa a ustawie...
Ostatni post: Dinozaur
07-04-2025 13:46:59
» Odpowiedzi: 53
» Wyświetleń: 3481
Cześć wszystkim!
Ostatni post: skiczek
07-04-2025 09:03:48
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 298
Ogar 205 1987
Ostatni post: romek
07-04-2025 05:00:45
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 627
Kupię mocowanie błotnika ...
Ostatni post: Korczas
06-04-2025 21:52:07
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 200
Ślizgająca kopka Romet Ko...
Ostatni post: Bob_Harley
06-04-2025 17:13:59
» Odpowiedzi: 9
» Wyświetleń: 399
Problem z przeniesieniem ...
Ostatni post: Labores
06-04-2025 16:50:40
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 291

Reklama