Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Wigry 1 z 1976 - szczegółowy opis podzespołów
|
Autor |
Wiadomość |
wigryman
Nowy
Liczba postów: 113
Imię: elvis
Skąd: legnica
Pojazd: Inny
|
RE: Wigry 1 z 1976 - szczegółowy opis podzespołów
Witaj /zaz/.
Ładny będzie jak go poskładam. Na razie jest czyszczony, smarowany i poddawany drobnym renowacjom. Co do tego Wigry 3 z Legnicy to czekam na telefon w sprawie oględzin.
Przyznaję się bez bicia, że nigdy nawet z bliska nie widziałem modelu z przerzutkami. Czy modele eksportowe były dostępne w wolnej sprzedaży na krajowym rynku? Bo towary w PEWEX-ie to ja tylko przez zasłony oglądałem . Ale póki co to jeszcze młodziak jestem (prawie rówieśnik mojego `76), a że Rometoza jest nieuleczalna, więc jest spora szansa że kiedyś takiego dosiądę. I będzie to moje własne wygrzane i wygniecione siodełko. Pozdrawiam.
No, ale nie spotkaliśmy się tu tylko dla przyjemności, więc jadę dalej z opisem.
Charakterystyczne elementy konstrukcyjne ramy, występujące w tym egzemplarzu Wigry 1.
Numer egzemplarza nabity na górze zawiasu, mocowanie pompki za sztycą podsiodłową, blaszka do mocowania nóżki i tylnego błotnika, blaszki do mocowania osłony łańcucha, blaszka do mocowania dynama na lewej goleni widelca, niespolerowana korona widelca (kryta plastikową osłoną), brak blaszki do mocowania tylnego oświetlenia tzw. pchełki (mocowana na zacisk), długość główki ramy 150mm.
Dalej. Ogumienie.
Opony Stomil z opisem: STOMIL [20x1,75 47-406] MADE IN POLAND PN GAT.1 ANTILOPE NYLON K-62 Recommended inflation pressure 35 lbs/in2 2.5 ATM.
Dodatkowo opona przednia posiada w kółeczku liczbę 76 wskazującą rok produkcji, natomiast opona tylna posiada liczbę 75.
Opony w egzemplarzu są w stanie wręcz idealnym jak na 48/49 lat. Bieżnik idealny. Brak jakichkolwiek spękań gumy po bokach, tak charakterystycznych dla egzemplarzy zleżałych, stojących bez powietrza. Wewnątrz jednej z opon zachowała się papierowa naklejka (nieczytelna – prawdopodobnie nazwa i cena produktu) oraz biała pieczęć (rozmazana). Dętki to prawdopodobnie jedyny wymieniony w tym rowerze element – nadruk made in China. Pewnie oryginalne PRL-owskie nie trzymały ciśnienia na trenażerze.
Oponki po umyciu zakonserwowane żelem nabłyszczająco-konserwującym firmy …. Jak ktoś chce szczegóły produktu to dawać zapytanie na maila. Dodam że genialny preparat i efekt zastosowania niesamowicie mnie zaskoczył.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 23-04-2024 17:47:43 przez wigryman.)
|
|
23-04-2024 16:55:39 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Wigry 1 z 1976 - szczegółowy opis podzespołów - wigryman - 23-04-2024 16:55:39
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości
|
|