| 
	
	 
		
	 
	
	
	
		
			| 
				
				 
					KOMAR 3 - Poszukiwane dokumenty niem
				 
			 | 
		 
		
			| Autor | 
			Wiadomość | 
		 
		
	 
	
		
	
		
		Rolle 
 
 
		
			Nowy 
			  
			
			
  
 
			
Liczba postów: 4 
Imię: Rolle 
Skąd: kassel 
Pojazd: Romet Komar 
	
		
	 | 
	
		
			
RE: KOMAR 3 - Poszukiwane dokumenty niem 
			 
			
				Po pierwsze.  
Bardzo dziękuję za wszystkie podpowiedzi i odpowiedzi.  
Postaram się odpowiedzieć na wszystkie z nich, jedno po drugim, najlepiej jak potrafię. 
 
Rejestracja samochodu klasycznego w Niemczech jest dostępna tylko dla motocykli i samochodów osobowych lub większego sprzętu. Ponieważ Koma jedzie 45 km/h, potrzebujesz tylko tablicy rejestracyjnej ubezpieczenia w Niemczech i nie musisz iść do TÜV na kontrolę. Jest odnawiany co roku. ale możesz go kupić tylko wtedy, gdy masz pozwolenie na eksploatację lub papier od producenta, w którym zapisane są dane techniczne, ABE. Jeśli tego nie ma, będzie to trudne. 
 
Posiadam polską umowę sprzedaży z 1977 roku na model. W nim zapisana jest rama i numer silnika. więc zakładam, że wszystko, poza pozornie gaźnikiem, jest oryginalne. Wizualnie całość również sprawia wrażenie, jakby nic się nie zmieniło. poprzedni właściciel przywiózł go ze sobą do Niemiec i odsprzedał w 1980 roku w sąsiednim mieście Kassel. Następnie przez ponad 20 lat stał w stodole. Moja współlokatorka kupiła go tam od rolnika. 
 
Czołg przywiózł mi znajomy z Polski. Oryginalny był zardzewiały. Próbowałem go, ale szkoda. Sito do makaronu :-) 
 
Rozmawiałem już o podpowiedzi Jaca z inspektorem tüv. niektóre firmy ubezpieczeniowe nie chcą widzieć ABE w Niemczech. ale w razie wypadku nie ma ochrony ubezpieczeniowej, ponieważ zgodnie z prawem musi istnieć ABE. ubezpieczyciele są zazwyczaj zobowiązani do uzyskania ogólnego zezwolenia na prowadzenie działalności (ABE) do przedłożenia. 
 
jeśli nie możesz go przedstawić. TÜV w Niemczech musi dokonać indywidualnej akceptacji. To tak, jakby samemu zbudować motocykl i chcieć nim jeździć w ruchu ulicznym. Następnie wszystko sprawdzają. Jakby to był prototyp. To jest bardzo drogie. 
 
mam nadzieję, że znajdę kogoś, kto już zrobił niemieckie ABE dla tego modelu. wtedy inspektor w TÜV może po prostu spisać dane i dodać moją ramę i numer silnika i nie kosztuje to zbyt wiele. 
 
jednocześnie byłaby też możliwość ubezpieczenia innych modeli romet-komaru w Niemczech, gdyby była np. tu na forum kopia ABE. 
 
Wielu lata na jednym ogniu :-)
			 
			
			
			
		 |  
	 
 | 
 
	| 17-12-2023 15:45:43 | 
	
		
	 | 
 
	
	
		   
		 
		
	 | 
 
 
	 
	
	
		
	 
	
		
  
	 
	 
	
	
 
| Wiadomości w tym wątku | 
 
RE: KOMAR 3 - Poszukiwane dokumenty niem -  Rolle - 17-12-2023 15:45:43 
 | 
 
 
	
	 
	
 
  
	
		
		
	 
	 
	
 
Użytkownicy przeglądający ten wątek:     1 gości
 
	
 
			
			
 | 
 
  
  
 
 
 
      |