Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Wigry 1 z 1976 - szczegółowy opis podzespołów
|
Autor |
Wiadomość |
wigryman
Nowy
Liczba postów: 111
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
|
RE: Wigry 1 z 1976 - szczegółowy opis podzespołów
Koła.
Obręcze stalowe, malowane. Kolor ni to szary, ni to srebrny. Już na pierwszy rzut oka widać, że z innych partii magazynowych. Na przedniej obręczy lakier jednolity, położony jednak skąpo, cieniutką warstwą, wewnątrz obręcz tylko liźnięta. Tylna za to chyba była topiona w wiadrze z lakierem. Warstwa tak gruba, że powstał nawet efekt „młotkowanej stali”. Wewnątrz obręczy lakier wszędzie. W obu kołach osłony nypli z charakterystycznej pomarszczonej ni to gumy, ni to taśmy.
Ogólnie obręcze w zaskakująco dobrym stanie, bez najmniejszych śladów wewnętrznej korozji (kto robił wiraże w kałużach, ten wie jak wyglądały obręcze wewnątrz w następnym roku). Nawet w miejscach spawów obręczy nie ma śladu rdzy. Na zewnątrz drobne plamki rdzy i rysy – myślę, że do spolerowania, oraz drobne odpryski – do ręcznego retuszu.
Szprychy. Po 28 sztuk na obu kołach. Pójdą do wymiany. Niewielkie ale liczne przebarwienia na ocynku. Polerowanie ryzykowne, bo można go przetrzeć, czego nie będzie widać, a ruda tylko na to czeka. Przednie koło szprychy 188mm, tylne 182mm. Nyple w obu kołach mosiężne, długości 10mm, już po polerce.
Przednie koło na piaście z napisem Z.R – PREDOM – ROMET. Tylna piasta z rometowskim Pegazem oraz rokiem produkcji 75.
Czy ktoś orientuje się jakie oznaczenie lub nazwę posiadał w PRL-u ten szary kolor obręczy?
|
|
23-04-2024 18:40:59 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Wigry 1 z 1976 - szczegółowy opis podzespołów - wigryman - 23-04-2024 18:40:59
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|