Ocena wątku:
- 1 głosów - 5 średnio
- 1
- 2
- 3
- 4
- 5
Komar po szlifie na dotarciu i problemy
|
Autor |
Wiadomość |
tomangelo
Uczeń

Liczba postów: 189
Imię: tomangelo
Skąd: Polska
Pojazd: Romet Komar
|
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Szybkie google-fu:
- irydówki są droższe, bo droższy metal, no i skoro wytrzymalsze to mniej ich schodzi, więc pewnie kolejne +5 do ceny.
- są wytrzymalsze, na forach piszą że nawet 80-130 tys. km, więc rzadziej wymieniasz, co z kolei amortyzuje różnicę w cenie. No i mniej ruszania gwintu w głowicy.
- wymagają mniejszego napięcia do działania, przez co iskra może być lepsza. To ma przekładać się na lepszą pracę silnika.
Ludzie piszą że faktycznie na irydach silniki lepiej chodzą, ale trudno stwierdzić ile porównuje nowe, a ile zmieniło starą świecę na nową i poprawa wynika z samej wymiany.
Przykładowa, losowa świeca: NGK CR9EK (niklowa) vs NGK CR9EIX (irydowa), koszt (na dzień dzisiejszy w intercars): 50,97zł vs 71,44zł.
|
|
02-11-2023 20:46:26 |
|
|
Wiadomości w tym wątku |
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy - tomangelo - 02-11-2023 20:46:26
|
Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości
|
|