Jesteś nowy na forum? - Zachęcamy do przywitania się w dziale "Powitalnia" Smile

Zapraszamy na nasz oficjalny profil - facebook.com/ChlopcyRometowcy

Odpowiedz 
 
Ocena wątku:
  • 0 głosów - 0 średnio
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
Silnik 023 Motorynka Malo mocy nagrzana
Autor Wiadomość
Maka_91 Offline
Majsterkowicz Amator
*


Liczba postów: 450
Imię: Mateusz
Skąd: Zachodniopomorskie
Pojazd: Romet 50-T-1
Post: #13
RE: Silnik 023 Motorynka Malo mocy nagrzana
(03-08-2023 19:02:48)tomangelo napisał(a):  
(03-08-2023 17:49:59)Maka_91 napisał(a):  1:20 mieszanka dla wsk a 1:16 na docieranie. Zrobiłbyś np coś takiego teraz? Taki prosty przykład.

A to co się tu zdezaktualizowało? Bo o ile rozumiem dziś można stosować 1:50 w silnikach, które mają jednak inną konstrukcje (łożyska zamiast tulei ślizgowych). W starych konstrukcjach nadal trzeba robić bogatszą mieszankę, by nie zatrzeć tulejek.
Gdzie tak napisałem? Właśnie to mam na myśli, że teraz głównie masz np. igielki w tym miejscu to i smarowanie jest do tego dostosowane w postaci uboższej w oliwę mieszanki. Rozwiązanie techniczne ale i parametry oleju też tutaj akurat mają znaczenie. Stąd śmiało możesz wlać 1:30 a nie 1:20 nie zmieniając tulejki na igly.
Wystarczy pooglądac stare instrukcje do rometow czy wuesek. W tych naprawdę starszych np z lat 60 70 mieszanki podają bogatsze. Wsk 1:20 przykładowo. A w tych już późniejszych 1:25, 1:30. Dla rometa też taki przypadek widziałem, że było 1:25 a w innej 1:30.
Ale o czym tu mowa, to były inne czasy. Nawet inaczej sworznie pasowali. Na mega wcisk. Teraz się daje plywajaco również w tłoku. A oleje? Taki lux który zalecali w instrukcji? To nawet nie jest okej do dwusuwowych silników. Z paliwem się nie chciał mieszać. A teraz? Wlewasz i sam się rozpuszcza a wtedy machanie baniakiem było. Nie było materiału to i zalecali takie manewry jak wymiana samych pierścieni.
Można to zrobić, czemu nie. I będzie to jeździć. Trochę jeszcse pochodzi. A za komuny to było dość istotne. To czasu y determinowały kulturę techniczną. Wpływały bardzo mocno na nią. I do dzisiaj ta mentalność jest w ludziach. Jak tu przyoszczędzić, jak tu zakombinować.
Kiedy można to można j to jest fajna ludzka cechą. Ale nie do przesady i w każdym przypadku.
Słuchaj, pomysl logicznie na przykładzie rometa czy takiej wueski.
Żeby wymienić pierścienie musisz rozebrać górę. To jak masz to wszytko na wierzchu tj co ci szkodzi już nawet cały komplet tłoka włożyć przy założeniu że tuleja faktycznie jest dobra. Tego też bym nie zrobić ale jak już chcesz. To ile to kosztuje dołożyć ten tłok? 50 złoty żałować?
To w przypadku rometa sytuacja.
A przy czym nowszym czymś? Szkoda sprzętu psuć po prostu. Bo tak romet to jeszcze jakoś na wyrost mozna to przełknąć
PS
A tulejki to się zacierają bo tak są pasowane przez fachowców. To rozwiązanie jest dobrevi tanie. Dość prymitywne ale wytrzymałe. Z tym że, to nie wybacza błędów w pasowaniu. Musi być idealnie wyosiowane, obrobione i spasowanie ze sworznienm tak żeby to mogło współpracować
Jak dowalisz pasowanie ciasno to zawsze to się zatrze.
(Ten post był ostatnio modyfikowany: 03-08-2023 21:08:52 przez Maka_91.)
03-08-2023 20:54:42
Znajdź wszystkie posty użytkownika Postaw piwo Odpowiedz cytując ten post
Odpowiedz 


Wiadomości w tym wątku
RE: Silnik 023 Motorynka Malo mocy nagrzana - Maka_91 - 03-08-2023 20:54:42




Skocz do:


Użytkownicy przeglądający ten wątek: 1 gości


Forum by Tomasso94 2010 - 2023. Wszelkie prawa zastrzeżone.
Serwis wykorzystuje pliki cookies. Korzystanie z witryny oznacza zgodę na ich zapis i odczyt zgodnie z ustawieniami przeglądarki.
POMÓŻ W UTRZYMANIU FORUM!

Zaloguj do Poczty
Kontakt | Chlopcy Rometowcy - Forum Romeciarzy! | Wróć do góry | Wróć do forów | Wersja bez grafiki | RSS | Mapa użytkowników | Lista banów
 Witaj, Gość
Musisz się zarejestrować przed napisaniem posta.


  

Hasło
  





Reklama


 Szukaj na forum

(Zaawansowane szukanie)

 Ostatnie wątki
Problem ze sprzęgłem Rome...
Ostatni post: Merfix
Dzisiaj 17:18:08
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 109
OldtimerBazar Wrocław 7/3...
Ostatni post: siwy1958
Dzisiaj 01:17:43
» Odpowiedzi: 43
» Wyświetleń: 22886
komar 2351
Ostatni post: joozek
Wczoraj 11:43:34
» Odpowiedzi: 4
» Wyświetleń: 237
Remont rometa Polo M-760
Ostatni post: joozek
Wczoraj 11:39:12
» Odpowiedzi: 39
» Wyświetleń: 5195
Powitać wszystkich
Ostatni post: MarianoItaliano84
Wczoraj 11:33:48
» Odpowiedzi: 0
» Wyświetleń: 54
Filtr powietrza który lep...
Ostatni post: Merfix
Wczoraj 09:34:27
» Odpowiedzi: 2
» Wyświetleń: 150
Romet komar nie ma mocy
Ostatni post: Dinozaur
13-06-2025 12:10:24
» Odpowiedzi: 14
» Wyświetleń: 649
Linka do motorynki
Ostatni post: romek
13-06-2025 08:10:20
» Odpowiedzi: 1
» Wyświetleń: 139
Uszczelka pod głowicą rom...
Ostatni post: Merfix
12-06-2025 20:15:48
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 237
Przerwa w kole.
Ostatni post: romek
11-06-2025 23:34:55
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 205
Mój pierwszy Ogar 200
Ostatni post: Quake96
11-06-2025 22:37:31
» Odpowiedzi: 1534
» Wyświetleń: 837206
Komar po szlifie na dotar...
Ostatni post: romek
11-06-2025 17:37:44
» Odpowiedzi: 159
» Wyświetleń: 28936
Komar 3 1978 – słaba iskr...
Ostatni post: 2stroke4life
11-06-2025 15:48:30
» Odpowiedzi: 3
» Wyświetleń: 323
Romet kadet 023
Ostatni post: Merfix
10-06-2025 18:09:28
» Odpowiedzi: 19
» Wyświetleń: 902
Romet ogar 205 słabo jedz...
Ostatni post: 2stroke4life
10-06-2025 12:55:11
» Odpowiedzi: 7
» Wyświetleń: 1733

Reklama