Ocena wątku:
- 0 głosów - 0 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Karat 1970 - szczegółowy opis przywracania świetności
|
Autor |
Wiadomość |
Pinio
Złomowy łowca pierwszej kategorii
Liczba postów: 593
Imię: Bartek
Skąd: Śląskie
Pojazd: Romet Kadet
|
RE: Karat 1970 - szczegółowy opis przywracania świetności
Cóż jeśli jest to tak ładnie zaślepione rzeczywiście można sądzić że to rama z przełomu zzr/romet. Widać że jeszcze się starali, stawiam że w latach 80tych po prostu zostawiliby otwory
Osłona łańcucha na bak dosztukowana, raz fabryka nie zostawiłaby kawałka blachy wystającego za tylny trójkąt a dwa - nie sądzę by fabryka przewierciła na wylot tylny trójkąt osłabiając go.
Cytat:Pinio, jako że posiadasz dużo większy materiał poglądowy Karatów, ciekaw jestem Twojej opinii w kilku kwestiach.
Cóż, przyznam że karaty nigdy nie były moim konikiem i nie mam w głowie bazy danych zmian konstrukcyjnych jakie następowały na przestrzeni lat.
No i na początek trzeba zaznaczyć że w romecie wszystko jest płynne po dwa lata w każdą stronę, widziałem już różne anomalie a części sygnowane zzr nawet się pojawiały w rowerach z połowy lat 70 więc nie da się określić konkretnej daty różnych zmian.
Pomijając co się działo w latach 60, lata 70 to taki właśnie okres przejściowy dla karatów. Zniknęło jedno trójkątne wzmocnienie ramy jak zauważyłeś (wydaje mi się że egzemplarze z 1970 jeszcze je miały a póżniej już nie), bagażnik przestał być mocowany na dokładaną obejmę a na ramie pojawiły się dospawane uszy, inny suport, brak emblematu itd. Twoje ramy dobrze to obrazują. Oprócz szczegółów ramy były też inne zmiany, w 71 zaczęły się poajwiać wygięte wsporniki kierownicy, w 72 błotniki o przekroju trapezowym lakierowane. W 70 jescze montowano dwukolorowe siodełka razem z szarymi tego samego wzoru. w 71 weszły szare nowszego typu z przeszyciem w poprzek i czarne. Pedały chyba do końca montowano zzrowskie kanciaki bez odblasków. Na rurce podsiodłowej dużo się działo a nie pamiętam co w którym roku. Od psiknięcia farbą w kolorze napisu przez naklejki chyba trzech typów, kalkomanię ze znakiem jakości, naklejkę predom po pustą rurkę podsiodłową.
Ogólnie przyjmuje się że rowery z 70 to jeszcze zzr a 71 to już romet. Zdarzały sie oczywiście wyjątki, a najbardziej znanym jest chyba całkiem duża partia sokołów z 72 na tabliczce zzr. Odnośnie egzemplarzy bez rocznika się nie wypowiem, nie wiem czy w karatach był jakiś rok w którym zdarzało się to częściej.
|
|
04-07-2024 00:10:52 |
|
1 osoba postawiła piwo Pinio za ten post:1 osoba postawiła piwo Pinio za ten post.
wigryman (07-04-2024)
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Karat 1970 - szczegółowy opis przywracania świetności - Pinio - 04-07-2024 00:10:52
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|