Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 1 głosów - 5 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Komar po szlifie na dotarciu i problemy
Autor Wiadomość
jurecky Offline
Nowy
*


Liczba postów: 64
Imię: Jerzy
Skąd: Lubartów
Pojazd: Romet Komar
Post: #17
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy
(02-11-2023 11:54:22)wazniak96 napisał(a):  Wystarczy zwykła kryngielitowa między gaźnik a cylinder. Ma być po prostu szczelnie.

To dorzucę swoje 5gr choć wszystko już raczej napisano.

1. Sprawdź to ustawienie zapłonu jak należy, a nie na oko. Zmieniałeś tłok, kij wie czy nie zamiennik i czy nie ma innej odległości denka tłoka od osi sworznia tłoka.
Najpierw zmerz ile mm wejdzie Ci głębokościomierza z sufmiarki gdy tłok w GMP (górny martwy punkt), nastepnie cofnij magneto do momentu gdy zamkną się platyny wsadzając pomiędzy nie paragon złożony na dwa, nastepnie trzymaj naprężony ten paragon i kręć magnetem dopóki platyny nie zaczną puszczać paragonu - wtedy zmierz znowu ile głębokościomierza wejdzie. Różnica pomiędzy pomiarami ma być 3mm. Nie jest to najlepsza metoda na ustawienie zapłonu ale skuteczna.

2. Kompresji się nie stwierdza na podstawie tego jak ciężko chodzi kopka tylko na podstawie pomiarów manometrem. Równie dobrze, gość mógł zbyt ciasno spasować tłok i stąd opór a kompresja może być słaba. Wink

3. Zmniejsz dawkę paliwa bo jak na moje to go po prostu przylewa. Ja rozumiem, że dotarcie etc ale nie ma co świrować. Grunt to nie przegrzać - nie dawać w palnik i robić przestoje co kawałek. Temp. za oknem też wspiera dobre dotarcie.

Odpowiadając na twoje pytanie - przy 1:20 to raczej Ciężko będzie uzyskać inny kolor na świecy niż czarny. Jak na moje oko to zbyt bogata mieszanka - w zależności od klasy oleju dawałbym 1:25-1:30. Kolorek na świecy powinien pojawić się znacznie szybciej niż te 8km, bardziej 1-2km bym powiedział choć jak dawka będzie zbyt duża to i tak świeca będzie wiecznie umyta.

ad 1. coś musi być w tym co napisałeś bo zapłon był regulowany do poprzedniego nominalnego rozmiaru tłoka. Teraz jest po szlifie i może to ma jakieś znaczenie. To jak mi opisałeś z tym paragonem jest dla mnie jasne i na suwmiarkę spróbuję dziś to sprawdzić jak jest - ewentualnie skorygować - dzięki.

ad 2. nie wiedziałem ;-(

ad 3. Też te ustawienia iglicy były pod nominał, też może być jak piszesz, że trzeba zacząć od góry z blaszką na iglicy i sprawdzać zmieniając w dół (ogólnie zmniejszyć dawkę paliwa). Ale najpierw nowa świeca i ustawienie zapłonu. - dzięki

(02-11-2023 12:22:07)elmer napisał(a):  Chłopaki jak się informatyk bierze za komara to.......długa droga przed nami. Prośba o pomoc.

Ja też informatyk a dwa Komary odratowałem. Ogarem jeżdżę jak tylko pogoda i czas jest :-)
Zapłon przyspieszyć według mnie i "trochę więcej pojeździć", żeby to się rozruszało...
[/quote]

Ja na co dzień to hondą rebel śmigam a komarek wyszedł przypadkiem, kupiłem aby młody się trochę zainteresował - interesuje się - pyta kiedy go w końcu poskładasz tato ;-) Plusem jest to, żę stwierdził, że zapach benzyny to najfajniejszy zapach na świecie ;-) (tak też myślałem w jego wieku kiedy wujek dał mi jawkę mustang).
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 02-11-2023 12:27:49 przez jurecky.)
02-11-2023 12:23:37
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Komar po szlifie na dotarciu i problemy - jurecky - 02-11-2023 12:23:37




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 3 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Delta RMR 24 - szarpiący ...
Ostatni post: MacRoial
Dzisiaj 21:26:29
» Odpowiedzi: 11
» Wyświetleń: 447
Ogar 205 dziwny dźwięk z ...
Ostatni post: xenox
Dzisiaj 20:28:43
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 48
problem z rocznikiem Wigr...
Ostatni post: wigryman
Dzisiaj 00:15:11
» Odpowiedzi: 10
» Wyświetleń: 239
Romet sygnał
Ostatni post: sbanys
Wczoraj 09:35:46
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 371
Lub [Z] ramę goła do kom...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 06:08:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 88
Witam Panów mam na imię N...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:52:11
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 341
Jak zamowcować podnózki d...
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:46:48
» Odpowiedzi: 13
» Wyświetleń: 490
Przywitanie
Ostatni post: Debesta
Wczoraj 05:32:51
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 67
Kolor Komara.
Ostatni post: łogór 200
Wczoraj 01:37:56
» Odpowiedzi: 18
» Wyświetleń: 19218
Identyfikacja modelu w ce...
Ostatni post: Korczas
19-11-2024 15:02:30
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 89
zawory w ogar 202 fl
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 02:19:22
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 241
202 Fi - wymiana oleju sk...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:56:36
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 825
Ogar 202 na silniku 139fm...
Ostatni post: Milczak64
19-11-2024 01:41:16
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 77
Wigry1 problem z rocznik...
Ostatni post: zaz
19-11-2024 00:23:17
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 152
Kupno zabytkowego motoru ...
Ostatni post: wojakrob
18-11-2024 10:10:04
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 264

Reklama